• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Billabong

madebyinferno skrev 2009-01-02 20:28:47 följande:

Jag köpte en extra ram så jag hade både liggdel och sittdel färdig att välja mellan - struntade dock i extra suffla, bygel och så eftersom de är så lättflyttade...Men efter att ha blivit liiiite buggaskadat så har de delarna också tillkommit för att kunna ha två olika färgkombos på delarna också och nu är det snart dags att damma av liggdelen igen och välja en ny kombo till bebis
    Var köpte du extra ramen och vad kostade det?
    Har bara sett på Kidzshoppen och de kostar 1100:- Är det samma pris överallt?

Var det värt det för bara de ca 5 månader man har liggdelen?
    Bytte du ofta mellan liggdel och sittdel?
    Hade du ståbärda till också?

Förlåt alla frågor...
  • Pippil8

Går lite i samma funderingar - att ha en extra ram och extra suffla för att lätt kunna byta mellan ligg- och sittdel (även om det bara är för ett par månader).
    Vad kostar extra ram och extra suffla? Det kanske blir väl dyrt i alla fall?

• AnniPanni

Pippil8 skrev 2009-01-02 20:34:31 följande:

Går lite i samma funderingar - att ha en extra ram och extra suffla för att lätt kunna byta mellan ligg- och sittdel (även om det bara är för ett par månader).Vad kostar extra ram och extra suffla? Det kanske blir väl dyrt i alla fall?
    Du kan ju leta ram begagnat också. Inte så ofta de säljs separata beggade men jag har sett några i alla fall. En ny ram kostar 1100kr, en suffla 380 (typ orkar inte kolla kidz men nått sånt var det) och suflettpinnarna kostar väl 45kr/st. Så totalt skulle det väl bli runt 1600 nytt. Sufletter finns ju på Tradera lite titt som tätt annars
  • Elaizans mamma

Halloj i tråden,

Passar Frogens suflettpinnar i camens suflettspännen?

• madebyinferno

Köpte den hos kidz och vill minnas att det var det priset, men jag tycker det var värt det för liggdelen är ju så rymlig så det hände ofta att han sov middag i vagnen upp till han var en 8 månader...
    Har kört med buggans egna ståbräda med pall samt en buggyboard från lascal.

Men ha ögonen på tradera för där har jag sett både ramar och suflettbågar mm, lösa sufletter finns ju hos kidz om man inte köper en beggad lr syr själv.
    Och när man inte använder dem längre kan man ju alltid sälja det vidare och sponsra något annat tillbehör tex

• MGn

Elaizans mamma skrev 2009-01-02 20:45:34 följande:

Halloj i tråden,Passar Frogens suflettpinnar i camens suflettspännen?
    Ja de gör dom!
  • Vallie

vad tror ni bugga fantaster om firstwheels duo elite syskonvagn? ser typ ut som en bugga, fast dubbel då.
    Någon som har erfarenheter?
    Svårt att hitta syskonvagn när man kört riktig bugga...

• Billabong

madebyinferno skrev 2009-01-02 21:13:35 följande:

precis!! har varit super för lite slöa storasyster som vägrade att stå upp tror det är potatis som har en hemmagjord variant också, rätta mig om jag har fel
    Verkar stämma bra! Kikade lite på hennes hemmabygge. Är inte så händig när det gäller sådana saker själv utan satsar nog på att köpa en...

Antar att man får gå bredvid själv...?

Vallie: Har kikat på den, men är lite tveksam pga vikten. Inte jättetung visserligen men ändå... Har aldrig sett den i verkligheten, har du? Hur känns den?
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16