Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

Bugaboo tråd nr 16

Katjan skrev 2009-03-02 21:32:55 följande:
    Det var inte så farligt pris.. Frog- hjulen är toppen. Har ett par sådana på min cam oxå.
    Nä känns prisvärt helt klart. Marinblå blev det förresten...
  • modestyclara

fru e skrev 2009-03-02 21:38:31 följande:

HejAntar att denna fråga ställts förut men jag hittar den inte... Har läst på flera ställen att nya kunder får 50 euro rabatt på Babytrader på Cam + fraktfritt, jag registrerade mig nyss men ser inte rabatten någonstans. Vet någon om detta gäller fortfarande. Tacksam för svar...
    Är lite osäker på om det verkligen är fraktfritt längre. Rabattkoden fick jag via mail efter att jag registrerat mig.
  • modestyclara
    Suri skrev 2009-03-02 22:01:56 följande:
    Hjälp..Är det hemskt opraktiskt med en vit åkpåse?Jag vill ha!!! Men maken tycker det verkar dumt. Jag tycker det mest verkar snyggt Någon som haft/har vit som kan berätta?
    Jag har inte haft men min teori är:

för bebbe: helt ok (om det inte är en kräkis)
    för större barn som går: inge vidare -då är de ju alltid smutsiga...

om man fäller vagnen och stoppar in i bilen lär den ju lätt bli smutsig också. Men snyggt som sjutton är det med vit...
  • modestyclara

Mamma TN skrev 2009-03-03 12:39:18 följande:

Vi har en svart/grå Bugaboo Camelion fr 2007 som vi funderar på att sälja då sonen har vuxit ur den. Har ngn koll på vad man kan få för dem begagnat? Liggdelen är oanvänd. Finns skötväska och åkpåse till. Däremot är "mittenhandtaget" eller vad man nu ska kalla det skadat. Sonen älskade det där materialet och har gnagt lite på den. Vet ni om man kan köpa ny som reservdel? Ni verkar ha koll på Bugaboo i den här tråden så jag hoppas och är tacksam för svar.
    Bumperbar går att köpa på ex kidzshop.se och hos alla bugaboo-ÅF.

Jag är dålig på begagnat-priser men tror det kan vara bra att avvakta lite med tanke på att priserna just höjts i butik så lär de gå upp på andrahandsmarknaden också...
  • modestyclara
    Candra skrev 2009-03-03 12:49:23 följande:
    Yay! Nu har sambon varit och köpt en bugga cam Jag fick min vilja igenom
    Vad blev det för färg?
  • modestyclara

Mamma TN skrev 2009-03-03 12:52:37 följande:

modestyclara, Tack! Frågan är bara om det är bättre att sälja den som den är eller köpa ny. Måste kolla vad den kostar.
    220 kr kostar den...
  • modestyclara
    Candra skrev 2009-03-03 12:56:47 följande:
    Grå bas och ljusblå topp.
    En av mina favorit-kombos! *dregglar*
  • modestyclara
    Bellbox skrev 2009-03-03 12:59:29 följande:
    Ja det ska man kunna göra, men står det inte på någon tvätt-lapp i typ botten på väskan?! Gå annars in på mylittlestar.se och kolla (de säljer den & är jättetrevliga) eller ring dom om inget står där IDAG har jag beställt en Cameleon *Hjälp* Skulle ha köpt en Phil & Tedslängre fram i vår om allt gått vägen men vi fick ett MF nu alldeles nyss MEN vi sålde vår andra vagn nu & beslöt igårkväll att köpa en Bugaboo så länge eftersom den verkar så smidig (men hu så dyr!) + förhoppningsvis håller andrahandsvärdet bra Man behöver ju både en bra singelvagn + en dubbelvagn om det blir syskon framöver säger ju många med flera barn
    Trist med missfall Bra med tröstshopping Ja buggan är en vagn ni kan behålla tills minsta barnet inte åker vagn mer... Vad blev det för färg?
  • modestyclara

Mamma TN skrev 2009-03-03 13:16:22 följande:

