• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • panzermensch

Ska man behöva lasta ut barn och allt för att gå på bussen? Ursäkta men.. bad quality?

AnniPanni skrev 2009-01-02 10:54:12 följande:
    panzermensch skrev 2009-01-02 10:26:49 följande: Jo officiellt är de popnitade, dvs tillverkade juni -08 och framåt ok men i verkligeheten så är det inte riktigt så. De är dock mycket bättre! Bara hoppas att ditt håller men kom ihåg att aldrig ha någonting i vagnen när du drar upp den för en trappa, av bussen eller liknande. Der verkar som att det blir en belastning på vissa chassin även vid normalt icke upp-för-trappan-dragande så att snapfästena ger med sig efter ett tag. Jag fick detta chassi i sept och det är först nu det glider - på båda sidor också. Så pass att jag testade att dra upp vagnen för 5 trappsteg igår (sjävklart tom, inget i varkorgen etc) och handtaget drogs ut på max efter andra trappsteget. Brukar bära upp vagnen annars men ville bara testa hur illa det var
    ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • AnniPanni

panzermensch skrev 2009-01-02 10:56:19 följande:

Ska man behöva lasta ut barn och allt för att gå på bussen? Ursäkta men.. bad quality?
    Det va faktiskt så det stod i brevet jag fick med andra chassit Att man inte skulle dra upp vagnen för trappor, av en buss eller i branta backar med barnet i Jo branta backar var faktiskt med *s* (står nått liknande i handboken s5 om jag minns rätt). Självklart så går det inte att plocka ur barnet när man ska på/av bussen men jag brukar ha tur at folk vill hjälpa till och lyfta. Nu är det ju långt ifrån alla som har problem, de flesta är ok!
    Jag håller ju på o reklamerar mitt tredje chassi nu så jag har haft otur med mina chassin
  • pucken

är det nån som vet om de här väskorna hänger på bra bugaboo?
    www.mammashop.se/product.asp

har en grå-blå bugga, och hittar knappt nån snygg skötväska att matcha med. helst ska den matcha min emmaljunga från 70-talet också, och den är röd/mörkblå.

• AnniPanni

pucken skrev 2009-01-02 11:24:08 följande:

är det nån som vet om de här väskorna hänger på bra bugaboo?www.mammashop.se/product.asp en grå-blå bugga, och hittar knappt nån snygg skötväska att matcha med. helst ska den matcha min emmaljunga från 70-talet också, och den är röd/mörkblå.
    Jo då
    Med Tinkafu fästen så sitter den perfekt, funkar med bara remmen också Jag har en sån fast större (Carry all) i grönt - me love
  • pucken

AnniPanni
    åh va bra, då har jag nog bestämt mig för en sån blå tack för hjälpen!

• Isanna

Någon som vet hur 7 AM´s små åkpåsar sitter i en Cameleon? Hur sitter de upptill?

På den här bilden ser det ju bra ut, men hur har som fäst den?

• Kajsan
    Isanna skrev 2009-01-02 12:08:58 följande:
    Någon som vet hur 7 AM´s små åkpåsar sitter i en Cameleon? Hur sitter de upptill? På den här bilden ser det ju bra ut, men hur har som fäst den?
    De sitter jättebra, jag har två
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Isanna
    Kajsan skrev 2009-01-02 12:22:51 följande:
    De sitter jättebra, jag har två
    Är det du som har en grön över månne?
  • Kajsan
    Isanna skrev 2009-01-02 12:23:47 följande:
    Är det du som har en grön över månne?
    *Nickar* Jaa, jag har sålt min UJ duo som den matchade så bra till nu, så nu ryker den
    men jag är ju åkpåsoman och byter alltid när jag tröttnat ( typ efter 4 gångers användning )
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • FruFA79

Vilka säljer sådana fästen?

AnniPanni skrev 2009-01-02 11:30:11 följande:
    pucken skrev 2009-01-02 11:24:08 följande:
    Jo dåMed Tinkafu fästen så sitter den perfekt, funkar med bara remmen också Jag har en sån fast större (Carry all) i grönt - me love
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16