• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • FridaLee
    mamma2003 skrev 2008-12-30 11:38:37 följande:
    Vad är det idag? BF +12? *suck*Varför bär du den bärbara hela tiden förresten, riskerar du panik-förlossning?
    ja bf+12 idag har igångsättning på fredag så snart har jag iaf bebis! altså datorn jag släpar på inte telefonen.
  • Fröken Småland
    FridaLee skrev 2008-12-30 11:47:27 följande:
    ja bf+12 idag har igångsättning på fredag så snart har jag iaf bebis! altså datorn jag släpar på inte telefonen.
    Ahaaa! Ja, den kan sannerligen rädda liv Glöm inte skriva här innan du åker in!
  • Fröken Småland
    Hedvig Med H skrev 2008-12-30 11:37:42 följande:
    hur sjutton får man dit sidoremmarna i åkpåsen?
    Hur menar du då? Jag utgår från att du har en Cameleon/Gecko/Frog och en åkpåse som passar till den. Du brukar väl trä selbanden genom klädseln på sidorna så att de kommer ut vid barnets höft? Om det inte fungerar så är inte åkpåse och klädsel kompatibelt.
  • Fröken Småland
    mamma2003 skrev 2008-12-30 11:54:47 följande:
    Hur menar du då? Jag utgår från att du har en Cameleon/Gecko/Frog och en åkpåse som passar till den. Du brukar väl trä selbanden genom klädseln på sidorna så att de kommer ut vid barnets höft? Om det inte fungerar så är inte åkpåse och klädsel kompatibelt.
    Om åkpåse och sittdelsbas inte är kompatibla kan det bero på att din sittdelsbas är amerikansk eller att du har en Bee-åkpåse. Jag gjorde nya hål i min Bee-åkpåse så att den passar även i min Camelon samt i Bee när jag trätt om selen så den kommer från sidorna istället för ryggen *hatar*
  • Hedvig Med H

mamma2003..

ja nu när jag ska dra ut sidoremmarna igenom så blir det liksom för kort?
    och runt blir knöligt? jag har köpt vagnen på babytrader och åkpåsen i butik nere på stan.

• Hedvig Med H

jag har en cam och jag har precis klätt min vagn med sittdel.. första åkturen idag

• Fröken Småland
    Hedvig Med H skrev 2008-12-30 12:08:08 följande:
    mamma2003.. ja nu när jag ska dra ut sidoremmarna igenom så blir det liksom för kort? och runt blir knöligt? jag har köpt vagnen på babytrader och åkpåsen i butik nere på stan.
    Då skall de vara kompatibla, alltså bara en fråga om teknik/justering . Selbanden som sitter runt ramen skall alltså först in vid sidan på klädseln och de är tillräckligt långa. Har du kollat så att öglan som sitter runt ramen sitter i höjd med hålet på klädseln? Annars blir det ju en bit extra där att dra och då räcker inte remmarna. Fortsätt att finjustera bara så kommer det att funka!
  • FridaLee
    mamma2003 skrev 2008-12-30 11:52:46 följande:
    Ahaaa! Ja, den kan sannerligen rädda liv Glöm inte skriva här innan du åker in!
    ska försöka hinna skriva men eftersom datorn är med överallt så lär jag göra de Skrattande
  • Jimps

hjälp, behöver snabbt svar. Är det nån som vet om snöhjulen finns som både lufthjul och sådana som det är där bak på vagnen. Vi köpte snöhjul idag och de var med ventil.

• Joddan

Har för mig att alla snöhjul har med ventil... Men är inte helt säker...

Jimps skrev 2008-12-30 14:00:14 följande:
    hjälp, behöver snabbt svar. Är det nån som vet om snöhjulen finns som både lufthjul och sådana som det är där bak på vagnen. Vi köpte snöhjul idag och de var med ventil.
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16