Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

Bugaboo tråd nr 16

Hannah74 skrev 2009-01-12 19:40:16 följande:

Ni kanske kommer ihåg att jag ska sälja mina vinterdäck. La ut dem för 500 och fic det.Kollade frakten idag och det skulle bli 150 kr!!För att de väger över 2 kg.Skrev då till köparna attde självklart fick dra sej ur och att jag nog har köpare här i gbg. Men de vill ändå ha dem och sätter in pengarna idag.Men jag förstår inte!!Hur kan man köpa vinterhjul för 500+150= 650 kr, som man inte ens har sett och aven privat köpare, när det finns (t.o.m på blocket) NYA vinterdäck med frakt ingår för 695...?Det hade jag aldrig gjort.Nu är de ju jättefina och som nya- men jaghade ju lika gärna kunnat vara en som lurats lite..
    Du verkar antagligen mycket trovärdig
  • modestyclara

Noas mamma skrev 2009-01-12 21:01:32 följande:

I dag flyttade min bee hemifrån *snyfftar lite* men ska endå bli skönt att slippa allt elände! Hittade som tur var en billig vagn bugaboo modell bygabo, betalade bara 3700 kr för den och den va helt ny  hade aldrig hört talas om den modellen innan men nöjd som bara den e jag! den är mycket smidigare än camen! nåt emellan ting mellan gecko och cam..... är detta den nya modellen som kom istället för geckon eller har den funnits länge???  dessutom fanns den i den fina färgen lila *lycklig*
    Nä nu skojar du va?
  • modestyclara

Noas mamma skrev 2009-01-12 21:09:47 följande:

vadå skojar?? är dom sällsynta eller+??
    Det finns ingen Bugaboo som heter bygabo -det är en piratkopia.
  • modestyclara

Noas mamma skrev 2009-01-12 21:10:42 följande:

alltså jag har en och den e ju super!! rekomenderas varmt
    Var köpte du den då?
  • modestyclara
    Lille Mammsen skrev 2009-01-12 21:16:50 följande:
    Det hoppas jag innerligt. Det är så trist när någon blir lurad. Var lite rädd om mina graviditetshormoner nu va! *gråtfärdig*
  • modestyclara

AnniPanni skrev 2009-01-12 21:18:55 följande:

Nä nu vill jag ha ett HELT chassi ju Lyckades med konststycket att fastna på bussen! När jag skulle kliva av (blå buss=låg) så åkte plötsligt styret ut på max, vagnen dök ner och bakhjulen kilades fast mellan bussen och trottorkanten *mutter*. Jag satt fast och chauffören tyckte att han skulle köra iväg, det är ju tur att man har starkt röst ( tre vilda kids att träna på ). En person fick kliva av och lyfta upp vagnen framifrån...Eller så är det bara att inse att jag ska inte åka buss med min bugga för det händer bara en massa skumma saker
    Nä vad trist. Jag har också fastnat med hjulen mellan trottoaren och bussen en gång (var en syskonvagn). Jätteläskigt. Det värsta var att busschauffören öppnade framdörren för att gå ur och hjälpa till och då sänktes bussen ännu mer så vi satt verkligen fast Är jättesvårt att gå av bussen när de stannar så långt från trottoaren ;-P
  • modestyclara
    AnniPanni skrev 2009-01-12 21:27:37 följande:
    ha ha gillar att det inte ens nämns i texten att den är aaaningen solblektfint skick
  • modestyclara

Noas mamma skrev 2009-01-12 21:29:24 följande:

ääähh vad tråkiga ni är ingen som går på mitt klipp men visst hade de varit kul om jag verkligen hade tappat hjärnan och köpt en bygabo Tack mammsens! han verkar må bättre men ska tillbaka in på torsdag fick förlängd permis Ja ha eftersom att ingen tror mig i min bygabo story så kan ni väl hjälpa mig med att rösta fram top tyg till min Cam som ska beställas i slutet av månaden! Brun bas blir de vad blir de för top?????
    Taskmört. Blev ju alldeles orolig ju ;-P
    Nu går jag och lägger mig *grinig*
  • modestyclara

minmio skrev 2009-01-13 19:45:41 följande:

Behöver lite råd!!!!Har en Cameleon som jag är supernöjd med, min dotter fyller 1 nu i januari och jag och min man börjar fundera på att byta ut vagnen mot en Bee istället. Nån som kan tala om för- och nackdelar med att byta vs inte byta.
    Cam är ju mer en allroundvagn. Bee är ju mer åt paraply-hållet. Cam tror jag är rymmligare och funkar på de flesta underlag.
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16