• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Noiis
    mamma2003 skrev 2008-12-10 17:04:52 följande:
    Vilket användningsområde och vilken ålder på barnet?
    han är 9 månader, vill ha en vagn som alltid funkar och är lätt att fälla ihop!
    Mamma till Noa 080316 och Faster till Loke 081107
  • Allimac 2004

Har du kollat på emmaljunga Nitro?

Rätt liten vagn med svängbara framhjul och vändbar sits

♥ Lilla My & Harry Boy ♥
  • peachegirl
    mamma2003 skrev 2008-12-10 12:03:28 följande:
    peachegirl: Hela bärhandtaget kostar 220:-, inkl de två vita knapparna i slutändarna. Bärhandtaget har många namn; stödbåge, störtbåge, bumperbar, bärhandtag Du kan också prova att maila [email protected] och fråga om det går att köpa bara fjäder och knapp men jag betvivlar det tyvärr. Lycka till och grattis till ett gott val av vagn!
    tack så mycket för hjälpen tjejer!
  • Lille Mammsen

me taskiga garantier "duckar för ev ägg" eller har dom bättrat sig? 6mån tyg garanti dom tidigare haft kan/kunde dom stoppa upp i H****N...................

Allimac 2004 skrev 2008-12-10 20:07:32 följande:
    Har du kollat på emmaljunga Nitro?Rätt liten vagn med svängbara framhjul och vändbar sits
  • panzermensch

6 mån på tyget, 2 år på resten av vagnen

Lille Mammsen skrev 2008-12-10 20:37:39 följande:
    me taskiga garantier "duckar för ev ägg" eller har dom bättrat sig? 6mån tyg garanti dom tidigare haft kan/kunde dom stoppa upp i H****N...................
    ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • panzermensch

"Hur lång reklamationstid har man på en Emmaljunga vagn?
    Emmaljunga håller sig till de lagstadgade reglerna. Mer information om konsumentköplagen hittar du på Konsumentverkets hemsida."

Tyget är för det likt flesta märkens tyger bleknar och de i början bytte och insåg väl hur oekonomsitk det var

ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • Allimac 2004

Men det var väl mer förr tyget bleknade...har inte sett några nyare som är blekta

♥ Lilla My & Harry Boy ♥
  • Fröken Småland

Har inte koll på om du har en Cameleon, men annars uppfyller den ju alla kriterier. Finns helt enkelt inte en bättre barnvagn (än Gecko/Frog/Cameleon). Bee är jag inte imponerad av alls men som sulky funkar den fint.

Noas mamma skrev 2008-12-10 19:51:40 följande:
    han är 9 månader, vill ha en vagn som alltid funkar och är lätt att fälla ihop!
  • Noiis
    mamma2003 skrev 2008-12-10 21:28:25 följande:
    Har inte koll på om du har en Cameleon, men annars uppfyller den ju alla kriterier. Finns helt enkelt inte en bättre barnvagn (än Gecko/Frog/Cameleon). Bee är jag inte imponerad av alls men som sulky funkar den fint.
    har haft både gecko och cam men inte varit helt nöjd. Behöver ha en vagn som man lätt kan fälla ihop i ett svep utan att behöva dela på den. min mamma tar noa ganska ofta och har väldiga problem med sina leder och tyvärr så var både geckon och camen ett rent he**ete för henne.
    Mamma till Noa 080316 och Faster till Loke 081107
  • FridaLee

ang emmaljunga så har de 6 mån garanti på vagnen altså hela vagnen. sen har du ju 3 års reklamationsrätt men den är inte mycket att hänga i julgranen, svårt att bevisa som konsument att det är fabrikationsfel, vilket det måste vara för att få felet åtgärdat efter 6 mån utan kostnad.

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16