• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • modestyclara

Hannah74 skrev 2009-01-07 21:50:29 följande:

Hej!Är jättenöjd med vår Cameleon. Har beställt en röd suflett nu. Ville ha svart eg då jag gillar mörkt, men den gamla sufletten var ju lite blekt och det såg jättetråkigt ut så tänkte det var bättre med röd som det inte märks lika mkt om den blir blekt mot den andra färgen på vagnen.Iaf- vad tycker ni? Behöver man vinterdäck? Bor i göteborg och det är sällan massa snö? Fick ju dem på köpet och funderar på att sälja dem.
    Om man ska ut och gå på stigar i skogen, ängar/kohagar och liknande ställen så är vinterhjulen bra att ha (även när det inte är snö)
  • modestyclara

JuliaochNelly skrev 2009-01-08 09:08:19 följande:

ååå måste ha ert exspert råd nu...ska åka utomlands om ett par månader & behöver verlkligen en vagn med liggläge. Innan har vi beställt vagn på hotellet då Dottern vatt så stor men lilleman kommer vara 11 månader då och behöver verkligen vagn...Om man köper en travelbag vågar man resa med vagnen då??
    Om man flyger från Arlanda så finns det någon typ av vagnsresväska att hyra där. Airshells eller nåt sånt heter det. Då skulle jag våga ta med vagnen.
  • Pippil8

Vi har rest med vagnen flera gånger (minst 7 flygresor) i en bugga-transportväska och det enda som har hänt är att det har blivit en liten liten reva i själva transportväskan.

En bekant som reste med buggan utan transportväska fick tyvärr en skada men fick en ny vagn av flygbolaget då.

• tvåbarnsmammavillkanske haentill
    Svar på #2107
    imaj skrev 2009-01-08 18:51:40 följande:

Jo det är är väldigt känt fel. Under tiden Aug 2007-Maj 2008 så hade Bugaboo mycket problem med sina chassi då skruvarna på insidan av handtagen inte håller belastningen. De har nu bytt ut dessa till popnitar och de ska hålla bättre än skruvarna, dock så verkar problemt kvarstå på vissa chassin. Reklamera chassit så får du ett nytt på direkten....Självklart är det inte alla som får det problemet (undra om det ens är hälften?) men ack så irriterande att det ens händer!

Tack för svar! Det känns dock som det är de vita plastklämmorna som inte håller emot som det ska, själva skruvarna fick vi utbytta i somras och de sitter tight. Är det ett annat fel?
  • madde84b

Nu är jag ägare till en Gecko! Superfin, men den känns så lätt jämfört med de vagnar jag haft innan Tycker dock handtaget känns så ovant, det är lite "rörligt". Ska det vara så? eller är det något fel? Frågade dem om detta och de verkade så ärliga och sa att det alltid varit så och att alla vagnar är så

Elisa 061114 och Vilmer071229 Bebis bf 090604
  • Lille Mammsen

Men hallååååå....de va inte igår! Allt väl? Va rullas de hemma hos dig då...nu mera

Bellahhh skrev 2009-01-08 18:48:38 följande:
    Hej babes va händer här i tråden? :)
  • Emmajohanss0n

Hej. Tänkte höra med er. Hur tusan fäster man ståbrädan när man ej använder den ?
    Har köpt en beg. så har inte papper på hur den fästs då.

Idun 2006 - Loke 2008
  • Lille Mammsen

GRATTIS! Är så tydligen på Bugaboo vagnarna....
    Va blev det för någon...tillbehör & pris...yes,jag e nyfiken

madde4 skrev 2009-01-08 20:44:11 följande:
    Nu är jag ägare till en Gecko! Superfin, men den känns så lätt jämfört med de vagnar jag haft innan Tycker dock handtaget känns så ovant, det är lite "rörligt". Ska det vara så? eller är det något fel? Frågade dem om detta och de verkade så ärliga och sa att det alltid varit så och att alla vagnar är så
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16