• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • modestyclara

HemmaHosSofi skrev 2009-01-02 19:24:53 följande:

Tack för bilderna Simlpe me!En annan undran, vad ligger en ny sittdelsbas och varukorg på?
    För cam: 440 för varukorg och 880 för sittdelsbas.
  • Hannah74

Tycker dte är jättesvårt att veta vilken begagnad vagn jag ska köpa. Cameleon verkar bäst, men är ju dyrare än Geckon, och jag tycker de verkar nästan lika bra.
    Vilken ska jag satsa på?

Kommer ha en nyfödd och en 14 månaders (ska ju ha en P&T för det mesta) men vill ha en liten extravagn om man ska gå ut ensam med ett barn ibland.
    Tänkte att det ju verkar vara lätt att byta från ligg till sittdel och därför bra att ha till båda barnen så slipper man tänka på vilken vagn man ska ha- för det är så lätt att göra om den mellan gångerna. Vad tycker nI?

Nu är vår lille pojk äntligen här-världens vackraste! Och i april-09 får han en lillasyster!?
  • Billabong

Hannah74 skrev 2009-01-02 20:07:01 följande:

Tycker dte är jättesvårt att veta vilken begagnad vagn jag ska köpa. Cameleon verkar bäst, men är ju dyrare än Geckon, och jag tycker de verkar nästan lika bra.Vilken ska jag satsa på?Kommer ha en nyfödd och en 14 månaders (ska ju ha en P&T för det mesta) men vill ha en liten extravagn om man ska gå ut ensam med ett barn ibland. Tänkte att det ju verkar vara lätt att byta från ligg till sittdel och därför bra att ha till båda barnen så slipper man tänka på vilken vagn man ska ha- för det är så lätt att göra om den mellan gångerna. Vad tycker nI?
    HM... fast om du behöver ha både en förberedd liggdel och en sittdel så är det ju tyvärr ganska bökigt att byta bas...
  • Hannah74

Är det? Jag trodde det var jättelätt då de jag känner som har sittdel bara hakar av den ibland så då trodde jag att det bara var att haka på liggdelen med... Hmm, naiv jag är

Ja, då får jag nog ha bugaboon som liggdel tills lilla nya växt till sej, för P&T kan man ju lätt ha båda i såklart..
    Men vet fortfarande inte vilken bugaboo jag ska ha.

Nu är vår lille pojk äntligen här-världens vackraste! Och i april-09 får han en lillasyster!?
  • imaj
    Hannah74 skrev 2009-01-02 20:07:01 följande:
    Tycker dte är jättesvårt att veta vilken begagnad vagn jag ska köpa. Cameleon verkar bäst, men är ju dyrare än Geckon, och jag tycker de verkar nästan lika bra.Vilken ska jag satsa på?Kommer ha en nyfödd och en 14 månaders (ska ju ha en P&T för det mesta) men vill ha en liten extravagn om man ska gå ut ensam med ett barn ibland. Tänkte att det ju verkar vara lätt att byta från ligg till sittdel och därför bra att ha till båda barnen så slipper man tänka på vilken vagn man ska ha- för det är så lätt att göra om den mellan gångerna. Vad tycker nI?
    Jag skulle definitivt har valt Cameleon om man velar mellan den och Geckon. Men då har jag aldrig haft en gecko heller. Att jag skulle ha valt camen är för: Mer färgmöjligheter, justerbart handtag (vilket är en liten nackdel just nu med problemen, dock väldigt bra om det håller), bumperbaren, större ram... mm. Däremot så säger dem som har geckon att den är mer lättkörd. Om inte annat så finns ju även frog, vilken jag skulle ha valt om jag inte hade cam.   
  • Billabong

Varför hakar de av bastyget?

Nej, det tar som sagt sin lilla stund och kraft att byta mellan liggdelstyg och sittdelstyg... Ffa att få på sittdelstyget.

Själv övervägde jag att köpa till en ram till för att ha varsin del redo, men insåg att det är för så kort tid att det nog inte är värt det.

• imaj

Ett annat tips är att om du ska byta mellan att ha en nyfödd och en 14månaders så är det bra att ha två ramar så att det är enkelt att byta mellan. För annars så är det lite jobbigt att göra det (innan man fått in det)... Lycka till!

• Billabong

imaj skrev 2009-01-02 20:20:44 följande:

Ett annat tips är att om du ska byta mellan att ha en nyfödd och en 14månaders så är det bra att ha två ramar så att det är enkelt att byta mellan. För annars så är det lite jobbigt att göra det (innan man fått in det)... Lycka till!
    Två inlägg med samma tanke.
  • imaj
    Billabong skrev 2009-01-02 20:22:34 följande:
    Två inlägg med samma tanke.
    Haha såg det efter jag skickat ...
  • madebyinferno

Jag köpte en extra ram så jag hade både liggdel och sittdel färdig att välja mellan - struntade dock i extra suffla, bygel och så eftersom de är så lättflyttade...

Men efter att ha blivit liiiite buggaskadat så har de delarna också tillkommit för att kunna ha två olika färgkombos på delarna också

och nu är det snart dags att damma av liggdelen igen och välja en ny kombo till bebis

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16