• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • FruLidgren

jag är där nu, tycker också att det ser knasigt ut.

Elias 051026 Dante 081209
  • imaj

Testade den nyss... I typ 20sek, blev irriterad då det såg så hiiiiimla grylligt ut i forumet. Och precis som du säger, ihoptryckt

• panzermensch

Vart gnällig nu. sålde min burberrysuflett innan jul till en tjej på blocket. Nu skriker hon om polisanmälan om jag inte bevisar att jag postat den? Hur fan bevisar man det? Enda beviset är att sambon var med till posten och lämnade in det. Hon bad ju inte rek precis!
    Sen påstor hon att jag sålde den på tradera för nån hade uppe en likadan där (minns ni den som var uppe i över 600?) men är ju inte jag och det kan jag ju påvisa med mitt användarnamn.. suck

*ringer posten och frågar vad man kan göra*

ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • AnniPanni

panzermensch skrev 2009-01-08 14:01:05 följande:

Vart gnällig nu. sålde min burberrysuflett innan jul till en tjej på blocket. Nu skriker hon om polisanmälan om jag inte bevisar att jag postat den? Hur fan bevisar man det? Enda beviset är att sambon var med till posten och lämnade in det. Hon bad ju inte rek precis!Sen påstor hon att jag sålde den på tradera för nån hade uppe en likadan där (minns ni den som var uppe i över 600?) men är ju inte jag och det kan jag ju påvisa med mitt användarnamn.. suck*ringer posten och frågar vad man kan göra*
    Har hon inte kräft rek så kan man inte göra så mycket. Du kanske kan slänga fram ett posten kvitto på att du köpt frimärken men mer än så kan du inte göra och det skulle inte bevisa något heller för den delen.
    Det enda du kan göra är att anmäla till posten att paketet har försvunnit under postgång och sen hoppas att det dyker upp någonstans. En del paket har ju en viss tendens att hamna på helt fel servisteälla osen ligger de där och dammar ett tag innan de inser att det hamnat fel.
    Hon verkar aningen drastisk som anklagar dig för att ha sålt den på trasera, det finns ju ett _gäng_ burberry sufletter vid det här laget
  • FruLidgren
    panzermensch skrev 2009-01-08 14:01:05 följande:
    Vart gnällig nu. sålde min burberrysuflett innan jul till en tjej på blocket. Nu skriker hon om polisanmälan om jag inte bevisar att jag postat den? Hur fan bevisar man det? Enda beviset är att sambon var med till posten och lämnade in det. Hon bad ju inte rek precis!Sen påstor hon att jag sålde den på tradera för nån hade uppe en likadan där (minns ni den som var uppe i över 600?) men är ju inte jag och det kan jag ju påvisa med mitt användarnamn.. suck*ringer posten och frågar vad man kan göra* ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
    Men innan jul? Det har ju varit värsta skriverierna i tidningarna om att posten är sena med leveranser. Det har ju dessutom varit rätt många helgdagar. Hon får väl ha lite tålamod!!
  • Stargirl
    SooJuicy skrev 2009-01-08 13:40:28 följande:
    OT, men har ni testat betan? Skitrörig ju, helt ihoptryckt, ser skumt ut
    Nej, var gör man det?
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • panzermensch

Jo ringde posten, fick beskriva den och ange avsändarplats och mottagarplats.
    Kvitto har inte jag utan sambon för tog av honom frimärken (han köpte typ 1000 st pga fakturering). Vägde den dock på posten och satte på dem där så får väl be gubben i luckan vara vittne

AnniPanni skrev 2009-01-08 14:08:28 följande:
    panzermensch skrev 2009-01-08 14:01:05 följande: Har hon inte kräft rek så kan man inte göra så mycket. Du kanske kan slänga fram ett posten kvitto på att du köpt frimärken men mer än så kan du inte göra och det skulle inte bevisa något heller för den delen. Det enda du kan göra är att anmäla till posten att paketet har försvunnit under postgång och sen hoppas att det dyker upp någonstans. En del paket har ju en viss tendens att hamna på helt fel servisteälla osen ligger de där och dammar ett tag innan de inser att det hamnat fel. Hon verkar aningen drastisk som anklagar dig för att ha sålt den på trasera, det finns ju ett _gäng_ burberry sufletter vid det här laget
  • panzermensch

Fick pengarna den 22 december och postade däromkring ju! Tror jag postade samma dag men kan varit på tisdagen. Sen har det ju varit jul, nyår, och klämdagar

FruLidgren skrev 2009-01-08 14:09:49 följande:
    Men innan jul? Det har ju varit värsta skriverierna i tidningarna om att posten är sena med leveranser. Det har ju dessutom varit rätt många helgdagar. Hon får väl ha lite tålamod!!
  • FruLidgren
    panzermensch skrev 2009-01-08 14:13:03 följande:
    Fick pengarna den 22 december och postade däromkring ju! Tror jag postade samma dag men kan varit på tisdagen. Sen har det ju varit jul, nyår, och klämdagar
    men dåså...hon borde ju få paketet antingen den här veckan eller nästa. Det har ju bara varit några få dagar som det delats ut post sen du postade.
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16