• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • AnniPanni
    v i r r a skrev 2008-12-11 11:51:26 följande:
    Jag kan ju inte neka till att jag blir lite nervös nu när jag läser om allt strul! Vi beställde en cameleon förra veckan med leveranstid på ca 7 veckor. Vilket chassi gäller detta? Har dom åtgärdat problemet så att man får fungerande chassin om man köper nytt nu? Finns det någonstans man kan läsa om och förstå problemet? Ber om ursäkt om mina frågor är uråldriga Ni måste bygga en databas av all fakta som säkert går att hitta i de här trådarna!
    Njae näe ja Glidproblemen började med de nya chassina dvs de som finns i affärer nu. Ifrån början var det skruvar som höll fast snapfästena sen bytes det till popnitat. De popnitade ska vara ok men jag ska reklamera ett i dagarna De flesta är ok men det har varit lite problem med att handtagen glider för att snapfästena inte riktigt orkar hålla fast men det är långt ifrån alla som får problm!
    Jag har haft otur och ska som sagt reklamera mitt tredje chassi nu.
  • v i r r a

Oki! Tack så mycket för svar! Jag hoppas att vi slipper samma problem som du... 3 chassin...

AnniPanni skrev 2008-12-11 12:01:52 följande:
    Njae näe ja Glidproblemen började med de nya chassina dvs de som finns i affärer nu. Ifrån början var det skruvar som höll fast snapfästena sen bytes det till popnitat. De popnitade ska vara ok men jag ska reklamera ett i dagarna De flesta är ok men det har varit lite problem med att handtagen glider för att snapfästena inte riktigt orkar hålla fast men det är långt ifrån alla som får problm! Jag har haft otur och ska som sagt reklamera mitt tredje chassi nu.
  • AnniPanni

Riala skrev 2008-12-11 11:58:10 följande:

Hejhoj!Jag har inte skrivit nåt här förut, men jag läser lite sporadiskt :)Vår lilltjeja (4 månader) har just hoppat över till sittdel och hon stortrivs! Men jag vet inte hur jag ska hålla henne varm nu när det börjar bli minusgrader ute. Alltså, jag vet inte vilket som är bäst, mest praktiskt och gärna snyggt, hihi.Vi har en cam, brun bas och offwhite top. Just nu räcker det med den snygga filten jag hittade i höstas (offwhite med stora bruna prickar), men hur gör jag vid minusgrader? Hur gör ni?Jag är inte så sugen på åkpåse egentligen, tror jag. Känns lite dyrt med, tyvärr (eftersom jag i såfall vill ha bugaboos vita ;) ). Funderade lite på nån fårfäll, men det är ju inte så billigt det heller. Så, min lilla fråga, hur har ni vinterbonat era små i sittdel?Och en ytterligare fråga när jag ändå håller på! : Har en stor JuJuBeväska (är en över-packare och har 2 barn, så jag mååste ha den med mig överallt) och känner att det vore bra med väsk-clips eftersom den alltid är i vägen på nåt sätt (använder ståbräda till storebror). Ni som vet, är bugaboos clips nåt att ha? Hur funkar de? Eller är det bättre med JuJuBes egna?
    Mest praktiskt är absolut en åkpåse, ialla fall till en så pass liten. Jag har buggas egna och har använt den sen i oktober någongång och tycker att den behövs varje dag trots att dottern har vinterovreall på sig (en tunnare overall). Sittdelen blir mysigare, mer ombonad och så är den ju snygg också När det är riktig kallt så åker det i en tunnare fleecefilt över benen också. Emma är 11 månader och går inte så hon sitter still hela tiden
  • Lisenlisen

Har haft två Froggar och en Gecko och aldrig haft några problem. Nu väntar jag på min tredje Frog

• Lille Mammsen

va gick den iväg för? Tillbehör till? *nyfiken*

Jolley skrev 2008-12-11 11:11:13 följande:
    Nu är Geckon på väg till Luleå och jakten på en begagnad Cameleon har startat! *gnuggar händerna*
  • Jolley
    Lille Mammsen skrev 2008-12-11 19:52:34 följande:
    va gick den iväg för? Tillbehör till? *nyfiken*
    Fick 4500:- för den. De vanliga tillbehören (liggdel, sittdel, regnskydd, myggnät, instruktionsbok) + en extra suflett.

Köpte den själv för 4500:- men köpte alltså en sxtra suflett till för 300:-. Så liiite gick jag back, men inte så det grämer mig.
    Har skickat den med Bussgods efterkrav, så nu hoppas jag bara att den verkligen hämtas ut!!! Men jag litar på köparen, hon verkade ärlig och reko.
    Och så har jag ju tid på mig att leta efter en lämplig Cameleon eller Frog tills pengarna kommer in på mitt konto!
  • kirsikka
    Eywoman skrev 2008-12-10 13:49:03 följande:
    Jag ska åka till London i januari med min dotter som då kommer vara 7 månader. Nu funderar jag på om jag ska ta med vår cam eller om jag ska köpa en sulky. Om jag tar med camen måste jag köpa en transportväska som kostar typ lika mycket som en paraplysulky. Så nu till frågorna; är transportväskan värd pengarna? Är camen säker på transportbandet då? Behöver man någonsin en paraplysulky om man har en cam eller kan barnet åka cam tills det inte vill åka vagn längre?Jag tycker det känns läskigt att min dotter måste åka bortvänd från mig i sin sulky för första gången när hon är i en så pass stor stad som London. Och det är inte aktuellt att köpa bee, vi är lite fattiga för närvarande!Hur skulle ni ha gjort?Jag är supertacksam för svar!!!
    Jag skulle hellre satsa pengarna på en transportväska och köpa en Bee senare i stället för att köpa nån sulky som du inte kommer vara nöjd med (för det tror jag inte någon kan vara efter att man ha ägt en Bugaboo).

Tänk också på att man kan ha annat i väskan också än bara vagnen, det finns ganska gott om plats för filtar och dylikt.

Dessutom har väskorna jättebra andrahandsvärde.
  • blingring

Annipanni: Jag har exakt samma problem att knapparna fastnar i intryckt läge, o nu klickar de nästan aldrig i alls. Men har gamla chassit. Vem var de du fick ditt svar ifrån, ingen från svenska Bugaboo alltså?

• Stargirl
    Jag kan ju inte neka till att jag blir lite nervös nu när jag läser om allt strul! Vi beställde en cameleon förra veckan med leveranstid på ca 7 veckor. Vilket chassi gäller detta? Har dom åtgärdat problemet så att man får fungerande chassin om man köper nytt nu? Finns det någonstans man kan läsa om och förstå problemet? Ber om ursäkt om mina frågor är uråldriga Ni måste bygga en databas av all fakta som säkert går att hitta i de här trådarna!
    Vi har det nya chassit och har inga problem med den alls. Det är ju inte alla chassin som det är fel på. Sen beror det säkert på hur man använder vagnen också. Kan tänkas att gummit på insidan slits om man drar myket i handtaget. Jag vet inte men vi har iaf inga problem med vårat. Klart den åker ut om min man drar med all sin kraft men det måste vara iaf 60-80 kg han drar och det ska det ju inte klara. Vagnens handtag ska ju sitta fast med vanlig tygnd i vagnen dvs 18 kg barn och 4,5 kg i varukorgen samt säkert lite marginal. Men den ska ju inte klara att man sätter foten på chassit och drar med allt man har. Det är ju att misshandla vagnen.
    *~Bugaboo RULES~*
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16