• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Riskiflickan

bubbli skrev 2008-12-12 14:07:43 följande:

vadå? sy? själv?! du känner inte mig,det märks. jag är nog den enda på jorden som har lyckats bränna upp en symaskin.
    Oj, hur hände det.... :D då föreslår jag nog också en brun sittdyna, så blir det ju lite mjukare å "goare" också :)
  • Lille Mammsen

Lite info jag fick från Bonti.....

Bugaboo har utvecklat en ny Special Edition Metallic, som bara finns i begränsad upplaga och här är det först till kvarn som gäller. Passa på innan prishöjningen den 1 januari 2009.

• Moa38

visst är det kul att så många som har andra vagnar inte hållt med oss om att sittdelen är ergonomisk på bugaboo och bra för barnet. Kolla nu!! Nästan alla barnvagnstillverkare kommer med sittdelar som är kopior av bugaboos, cresent, brio etc
    Oj, sittdelen kanske ÄR bra för bebisarna??!!
    Hmm och vi som bara kör bugaboo för att den är trendig*ironi*

• Pian80
    Lille Mammsen skrev 2008-12-12 14:23:20 följande:
    Lite info jag fick från Bonti..... Bugaboo har utvecklat en ny Special Edition Metallic, som bara finns i begränsad upplaga och här är det först till kvarn som gäller. Passa på innan prishöjningen den 1 januari 2009.
    Åh låter spännande! Måste kollar in på en gång .
  • AnniPanni

blingring skrev 2008-12-12 01:44:25 följande:

Annipanni: Jag har exakt samma problem att knapparna fastnar i intryckt läge, o nu klickar de nästan aldrig i alls. Men har gamla chassit. Vem var de du fick ditt svar ifrån, ingen från svenska Bugaboo alltså?
    Mailade direkt till Bugaboo, Holland. Idag har min ena knapp fastnat och det går inte ens att dunka ut den ..kanske släpper sen när vagnen torkat
  • Fröken Småland

Det blir liiite svårt att få kombon grå/rosa eller brun/rosa på en Gecko. Vad du kan göra är att ha den trefärgad. Jag gissar att du har svart bas och då skulle ett brunt sittdelsöverdrag och en rosa sufflett göra att du får de två (tre) färgerna du önskar. Men passformen på ett sittdelsöverdrag vågar jag inte spekulera i. Nästa gång jag tar bort åkpåsen från min Gecko så skall jag prova att sätta på ett sittdelsöverdrag till en Cameleon och fota. Grå toppklädsel finns inte alls, annat än som hel klädsel till Frog (ljusgrå). Och silver finns ju nu också förstås om man kan kalla den för en slags grå. Men så var det ju det där med passformen...
    Återkommer någon dag om det

bubbli skrev 2008-12-12 14:01:49 följande:
    så topen funkar,men inte basen? den skiter jag i,det är ju egentligen topen som räknas! jag är fixerad vid combon grå+rosa (eller brun+rosa!) och SKA lyckas få min gecko i den combon. Det är mitt mål här i livet. man kanske kan köpa en brun eller grå sittdyna och köra rosa suffla till?
  • MammatillO

Nu har jag hittat er ;)

Någon som vill lägga in min snygga vagn med ny suffla i Bildtråden? har bilden i mitt Galleri och sufflan är sydd av (imaj)här på FL.

• SoFo89

Vad hade ni betalat för en begagnad bee som är relativt ny? Dom som jag sett på blocket ligger alla ute på runt 3500, men frågan är om dom går för det.

ღSigne 071027ღ
  • imaj
    SoFo89 skrev 2008-12-12 18:18:45 följande:
    Vad hade ni betalat för en begagnad bee som är relativt ny? Dom som jag sett på blocket ligger alla ute på runt 3500, men frågan är om dom går för det.
    Tror inte jag skulle betala mer än 3200/ 3300kr för en beggad eftersom de också verkar ha lite problem med chassit (glidproblem/broms) för kostar den 3500kr så känns det som att man lika gärna kan köpa en ny med garanti... Men det är jag det
  • straw2008

Jag köpte min nya bee på blocket för 2400 kr. Fast den var ny då, fast ändå begagnad :O)

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16