Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo tråd nr 16

Mamma Anna skrev 2009-01-31 21:28:53 följande:
    jag funderar på att köpa en begagnad frog. Kan man sätta nya foamhjul till Camen på frogen? Nån som vet?
    Det går finfint
    Joddan skrev 2009-01-31 21:29:13 följande:
    Oj! Hur vad ska man ställa in den på då? På en nyfödd? På det lättaste??
    Japp!
  • Fröken Småland
    hannastina skrev 2009-02-02 10:37:50 följande:
    Här velas det. Ska jag köpa en Frog från 03 i toppskick för 3800:- eller ska jag lägga till 1200:- och köpa en Cam från 07 där småhjulen ska bytas snart? Att det ska vara så svårt att bestämma sig! Hjälp mig nu!!!!!!
    Då röstar jag på Cameleon eftersom en Frog från 03 faktiskt är 6 år gammal och har ett mycket sämre andrahandsvärde pga gamla loggan. Sen ställer jag mig lite frågande till att småhjulen skall bytas på Cameleon, oftast ser de värre ut än vad de är, de ser tråkiga ut direkt när man använt dem någon vecka.
  • Fröken Småland
    dinana skrev 2009-02-03 10:34:48 följande:
    Finns det någon typ mjuklift till Bugaboon, som passar i liggdelen?
    Jag provade just Phil & Teds mjuklift i min Gecko och den får gott och väl plats, det blir plats över i fotändan att rulla ner mjukliftslocket i (ej löstagbart).

Däremot är mjukliften för hög för att Geckons liggdelslock skall kunna sitta på men det behövs ju å andra sidan inte när mjukliftens eget lock är på. Fast det är klart snyggare med Buggans eget lock förstås
  • Fröken Småland
    dinana skrev 2009-02-03 11:49:23 följande:
    Är det ungefär samma mått på Geckon och Cameleons liggdel?
    Det skiljer fem cm på längden (Geckon är kortare). Höjden är ungefär densamma så inte heller på Cameleon kan man använda liggdelslocket om man har en P&T mjuklift i.
  • Fröken Småland
    mamma2003 skrev 2009-02-03 12:09:52 följande:
    Det skiljer fem cm på längden (Geckon är kortare). Höjden är ungefär densamma så inte heller på Cameleon kan man använda liggdelslocket om man har en P&T mjuklift i.
     Jag ljög Generad. Det skiljer sex cm mellan Gecko och Cameleon, och fem cm mellan Frog och Cameleon. Rätt skall vara rätt!
  • Fröken Småland
    dinana skrev 2009-02-03 12:12:19 följande:
    HUmm, kom precis på att det kanske blir en pojk och då är kanske inte rosa rätt färg... eller?
    Tja, det är ju en smaksak det där. Gör som du själv tycker

Den finns i alla fall i rosa
  • Fröken Småland
    straw2008 skrev 2009-02-03 13:28:25 följande:
    Det är vinterfleecen jag ska skicka, väger närmare två kg, den är tredelad.
    Det finns inget som heter vinterfleece, däremot var den äldre fleecen tjockare och tyngre så då är det den du har .
  • Fröken Småland
    hannastina skrev 2009-02-03 17:44:19 följande:
    Stargirl skrev 2009-02-03 17:32:04 följande: Testat och har nu slutat svära Jag är så himla nöjd med mitt inköp. När barnen har lagt sig ska jag roa mig med att prova åkpåse, parasoll och sufletter så det står härliga till Sa det till min man och han undrade om jag blivit knäpp...antagligen har jag väl det men kul är det!
    Det är härligt att vara lite knäpp och här är du i gott sällskap! Själv har jag haft en Bugaboo-dag och svidat om älsklingarna. Bild kommer i bildtråden .
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16