• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • nica83

Är lite intresserad av att höra vilka problem ni har haft med er Bee?

Vi fick nytt chassi för att handtaget gled och bromsen strulade. Efter det lossnade en plastbit från sisten så vi fick ny sits. Och så har packningen på båda bakhjulen åkt ut så vi väntar på nya hjul.

Någon mer med samma eller andra fel? Tänkte vad man kan vänta sig framöver, om man kanske ska kräva pengarna tillbaka snart.

I övrigt mkt nöjd med vagnen, funktionen och smidigheten och designen är super! Bara kvalitetsmässiga fel för oss.

- Lycklig mamma till J -
  • madebyinferno
    rosenkind skrev 2009-01-08 14:54:50 följande:
    Hej! Jag är lite OT men jag frågar här för jag vet att ni har koll på mycket Har just köpt en BeTween till min bugga och nu undrar jag om det kommer med en skötbädd i väskan eller borde jag köpa en bequick eller vad de nu heter? Jag har alltså inte fått hem väskan ännu... Hoppas nån kan hjälpa mig?
    Du får med en ihopvikt skötbädd!
  • panzermensch

tror noas mamma är inne på sin 4e eller 5e bee

nica83 skrev 2009-01-08 18:01:17 följande:
    Är lite intresserad av att höra vilka problem ni har haft med er Bee? Vi fick nytt chassi för att handtaget gled och bromsen strulade. Efter det lossnade en plastbit från sisten så vi fick ny sits. Och så har packningen på båda bakhjulen åkt ut så vi väntar på nya hjul. Någon mer med samma eller andra fel? Tänkte vad man kan vänta sig framöver, om man kanske ska kräva pengarna tillbaka snart. I övrigt mkt nöjd med vagnen, funktionen och smidigheten och designen är super! Bara kvalitetsmässiga fel för oss.
    ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • nica83
    panzermensch skrev 2009-01-08 18:16:59 följande:
    tror noas mamma är inne på sin 4e eller 5e bee
    Oj!! Det var inte dåligt. Då hade nog jag lessnat faktiskt. Även om de har bra service med att man får nya delar så står man ändå utan vagn den tiden.
    - Lycklig mamma till J -
  • tvåbarnsmammavillkanske haentill

Hej!

Mitt chassie på camen glider (höjdregleringen går alltså till max) på båda sidor när jag går nerför trappsteg. Är detta något känt fel?

Mitt chassie är märkt Feb 2008.

Tack på förhand för hjälpen!

• imaj
    nybliven fru skrev 2009-01-08 18:20:01 följande:
    Hej!Mitt chassie på camen glider (höjdregleringen går alltså till max) på båda sidor när jag går nerför trappsteg. Är detta något känt fel?Mitt chassie är märkt Feb 2008. Tack på förhand för hjälpen!
    Jo det är är väldigt känt fel. Under tiden Aug 2007-Maj 2008 så hade Bugaboo mycket problem med sina chassi då skruvarna på insidan av handtagen inte håller belastningen. De har nu bytt ut dessa till popnitar och de ska hålla bättre än skruvarna, dock så verkar problemt kvarstå på vissa chassin. Reklamera chassit så får du ett nytt på direkten....

Självklart är det inte alla som får det problemet (undra om det ens är hälften?) men ack så irriterande att det ens händer!
  • FruFA79

I dag fick jag hem min beställning från "Babyshop", en OiOi Hobo Dots grå/svart och en vagnmobil från Lundmyr. Inget passade; skötväskan var fel grå färg till min grå/svarta Bugga och vagnmobilen var för stor för vagnen...
    Vilka skötväskor & vagnmobiler har ni andra??
    Funderar på en helt enkel kol eller svart Skip Hop Duo Deluxe - hänger den bra på en Cameleon?

• daniels baby

om jag ska köpa med mig bugga å tillbehör från tyskland.vikken affär e bäst?? har svärfar å svåger som åker om några veckor...=)

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16