Riala skrev 2008-12-11 11:58:10 följande:
Hejhoj!Jag har inte skrivit nåt här förut, men jag läser lite sporadiskt :)Vår lilltjeja (4 månader) har just hoppat över till sittdel och hon stortrivs! Men jag vet inte hur jag ska hålla henne varm nu när det börjar bli minusgrader ute. Alltså, jag vet inte vilket som är bäst, mest praktiskt och gärna snyggt,
hihi.Vi har en cam, brun bas och offwhite top. Just nu räcker det med den snygga filten jag hittade i höstas (offwhite med stora bruna prickar), men hur gör jag vid minusgrader? Hur gör ni?Jag är inte så sugen på åkpåse egentligen, tror jag. Känns lite dyrt med, tyvärr (eftersom jag i såfall vill ha bugaboos vita ;) ). Funderade lite på nån fårfäll, men det är ju inte så billigt det heller. Så, min lilla fråga, hur har ni vinterbonat era små i sittdel?Och en ytterligare fråga när jag ändå håller på! : Har en stor JuJuBeväska (är en över-packare och har 2 barn, så jag mååste ha den med mig överallt) och känner att det vore bra med väsk-clips eftersom den alltid är i vägen på nåt sätt (använder ståbräda till storebror). Ni som vet, är bugaboos clips nåt att ha? Hur funkar de? Eller är det bättre med JuJuBes egna?
Mest praktiskt är absolut en åkpåse, ialla fall till en så pass liten. Jag har buggas egna och har använt den sen i oktober någongång och tycker att den behövs varje dag trots att dottern har vinterovreall på sig (en tunnare overall). Sittdelen blir mysigare, mer ombonad och så är den ju snygg också

När det är riktig kallt så åker det i en tunnare fleecefilt över benen också. Emma är 11 månader och går inte så hon sitter still hela tiden