• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • madde84b

Hej! Har lite frågor till er experter Jag ska köpa en bugaboo cameleon, men efter att ha läst lite om trasiga chassin på de nyare modellerna så har jag bestämt mig för att försöka få tag på en begagnad. Hur mycket skulle ni ge för en 06:a? hittade en för 5500 kr. Är det dyrt eller billigt? Hoppas någon kan hjälpa till

Elisa 061114 och Vilmer071229 Bebis bf 090528
  • panzermensch

dom nya nya vagnarna är inga chassiproblem på Så antingen köper du en som släppts efter i somras eller gamla chassit Är det ren vagn eller tillbehör med?

madde4 skrev 2009-01-02 09:41:32 följande:
    Hej! Har lite frågor till er experter Jag ska köpa en bugaboo cameleon, men efter att ha läst lite om trasiga chassin på de nyare modellerna så har jag bestämt mig för att försöka få tag på en begagnad. Hur mycket skulle ni ge för en 06:a? hittade en för 5500 kr. Är det dyrt eller billigt? Hoppas någon kan hjälpa till
    ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • AnniPanni

panzermensch skrev 2009-01-02 09:47:07 följande:

dom nya nya vagnarna är inga chassiproblem på Så antingen köper du en som släppts efter i somras eller gamla chassit Är det ren vagn eller tillbehör med?
    (de har de tyvärr visst... mitt popnitade glider fin fint Jag har kollat runt lite bland kompisar och även frågade lite på några barnaffär och jag är inte den enda som har ett glidande popnitat heller. Bara lite info så där)
  • panzermensch

Skojar du? Jag fick infon attt efter juni 08 ska de vara glidfria Åh jag som hoppades att den jag ska köpa nu i februari inte skulle glida *sura lite*

AnniPanni skrev 2009-01-02 10:25:51 följande:
    panzermensch skrev 2009-01-02 09:47:07 följande: (de har de tyvärr visst... mitt popnitade glider fin fint Jag har kollat runt lite bland kompisar och även frågade lite på några barnaffär och jag är inte den enda som har ett glidande popnitat heller. Bara lite info så där)
  • madde84b
    panzermensch skrev 2009-01-02 09:47:07 följande:
    Vagnen jag kollade på var med liggdel, regnskydd och vid snabb affär får man denimklädsel till. Var dock en liten skada på ramens utsida
  • FruFA79

Hoppas att min Cameleon som vi skall hämta i butiken på måndag(beställd från 1Klass i jönköping, december -08) inte har chassi-problem. Hur vanligt är det? Vad gör man då??

Har nu tips på skötväska som sitter bra på handtagen till en Cameleon? Jag provade att hänga på en Skip Hop i butiken, och den stack liksom ut, så att den var i vägen för den som kör barnvagnen. Vilka märken & modeller passar??

• panzermensch

Ah den har jag sett med pruta! Man vill inte ha skador på ramen

madde4 skrev 2009-01-02 10:36:49 följande:
    Vagnen jag kollade på var med liggdel, regnskydd och vid snabb affär får man denimklädsel till. Var dock en liten skada på ramens utsida
  • madde84b
    panzermensch skrev 2009-01-02 10:39:35 följande:
    Ah den har jag sett med pruta! Man vill inte ha skador på ramen
    Mjo, får nästan försöka med det Är dock sämst på sånt! Såg nu en annan för 6500 med massa tillbehör och inga skador(iaf inte vad som framgår) dock är den från 2007 och vet ju inte om det är "bra" eller "dåligt"?
  • panzermensch

fråga om det är gamla eller nya chassit

madde4 skrev 2009-01-02 10:45:13 följande:
    Mjo, får nästan försöka med det Är dock sämst på sånt! Såg nu en annan för 6500 med massa tillbehör och inga skador(iaf inte vad som framgår) dock är den från 2007 och vet ju inte om det är "bra" eller "dåligt"?
  • AnniPanni

panzermensch skrev 2009-01-02 10:26:49 följande:

Skojar du? Jag fick infon attt efter juni 08 ska de vara glidfria Åh jag som hoppades att den jag ska köpa nu i februari inte skulle glida *sura lite*
    Jo officiellt är de popnitade, dvs tillverkade juni -08 och framåt ok men i verkligeheten så är det inte riktigt så. De är dock mycket bättre! Bara hoppas att ditt håller men kom ihåg att aldrig ha någonting i vagnen när du drar upp den för en trappa, av bussen eller liknande. Der verkar som att det blir en belastning på vissa chassin även vid normalt icke upp-för-trappan-dragande så att snapfästena ger med sig efter ett tag. Jag fick detta chassi i sept och det är först nu det glider - på båda sidor också. Så pass att jag testade att dra upp vagnen för 5 trappsteg igår (sjävklart tom, inget i varkorgen etc) och handtaget drogs ut på max efter andra trappsteget. Brukar bära upp vagnen annars men ville bara testa hur illa det var
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16