Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

Bugaboo tråd nr 16

FridaLee skrev 2008-12-28 10:58:40 följande:
    är det i utförsäljnings butiken i haninge?
    Jag var i Barkarby, där var det 50% på alla utom svarta och vita.
  • modestyclara
    danosani skrev 2008-12-28 17:44:30 följande:
    hallå igen!tänkte vara lite käck och snabbt byta från ligg till sitt på min cam.. dottern (3mån) försöker hela tiden sitta själv så jag ville kolla hur hon gillade det.men vad i hela.. är jag en vekling eller en idiot? jag får inte för mitt liv metallringen på sittdelen över "pinnen" på ramen! trots att jag försöööker trycka ihop ramen en aning. gör jag något fel? "the tensioning belt" ska väl gå ÖVER ramen och sen knäppas ihop under? hjälp!!
    Instämmer med föregående. Ställ ramen på högkant med långsidan mot golvet och tryck med knät på ramen så kan du med våld få över ringen. Det är jätte svårt första gången.
  • modestyclara
    danosani skrev 2008-12-28 17:52:45 följande:
    Jag försööker, hahaha. Den bara glider undan.. Satan då. Får väl invänta min stora starka karl :D Ska sittplattan tryckas på plats sist av allt?
    ja
  • modestyclara

Var på barnbutiken på Götg. idag och det var en stackars familj där och reklamerade sin cam för typ hundrade gången verkar det som. De hade fått måndagsexemplar på måndagsexemplar tydligen. De fick ett nytt chassi på momangen men ville helst byta till annat märke lät det som. Det värsta var att expediten berättade om alla hemska reklamationer de haft på camen (smart expedit). Jag blev alldeles mörkrädd. Tur att jag valde geckon till bebben iaf De stor barnen lär väl överleva om chassit viker sig, handtaget viks över och alla hemskheter de pratade om. Pust. Behöver gå i terapi efter det besöket...

• modestyclara

Vallie skrev 2008-12-29 21:00:49 följande:

när ska bugaboo förstå att de måste göra en syskonvagn? Mna har blivit så bortskämd med buggan så ingen syskonvagn duger...
    Jag har iofs behållt mina buggor men köpt en Babytravel syskonjogger också-hua. Jag mår dåligt av den vagnen. Känns bara billig och jäklig. Saknar min syskon-UJ förfärligt men samtidigt är fotstödet på BT bättre att sitta på för äldre barnet. Men jag drömmer i smyg om en syskon-UJ eller såklart allra helst en bugga
  • modestyclara
    3barnsmor35 skrev 2008-12-30 18:36:49 följande:
    En helt annan sak; har ngn måtten på Bugaboo Cam? Det jag är ute efter är höjden på liggdelen från marken. En kompis till mig tycker vagnen är låg, men jag uppfattade inte den som det. Ska jämföra lite...
    Överkant på liggdel är ca 66 cm från golvet. Jag kan tyvärr inte mäta underkant för jag har sittdel på min cam... Jag tror nog den är lägre än 'vanliga' vagnar.
  • modestyclara

daniels baby skrev 2008-12-30 21:47:03 följande:

ååå vad jag saknar min cam för nu har been börjat krångla..=(..å sen har både jag å mannen tröttnat på UJ:n... jobbigt läge!tror ni att det finns nån som vill byta en UJ mot en bugga?? eller e det lite svårflörtat? för jag vill ju ha been kvar..INGEN ANNONS!!
    Inte utan pengar emellan skulle jag tro. UJ är ju några tusen billigare...
  • modestyclara

Mountains skrev 2009-01-01 08:45:35 följande:

Är det någon av er här i tråden som har erfarenhet av solsufletten? Funderar på om jag ska köpa den inför Thailandssemestern nu i vinter. Fläktar det igenom suffletten när den är helt neddragen, vad har era små sagt om att ligga instängda under under hela suffletten, fungerar det lika bra med parasoll?
    Jo, det fläktar lite mer. Jag skulle dock ha parasoll också.
  • modestyclara

Shoegirl skrev 2009-01-01 15:39:12 följande:

Jag har skrivit många gånger vad jag anser om UV-"skyddet"Inget man skyddar bebisar med.Gott nytt år!I år ska jag föda barn!
    Jag med woho!
  • modestyclara

Jag har redan gjort iordning geckon till bebben. Den har nu klätt om från svart med rosa topp till helröd med blå laban-lakan i. *myser* Nu har jag mest ångest över att jag hatar min BT-syskonvagn och längtar efter en UJ-dubbel igen. Bonti har ju rea på 08:orna så det blir svårt att låta bli. Men det känns ju surt att sälja en ny BT-jogger till vrakpris -suck. Maken är måttligt road/engagerad i mina vagnsköp som vanligt. Han tycker BT:n är helt ok

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16