Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

Bugaboo tråd nr 16

SooJuicy skrev 2009-01-10 19:53:10 följande:

5st hemma, men jag ska inte dö än
    Hmm just nu:
    2 Maclaren paraplyisar
    1 Bugaboo gecko
    1 Bugaboo cam
    1 Brio sitty (bor iofs hos farmor och farfar- de klarar inte av avancerade vagnar som buggor )
    1 trilling UJ
    1 syskon BT (som förhoppningsvis blir en syskon UJ snart)
    Summa: 7
    Undrar om jag glömt någon nu?
  • modestyclara

Hannah74 skrev 2009-01-10 20:16:43 följande:

Den annonsen med regnskyddet på fel känns jättekonstig.Funderar på om inte vagnen är snodd eller nåt! Varför har hon annars inte liggdel? Och bara regnskydd/åkpåse?För om man ska sälja en såpass dyr vara- ser man inte till att bilden är helt 100 då? Inte skulle jag sätta på nåt helt galet.Eller har de kört runt med deras stackars unge så i 2(!!) år, borde blivit en väldigt blöt unge..Och vill man på bild bara se ett stort regnskydd? mMan vill ju se vagnen som helhet..Sen måste jag säga att jag är helt fascinerad vad vagnar ni har!Läste upp Modestyclaras lista för mannen som häpnade Han tycker jag är hemsk som haft 2 som jag sålt (en uberdålig teutonia jag hade några veckor, och vår BT som jag haft ett år till sonen nu) och nu köpt en begagnad cameleon och en P&T då vi ska ha barn tätt...Så var kul att kunna berätta att jag inte på långa vägar är värst
    Du kan ju berätta att jag även haft:

UJ-dubbel
    P&T e3
    P&T sport
    EL twin city cross
    Britax nåt...
    Graco paraplyis
    Knorr Nizza
    Brio Sitty
    UJ singel
    Resten har jag förträngt...
  • modestyclara
    FridaLee skrev 2009-01-10 22:08:47 följande:
    håller med alldrig mer barnvagnsbutik, så less! ska inte tillbaka efter föräldrarledigheten jag vägrar! Fast jag älskar mina vagnar, jag är den enda som blir lyrisk när alla nya årsmodeller ska släppas och den enda som frivilligt springer på alla mässor osv.
    Hur mår lillen föresten? Har ni landat än?
  • modestyclara
    FridaLee skrev 2009-01-11 18:13:55 följande:
    Lillan mår bra, det går över förväntan med 3 barn trodde det skulle bli helt galet men det funkar bra.
    Skönt att höra. Det varkar som att det är mer tvåbarns-chock än trebarns...
  • modestyclara

Hannah74 skrev 2009-01-11 19:12:55 följande:

När man haft cameleon ihopfälld-låser sej inte själva vagnsdelen (den med hjulen och varukorgen på) när man fäller upp den igen. Vi kan inte få vår att låsa fast där, men den blir ju liksom fast när vi satt på sittdelen. Men det kanske är så? Är van vid gamla vagnen då när man fällde upp den efter så  låstes den liksom i det läget innan man satte på sittdelen.
    Det ska vara så -den låser sig när man sätter på sitt-eller liggdelen.
  • modestyclara

Kajsan skrev 2009-01-11 21:28:37 följande:

Ja det kommer ju den fula 80-tals apan och den hiskliga giraffen
    ;-P Me like. Fast jag tror jag skulle tröttna fort dock så jag låter bli att shoppa
  • modestyclara

Var på bonti idag och shoppade en syskon-UJ och herregud vad många buggor som var där och blev reklammerade. Suck. Det var trasiga liggdelslock, varukorgar och handtag såklart...På bussen hem såg jag sedan det nya chassit med en avbruten broms (vita plasten), en till bugga med trasig varukorg och en utan varukorg. Shit pommes vilken dålig reklam för Bugaboo.

• modestyclara

Joddan skrev 2009-01-12 17:28:16 följande:

Vet du vad som var fel på liggdelslocket? Jag tycker att mitt denimlock är konstigt och jag har inte ens börjar använda vagnen... När man drar igen dragkedjan så "hoppar" draget över vissa pluppar liksom.. Så man måste dra dragkedjan saaaaakta för att det ska bli bra!
    Nej, ingen aning. Jag smyglyssnade bara med ett halt öra. Antar att det var dragkedjan -vad mer kan det vara? Men ditt lock låter ju som ett solklart reklammationsärende.
  • modestyclara

modestyclara skrev 2009-01-12 17:40:35 följande:

Joddan skrev 2009-01-12 17:28:16 följande:
    Nej, ingen aning. Jag smyglyssnade bara med ett halt öra. Antar att det var dragkedjan -vad mer kan det vara? Men ditt lock låter ju som ett solklart reklammationsärende.
    halvt öra ska det vara
  • modestyclara

Shoegirl skrev 2009-01-12 18:35:29 följande:

Jag är så glad att jag har gamla chassit på min vagn just nu.Har aldrig haft något problem alls. *glad*(till skillnad mot Brion som jag fick byta hela sittdelen på)
    Ja, önskar jag också hade det gamla. jag har fått mitt utbytt en gång och sen har jag inte använt den så mycket (främst för att jag älskar min gecko så mycket). Känns jättejobbigt när man ska sälja vagnen någon gång i framtiden. Jag kan ju inte garantera att inte det nya chassit börjar glida också
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16