• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • Tinkerbel

chicago1 skrev 2009-02-09 10:31:33 följande:

Hejsan Nu har jag lagt in före och efter på mitt blocket fynd på min blogg så om ni vill se kan ni gå in där. Jag har även ett inlägg om ångest för det har jag just nu. Jag och min man ska ju åka iväg på solresa i en vecka, det är första gången vi ska vara ifrån barnen så länge båda två.Men barnen ska vara med min mamma och min bror som dom känner och älskar väldigt mycket dom ska göra en del kula saker så jag vet att dom kommer ha det jätte bra dom kommer nog inte änns sakna oss så mycket då dom står min bror så nära och nu vill dom bara att vi ska åka iväg så dom får vara med morbror och mormor.Men jag har trots den vetskapen ångest och just nu skulle jag lungt kunna stanna hemma, men det ska jag inte för jag vet jag måste släppa navelsträngen men kommer man alltid att känna så här?
    Det blev ju jättefint att måla vitrinen vita! Jag brukar leta fynd på blocket jag med. Ibland kan man hitta riktiga godbitar!
  • chicago1
    Tinkerbel skrev 2009-02-09 11:47:45 följande:
    chicago1 skrev 2009-02-09 10:31:33 följande: Det blev ju jättefint att måla vitrinen vita! Jag brukar leta fynd på blocket jag med. Ibland kan man hitta riktiga godbitar!
    Tack ja jag vart nöjd å nu kan jag ju fynda mer glas och muggar nu när jag har en massa vitrinskåp hihi
  • Minimor78

Hej
    vi håller på att göra om i köket & har några funderingar...

Ni som har vitt i köket, vilken vit har ni?
    Är det snyggast med samma vit på väggen som på skåpsluckorna?

• LissAnna
    chicago1 skrev 2009-02-09 11:34:06 följande:
    Ja du har nog rätt fast jag måste erkänna att jag är lite av en höns mamma jag låter mina barn prova mycket så det är inte så att jag överbesyddar dem utan att jag vill vara närvarande då det sker nya saker mm. Jag har ju inte skaffat barn för att andra ska ta hand om dom. Men som du sa så mår både jag och barnen bra att komma ifrån varandra lite, Tack för dina ord. Det hjälper att få prata av sig lite du är en fin människa du
    Åh Tack! Nu rodnar jag.Generad
  • LissAnna
    Minimor78 skrev 2009-02-09 15:26:53 följande:
    Hej vi håller på att göra om i köket & har några funderingar... Ni som har vitt i köket, vilken vit har ni? Är det snyggast med samma vit på väggen som på skåpsluckorna?
     Det är nog olika hur man tycker. Men jag gillar när man bryter lite.
  • musli

Nu har vi flyttat hem!!! Huset är ett enda kaos men vi ville hem... I köket står en spis, kyl, frys och imorgon kaaanske en diskbänk... Gamla vardagsrummet är belamrat med allt som tidigare fanns i köket och till och med matbordet är överfullt så vi får väl äta framför tv:n ett tag...

Jag är sjuk, kom hem från jobbet i fredags och fick feber och blev genomförkyld över natten...  Fick åka till IKEA på lördagen med hjälp av en kartong Alvedon typ och har väl legat sen dess i princip.... Så nu ska jag krypa ner jämte dottern i våran säng och bara sooooova....

Har saknat er tjejer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*STOR kramhög till alla som behöver*

*special-kudde med kram-puffar åt häxan*
    Nyfiken på vad som händer med erat sovrum...

Äntligen har nummer två fastnat!!!!!!!
  • Mettan69

Hej flickor.

Jag håller på att bli tossig. Tänkte kopiera in bilder från min hall här men hur jag än gör så går det inte att få in här. Har plus och tar kopiera bild när jag är inne hos mig men när jag tar klistra in här så händer ingenting. Skrikandes Så nu ger jag upp. Orkar inte trassla mer. Ni får gå in i mitt galleri om ni är nyfikna. Flört Detta är den första lilla hallen vi har sen så har vi en större (men inte stor) hall efter denna hall. Underbart att bli av med den babyblå färgen. Skrattande

Har inte varit inne på några dagar så jag hoppas ni haft det bra under denna tiden. är hemma med Sixten men han skall till dagis igen i morgon. Tack o  lov. Han klättrar just nu på väggarna och mig. Förvånad. Orkar inte med det just nu. Flört

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9