En annan fråga nu när jag ändå är igång... Min son är drygt 2,5 och stor för sin ålder så ni förstår att han inte får plats i Buggan längre. Har tänkt på paraplyvagn/sulky, typ Maclaren men har flyttat från stan och det blir bökigt med så små hjul. Vill ha en smidig vagn men som ändå är stabil, helst med svängbara hjul förstås men det verkar inte finnas. Bra också om man kan använda den tills sonen slutar med vagn. Tacksam för tips!
    urban jungle?
  • modestyclara
    3barnsmor35 skrev 2009-03-03 13:54:32 följande:
    Jag beställde min Cam förra veckan, är det ngt jag ska fråga om tillbehörsmässigt?Jag var lite stressad så jag bara la beställningen till ett biträde o betalde handpenningen.Måste erkänna att jag inte ens har koll på vad som ingår.... =)
    Ingår gör myggnät och regnskydd utöver liggdel, sittdel, varukorg och toppklädsel såklart...

Du kanske vill ha en åkpåse? Eller vinterhjul/terränghjul... Men det går ju att komplettera med när man vill...
  • modestyclara
    Lina1 skrev 2009-03-03 22:09:10 följande:
    Vart hittar jag en svart suflett till cam billigast?
    Vill du ha begagnad eller ny? Enda stället som jag vet som säljer lösa suffletter är kidzshop.se

annars är det väl på Blocket eller Tradera....
  • modestyclara

Noas mamma skrev 2009-03-03 22:58:47 följande:

hannah74, testat och pappa testade med nåt dom använder på jobbet som ska ta bort alla sånna fläckar... händer nada! men tack för tipsensuri, testade våtservetter först av allt. jag är lite som han pappan i mitt stora feta grekiska bröllop som tror att allt löser sig med fönsterputs, men jag använder våtservetter brukar ju funka på allt men inte på detta fy attans vad tråkigt att ha fläckar på chassit. vågar ju inte heller försöka för mycket, känns som att chassit kommer frätas upp snart
    Kan du inte ta kort på fläckarna och kontakta affären?
  • modestyclara
    Lina1 skrev 2009-03-04 08:51:16 följande:
    Sett många fina bilder på hemsydda sufletter nån som gjort det som kan tala om hur svårt det är?Är absolut ingen sömerska men gillar att sy gardiner kuddar osv. till min P&T sydde jag en sittdyna det är det ända i vagns tillbehör.Är så sugen på att testa men får vänta tills vagnen kommit iaf 17:40 igår fanns den i manchester terminalen så kanske finns den i sverige nu Nån som lagt ut mönster förresten?
    Kolla med mamma på vift. Hon har ju en syblogg....
  • modestyclara
    JennnyT skrev 2009-03-04 09:40:35 följande:
    Yes yes! Så har man lärt sig något nytt!!! Tror jag... Ni får gärna hjälpa mig att verifiera... Har ju retat mig på att min cam inte är så lättkörd *hehe* (och då har jag ändå ett knippe pansarvagnar här...) Men nu provade jag att byta till mina mer slitna hjul som följde med vagnen som "bra att ha i reserv" och oj vad jag tyckte den blev mer lättsvängd! De är ju lite lägre/nerslitna, kanske ändras tyngden på dem då vagnen lutar en halv cm framåt, inte vet jag? Eller kan det vara fel på mina andra hjul? Nån mer som vill testa, i buggavetenskapens namn :D ? Vore kul!
    Eller så behöver du smörja hjulen lite alt. ta bort hår och skräp?
  • modestyclara

Noas mamma skrev 2009-03-04 10:34:30 följande:

hahaha nää inte riktigt, fick ett nytt chassi igår som va blått asg. kolla i de skadades bildtråd
    Nämen. Inga små fläckar direkt! Hör med affären så där ska det ju inte se ut!
  • modestyclara
    Bellbox skrev 2009-03-04 11:02:42 följande:
    Men det kanske är det senaste Slår vad om att en del city-mammor skulle dra till Panduro direkt & inhandla färg och skvätta på lite
    *kommer in med andan i halsen efter att ha varit på panduro*

Har jag missat nåt?
  • modestyclara

Noas mamma skrev 2009-03-04 11:08:47 följande:

asg

Ja men herre gud det är kanske ett limited edt, chassi jag fått visst är jag liiiite cool??

Kidzshop skulle maila bilderna vidare till dom och fråga vad jag ska få för komp
    Jag föreslår en frog
  • modestyclara

Fröken Småland skrev 2009-03-04 11:09:43 följande:

Har lagt in bilder på grön/bruna kombinationer i bildtråden
    Jag vet inte...grön är gecko för mig...
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16