• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • chicago1

Ja så har vi kommit hem efter en vecka i fjällen, vi har haft jätte trevligt bortsätt att alla vart super förkylda, men barna blev som tur sjuk dom sista dagarna så vi han åka slalom mm men nu sitter jag dör jag sitter med lillen som har 40 i feber, känns inte så roligt att leta utlandsresa för mig och gubben då, menjag vet ju att han i och för sig är bättre efter helgen

• LissAnna
    LCroft skrev 2009-02-07 07:37:12 följande:
    Välkommen säger hon som nästan aldrig skriver mer Men till din fråga, nej de menade nog att ditt nick var lite svårt att skriva Därför som jag citerade för att inte behöva kolla hur du stavar det Ja och välkommen alla andra nya också! Kommer inte alls ihåg nåt annat jag skulle kommentera, tycker jag går på verkligen sparlåga nuförtiden, jobb och familj tar upp allt tid. Men idag ska vi och titta på en gammal kökssoffa, vill verkligen ha en, hur vi ska få plats är en annan femma, funderade lite på att sätta den i det rum som vi har som spis/lek/datarum. Får se hur den ser ut och om den alls passar in. Sen när vi får utbyggt vinden har jag tänkt mig den som säng åt Ida. Men än ryms den verkligen inte upp
    Kan tänka mig att det är en fin soffa.
    chicago1 skrev 2009-02-07 09:51:20 följande:
    Ja så har vi kommit hem efter en vecka i fjällen, vi har haft jätte trevligt bortsätt att alla vart super förkylda, men barna blev som tur sjuk dom sista dagarna så vi han åka slalom mm men nu sitter jag dör jag sitter med lillen som har 40 i feber, känns inte så roligt att leta utlandsresa för mig och gubben då, menjag vet ju att han i och för sig är bättre efter helgen
    Krya på er! Det är ju så tråkigt de där bacillsjukdomarna.
  • libero

Vad har ni för väckarklockor tjejer?

I varenda blogg och varenda inredningstidning visar så fina sovrum med fina sängbord med pynt mm på men aldrig att någon har någon väckarklocka.

Har funderat på detta ett tag eftersom min klockradio är ful men jag vill inte vara utan den för jag tittar på klockan då och då på natten och jag vill ju inte tända lampan varje gång.

Maken kör med sin mobil och det är kanske det alla andra gör också.

• Häxan Hedda
    Tiger Af Lilja skrev 2009-02-06 21:44:12 följande:
    Haha hmm jag fattar noll? menar ni mitt stavfel? hehe?
    Det var verkligen inte meningen att göra dig illa till mods,det var att ditt nick var svårstavat till enbörjan Tenshioyo 

Hoppas att kössoffan var som du tänkt dig Lcroft.

Musli,är du hemma än gumman? *saknar dig*

*kram på er allihopa*
  • Häxan Hedda

Sorry libero,glömde...
    Min sambo har en sån däringa uppvakningslampa och den är nog fasen det fulaste som finns i väckarklocksväg Själv kör jag med mobilen.

• LissAnna
    libero skrev 2009-02-07 18:20:06 följande:
    Vad har ni för väckarklockor tjejer? I varenda blogg och varenda inredningstidning visar så fina sovrum med fina sängbord med pynt mm på men aldrig att någon har någon väckarklocka. Har funderat på detta ett tag eftersom min klockradio är ful men jag vill inte vara utan den för jag tittar på klockan då och då på natten och jag vill ju inte tända lampan varje gång. Maken kör med sin mobil och det är kanske det alla andra gör också.
    Jo, vi har världens fulaste men bästa klockradio, som gubben haft sedan han var 16
    Den står på hans nattygsbord.
  • libero

Vad skönt då att det inte bara är vi som har klockradio på våra bord.

Idag hoppas jag att vår panel i köket äntligen blir färdigmålad så jag får sätta tillbaka mina möbler.

Vi bestämde för 2 år sedan att panelen ska bli vit men först nu har vi fått tummen ur.

• chicago1

Hej hopp först har jag nytt på bloggen sen är nu min å makens resa beställd vi far till teneriffa på tisdag morgon så idag ska man tvättta en del så man kan packa imorgon. Det snöar en hel del iag, hade tänkt åka skriskor men det blir nog att vara inne då lillen är feberfri men snorig så han inte blir sjuk igen tills vi ska åka

• Häxan Hedda

Ja libero,ibland dröjer det att få tummen ur

Igår var jag inne i stan med en av mina systrar och barar mös  Vi har inte setts på hur läge som helst då hon pluggar och alltid har häcken full pga av det.
    Vi var på massa roliga second hand affärer  och lunchade på en Mongolisk restaurang, sååå gott!
    Sedan slank vi in på "Berry" och där kunde jag äntligen köpa det vackra paraplyet från Lisbeth Dahl

Idag ska vi eventuellt göra rokad igen Bilr av med mitt fina sovrum *lipar som Lille skutt*

Nää,det är så att Balder behöver större än det lilla krypin som blev hans då vi flyttade in i vardagsrummet och då är det ju bara bita i det sura äpplet så att säga Vi sover ju trots allt bara där medan han leker och fixar med kompisar i sitt rum...

Återkommer med uppdateringar.

Ha en bra dag allihopa  

• plisseplosse

libero skrev 2009-02-07 18:20:06 följande:

Vad har ni för väckarklockor tjejer? I varenda blogg och varenda inredningstidning visar så fina sovrum med fina sängbord med pynt mm på men aldrig att någon har någon väckarklocka. Har funderat på detta ett tag eftersom min klockradio är ful men jag vill inte vara utan den för jag tittar på klockan då och då på natten och jag vill ju inte tända lampan varje gång. Maken kör med sin mobil och det är kanske det alla andra gör också.
    Jag skulle vilja ha en riktig gammeldags väckarklocka, som finns t.ex på IKEA, men jag har faktiskt en Wake-up light.
    En "spaceigt" designad klocka där man vaknar till ljus. Den passar inte alls in i mitt lantliga tema, men den gör mig mindre trött på morgonen.

vitavillan.blogspot.com/
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9