• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Fröken Småland

*chockad* Då har jag inga fler förslag tyvärr...

Noas mamma skrev 2008-12-10 21:55:02 följande:
    har haft både gecko och cam men inte varit helt nöjd. Behöver ha en vagn som man lätt kan fälla ihop i ett svep utan att behöva dela på den. min mamma tar noa ganska ofta och har väldiga problem med sina leder och tyvärr så var både geckon och camen ett rent he**ete för henne.
  • AnniPanni

Måste säga att jag är förvånad!
    Behöver ju reklmaera mitt tredje chassi och kände att jag faktiskt inte vill betala för frakten ifrån Babytrader så jag mailade kort och gott direkt till Bugaboo och "klagade". Det visade sig fort efter mailkonversation att det är FEL på både mitt chassi OCH min ram *suck*.
    Men det som förvånade mig var att så fort jag har mailat ner en kopia på pengaöveföringen till Babytrade så skickar Bugaboo upp ett nytt chassi och ram gratis - det är vad jag kallar bra service
    (jämnfört med babytrader som jag fick tjata på men de är ju ok ändå absolut)
    Hmm snart har jag bytt alla delar på min cam ju - och jag som köpe en bugga för att den skulle vara så bra och framförallt hållbar.. Tur att man älskar vagnen i alla fall

• Lille Mammsen

men brio har väl fortfarande samma garnati dvs hela vagnen!?

panzermensch skrev 2008-12-10 20:59:26 följande:
    6 mån på tyget, 2 år på resten av vagnen
  • imsa

vänner till oss var inne på bugaboo men slog till på en britax. den ska vara lätt att fälla upp och blir hyfsat liten.

men den kommer ju inte i närheten av funktion och snygghet, tycker jag.

jag är inne på mitt 3:e eller 4:e chassi nu. jag vet inte vilket. "delar" sig detta också så har vi förvarnat om hävning. men dom visste inget om detta i butiken.
    eftersom vi köpt vår vargn lååångt från oss så funderar vi först på att (innan vi tittar på annan vagn) köpa en ny hos en försäljare här. och hoppas att vi för en gångs skull får ett ordentligt chassi.
    för jag kan verkligen inte tänka mig en annan vagn.

mutsy, by the way, är det någon som testat dom?

Noas mamma skrev 2008-12-10 21:55:02 följande:
    har haft både gecko och cam men inte varit helt nöjd. Behöver ha en vagn som man lätt kan fälla ihop i ett svep utan att behöva dela på den. min mamma tar noa ganska ofta och har väldiga problem med sina leder och tyvärr så var både geckon och camen ett rent he**ete för henne.
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • AnniPanni

imsa skrev 2008-12-11 00:17:02 följande:

vänner till oss var inne på bugaboo men slog till på en britax. den ska vara lätt att fälla upp och blir hyfsat liten. men den kommer ju inte i närheten av funktion och snygghet, tycker jag. jag är inne på mitt 3:e eller 4:e chassi nu. jag vet inte vilket. "delar" sig detta också så har vi förvarnat om hävning. men dom visste inget om detta i butiken. eftersom vi köpt vår vargn lååångt från oss så funderar vi först på att (innan vi tittar på annan vagn) köpa en ny hos en försäljare här. och hoppas att vi för en gångs skull får ett ordentligt chassi. för jag kan verkligen inte tänka mig en annan vagn. mutsy, by the way, är det någon som testat dom?
    Kontaka Bugaboo på en gång istället så kan ni få eventuella fler chassin skickade till er istället
  • imsa

gäller det även om man köpt vagnen i butilk i sverige?

vet inte om jag orkar hålla på att byta så länge till...vad händer om det inte rättar till sig? och vad händer efter 2 år? och det kommer ju antagligen vara skitsvårt att få vagnen såld om man nu skulle vilja det då folk drar öronen till sig med det här felet.

AnniPanni skrev 2008-12-11 00:25:03 följande:
    imsa skrev 2008-12-11 00:17:02 följande: Kontaka Bugaboo på en gång istället så kan ni få eventuella fler chassin skickade till er istället
  • imsa

måste fråga, ni som har fleece suffletter, hur tycker ni dom är? att man har sittdelsöverdraget idet måste ju vara mysigt för barnet men hur är sufflan jämfört med en i canvas?

• AnniPanni

imsa skrev 2008-12-11 00:35:46 följande:

gäller det även om man köpt vagnen i butilk i sverige?vet inte om jag orkar hålla på att byta så länge till...vad händer om det inte rättar till sig? och vad händer efter 2 år? och det kommer ju antagligen vara skitsvårt att få vagnen såld om man nu skulle vilja det då folk drar öronen till sig med det här felet.
    Är du missnöjd med återförsäljaren så ska du ju kontakta Bugaboo. Jag köpte iof min cam ifrån Babytrader men det spelar ju ingen roll i vilket land man köpt vagnen.
    Jag ville inte betala de där 25Ei frakt, du vill väl inte betala soppa för att åka långt vaje gång ett chassi strular - det är ju samma sak. Bugaboo har en produkionsfel just nu och det vet de om.
  • Miss Boring

En fråga bara? Är det vanligt att buggor går sönder? Jag menar förutom "glidstrul" etc för det är ju en annan sak, men att de går sönder på annat sätt, hjulinfästningar, mekanismer och annat? Brukar äldre buggor funka bra? Har fortfarande inte kommit fram till hur rädd man ska vara om den...

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16