• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • myHappiness
    Shoegirl skrev 2008-12-30 18:54:01 följande:
    inte madrass?
    ingen madrass. är 1400 överpris då?
  • panzermensch

Bara madrass verkar ju gå på sjuhundra?? (kollade på kidzshop) är det sant?

ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • Senap
    myHappiness skrev 2008-12-30 18:55:49 följande:
    ingen madrass. är 1400 överpris då?
    Ja skulle inte köpa till det priset - men jag är snål (men inte smålänning )
    Begagnad vill jag ha till halva nypriset. Tror den kan gå för 1200:- dock. Men det är bistrare tider också så det är svårare att få saker sålt. Även om begagnatmarknaden tar fart vid lågkonjuktur.
    My sugar is raw
  • straw2008

Nej det beror såklart på vilken färg den är i och om den är använd elelr sprillans ny.

Barnbutiken i KK har hur som helst halva priset på lock till skötväska, en suffla till denim o ett helt topset i offwh men det i offwh var använt o behövde tvätt, halva priset!

• 3barnsmor35
    mamma2003 skrev 2008-12-30 18:49:53 följande:
    Äsch, mitt dåliga skämt med att köra Gustavsbergsbussen verkar inte vara känt utanför Smålandia. Det som åsyftas är alltså att hänga över "ratten" på Gustavsbergsporslinet (=må illa alltså). Fast det var inte roligt innan det blev sönderanalyserat heller Fast allvarligt talat så hoppas jag att det snart går över Shoegirl, för ibland tror man på allvar att man skall bli tokig!
    Hahahhaa, jag läste inte såååå noga
    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • 3barnsmor35
    modestyclara skrev 2008-12-30 18:51:05 följande:
    Överkant på liggdel är ca 66 cm från golvet. Jag kan tyvärr inte mäta underkant för jag har sittdel på min cam... Jag tror nog den är lägre än 'vanliga' vagnar.
    Schysst, tack.
    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • straw2008

Det borde vara den på blocket du menar, den är röd.

Om man är i behov av de delarna tycker jag priset 1400 är helt ok, de är ju sprillans nya o man kan faktiskt ta en madrass som inte är orgi bugaboo o då blir madrassen väldigt mkt billigare.

• myHappiness
    straw2008 skrev 2008-12-30 19:05:22 följande:
    Det borde vara den på blocket du menar, den är röd. Om man är i behov av de delarna tycker jag priset 1400 är helt ok, de är ju sprillans nya o man kan faktiskt ta en madrass som inte är orgi bugaboo o då blir madrassen väldigt mkt billigare.
    Man kanske har madrass från en annan bas! Många köper ju nya baser för att kunna ändra färg.

En annan fråga, hur mycket skulle ni betala för ett helt nytt chassi, det nya dock provdraget och felfritt. För ingen garanti ingår väl om man köper ett chassi från privatperson?
  • Fröken Småland
    panzermensch skrev 2008-12-30 18:56:48 följande:
    Bara madrass verkar ju gå på sjuhundra?? (kollade på kidzshop) är det sant?
    Japp!
  • AnniPanni

myHappiness skrev 2008-12-30 19:34:05 följande:

Man kanske har madrass från en annan bas! Många köper ju nya baser för att kunna ändra färg. En annan fråga, hur mycket skulle ni betala för ett helt nytt chassi, det nya dock provdraget och felfritt. För ingen garanti ingår väl om man köper ett chassi från privatperson?
    Inte en krona tyvärr, men så är jag inne på mitt tredje chassi och vet av erfarenhet att även ett bra provdraget chassi kan börjar glida efter några veckor *mutter* (utan att ha blivit dragen i trappor eller liknande). Men som tur är fö de som säljer så är inte alla lika kinkiga som jag
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16