Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo tråd nr 16

straw2008 skrev 2009-01-23 11:16:58 följande:
    Tips som funkar när det fastnat hår i hjulen (jag har hårfobi o få rnästan kväljningar av att skriva om det).När hjulen o håret  är torra så kan man bara ta en tändare under, håret fräser bort på en sekund! Ett tips är att ha hjulet över diskhon så man kan hälla vatten på direkt OM det skulle hända något! Detta funkar i alla fall på småhjulen.
    Ahhhh, smart! Måste prova det
  • Fröken Småland
    Micjah skrev 2009-01-23 14:24:03 följande:
    Ang hår i hjulen...Det var någon förr som tipsade om att snurra en piprensare runt (efter rensning) för att skydda mot kommande hårsamling..Inte testat detta själv, men det kan ju funka?!
    Det var jag... *räcker upp handen* Skrev om det tidigare idag
  • Fröken Småland
    miss kitty skrev 2009-01-24 16:40:27 följande:
    Nu har vi bokat vår bugga!! v 12 kommer den, det blev en med grå bas och röd top. Och så ska jag ha denna till: www.mammashop.se/product.asp?product=7564*glaaad*
    Grattis! Precis den kombon hade jag på min första Bugga när jag väntade lillkillen *nostalgisk*. Snygg väska till!
  • Fröken Småland
    miss kitty skrev 2009-01-24 17:51:51 följande:
    Lycklig77: jag hoppas det är den fina, röda färg som de hade på sina visningsex i butiken...
    Det finns bara en röd canvas så om det var canvas i butiken så är det den
  • Fröken Småland
    hyperballad skrev 2009-01-24 22:18:57 följande:
    Svar på #5146miss kitty skrev 2009-01-24 21:40:57 följande: här var sambon inne på att köpa en begagnad på blocket (miljökämpe som han är...) ända tills ingen vagn förutom bugaboon (o några andra som är klumpigare o tar mera plats ex EL nitro...) fick plats i vår lilla miljöbil - toyota aygo. så nu blir det en ny vagn tjohoo!
    Vi har också en Aygo, men jag undrar om en Cameleon får plats i den? Bee har jag klämt ner däremot.
  • Fröken Småland
    hyperballad skrev 2009-01-24 22:34:50 följande:
    Svar på #5148 cameleon vagnen får plats om man tar bort de två stora hjulen, fäller ena baksätet (bakom föraren hos oss då sambon är närmre två meter o ingen kan sitta bakom honom iaf...) sedan lägger man hjul + chassi i bakluckan och sedan lägger man sittdelen/liggdelen på det fällda sätet..krångligt jag vet, bör jag tillägga att jag inte har körkort och planerna på att åka mycket bil tillsammans blir mindre o mindre...tjohoo för kollektivtrafik... haha
    Aha! Klart att om man sätter ligg/sittdelen inne i bilen så kommer ju saken i ett annat läge. Bee går faktiskt in om man inte har åkpåse i den, då blir den för "hög". Aygon är verkligen pytteliten
  • Fröken Småland
    hyperballad skrev 2009-01-24 22:47:17 följande:
    Svar på #5150 ja visst är den, men sambon har den till att köra till jobbet... en timmes körning om dagen..så den köptes innan bebisen var påtänkt... haha
    Vi köpte den också som pendlarbil, för min man. Sparbössan kallas den här hemma . Fast jag kör ibland med båda barnen i den om stora bilen skall på service eller så. Tycker väldans mycket om den och vid ett tillfälle när jag var tvungen att ha med min Cameleon spände jag fast chassit med bältet i framsätet (nojar för lösa delar i bilen) och lade sittdelen i bagaget. Gick bra det också
  • Fröken Småland
    hyperballad skrev 2009-01-24 22:57:55 följande:
    ni som redan har era cameleons hemma, hur fäster ni skötväskan??
    Jag har ett Frog-chassi med original bagclips som känns rätt oslagbart faktiskt. Annars rekommenderas ju-ju-be:s beconnected och något annat märke som jag inte minns namnet på.
  • Fröken Småland
    bulankulan skrev 2009-01-25 13:28:46 följande:
    Nu skulle jag behöva lite hjälp,Tack!! Passar Frogens klädsel på Geckon??!! Tycker den borde göra det iom de har samma mått..Men gör de det ni som vet?!
    Nu har jag provat en Frog-klädsel på en Gecko-ram och den passar fin-fint. Bättre än Cameleon-klädsel på Frog-ram om du vet ungefär hur den sitter? (Lite löst men OK)

Däremot så får jag intrycket att själva sittdelen helt plötsligt inte är lika upprätt utan lutar mer bakåt i det mest upprätta läget. Det kan vara en synvilla men jag är liiite skeptisk när det gäller just den aspekten. Skall se om sonen samarbetar bättre imorgon och kanske komma med ett andra utlåtande då
  • Fröken Småland
    lilla sandra skrev 2009-01-26 11:39:14 följande:
    Puffar fram min fråga...lilla sandra skrev 2009-01-25 12:44:53 följande:
    Antagligen går det hur bra som helst, men jag hade ändå tvättat dem separat *petig*
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16