• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • AnniPanni

Lokatt skrev 2008-12-12 21:29:49 följande:

AnniPanni skrev 2008-12-12 21:27:05 följande:
    minns inte exakt hur de ser ut, de är inte uppackade men de är större än dina, men mindre än cykellampor iaf.Det finns ju exakt sånna du har, fast med nyckelring på hos biltema! Om du tar bort nyckelringen och fäster med något kanske? Billiga är de oxå!
    Hmm hittade de och det skulle ju kanske funka ju.. måste testa. SKa kolla på barnens hus också och mail terra Ikea lite
  • Lokatt

AnniPanni skrev 2008-12-12 21:47:06 följande:

Lokatt skrev 2008-12-12 21:29:49 följande:
    Hmm hittade de och det skulle ju kanske funka ju.. måste testa. SKa kolla på barnens hus också och mail terra Ikea lite
    hihi, hoppas du hittar något
    Ska du ha dom för att se bättre där du går, alltså belysning, eller ska du ha dom för att synas bara?
    Jag gjorde en smart grej nämligen, satte ett hundhalsband av reflexband, med inbyggda små ledlampor, där fram. fäste under suflettkanten så vart det som en rad med reflex och sex små lampor Det och en reflem på varje sida, så syns vi under promenaderna!
  • AnniPanni

Lokatt skrev 2008-12-12 21:52:16 följande:

AnniPanni skrev 2008-12-12 21:47:06 följande:
    hihi, hoppas du hittar något Ska du ha dom för att se bättre där du går, alltså belysning, eller ska du ha dom för att synas bara?Jag gjorde en smart grej nämligen, satte ett hundhalsband av reflexband, med inbyggda små ledlampor, där fram. fäste under suflettkanten så vart det som en rad med reflex och sex små lampor Det och en reflem på varje sida, så syns vi under promenaderna!
    Jag har mina mest för att synas ordentligt och ett plus är ju att jag faktiskt ser mina andra barn bättre också och att de ser mig (vet inte hur många gånger 4 åringen har gått in rakt i vagnen - ja innan lightsen kom på då )
    Hundhalsband var ju en superbra ide! Ah ännu fler saker att kolla upp hihi
  • Lokatt

AnniPanni skrev 2008-12-12 21:58:20 följande:

Lokatt skrev 2008-12-12 21:52:16 följande:
    Jag har mina mest för att synas ordentligt och ett plus är ju att jag faktiskt ser mina andra barn bättre också och att de ser mig (vet inte hur många gånger 4 åringen har gått in rakt i vagnen - ja innan lightsen kom på då )Hundhalsband var ju en superbra ide! Ah ännu fler saker att kolla upp hihi
    visa vad det blev sen
  • Miss Boring

Har också kört med hundhalsband... En sak bara... det är värt att tänka på att såna där små lampor ofta har ett knappcellsbatteri, så inte små händer är och pillar på vagnen och de hamnar i munnen/halsen...

• AnniPanni

JennnyT skrev 2008-12-12 22:02:56 följande:

Har också kört med hundhalsband... En sak bara... det är värt att tänka på att såna där små lampor ofta har ett knappcellsbatteri, så inte små händer är och pillar på vagnen och de hamnar i munnen/halsen...
    Jo jag har tänkt på det - det är sådana där platta batterier i den jag har kvar men nu har vi grind ut till hallen så E har inte en chans att pilla i sig något. Grinden kom upp när jag i en veckas tid hittade henne slickandes på hjulen till Buggan titt som tätt *ryser*..
  • AnniPanni

Lokatt skrev 2008-12-12 22:00:42 följande:

AnniPanni skrev 2008-12-12 21:58:20 följande:
    visa vad det blev sen
    åh nu hittade jag karbinhakar med lights också he he

Fixar bild sen när jag har hittat något som funkar
  • Lokatt

AnniPanni skrev 2008-12-12 22:12:47 följande:

Lokatt skrev 2008-12-12 22:00:42 följande:
    åh nu hittade jag karbinhakar med lights också he he Fixar bild sen när jag har hittat något som funkar
    va? Länka?
  • AnniPanni

Lokatt skrev 2008-12-12 22:20:33 följande:

AnniPanni skrev 2008-12-12 22:12:47 följande:
    va? Länka?
    hitta de på clas ohlsson Mycket roliga saker det finns när man börjar kolla runt
  • bubbli

haha,min dotter på tre år har knölat ihop sig till en liten korv och ligger just nu och sover i geckon trots att hon faktiskt egentligen inte får plats.

fick hem pärlan igår och monterade snabbt(nåja..) ihop den,det måste vara världens vackraste vagn!
    tyvärr var liggdelslocket trasigt,men jag hade ju ett i rosa fleece som passade lite sådär.(egentligen till camen,men om man manipulerar lite så syns det inte!)

jag är, TROTS att vagnen är så fin,fortfarande sugen på en Bee.

*arg över att inte ha fått köpa en nu*

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16