• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Nathalie Löwqvist

Hjälp!!!!

Har fått hem min gröna fleece klädsel som jag köpt av en på blocket. Men nu idag när jag satt på sufletten så har tyget typ dragits ihop på något sätt så det blir fula veck uppe på själva suffleten. Någon som vet hur man kan göra så dom sträcks ut igen?? Tycker heller inte att den sitter lika bra och fint som min andra canvas sufflet.

• Nathalie Löwqvist

Har en till fråga som jag undrar om någon vill och kan svara på.
    Det är så här att för några dagar sen när jag skulle ut med vagnen mitt i snöovädret så kom jag knappt ingen stans för mina swirvelhjul tog stopp av allt snö. Undrar nu om vinter hjulen är ett måste?? som det känns som just nu.
    Tänkte åka och titta på en urban jungle imårn och ha den som vintervagn istället. Någon som tänker eller kanske redan använder en UJ som vintervagn??
    Jag är rädd för att jag då bara kommer att använda en utav vagnarna jämt, känns lite onödigt också med två stycken.

• Lille Mammsen

köpte vinterhjulen till min Gecko ifallatt....dock ej rullat vagnen ute vid dom få gånger det varit snö ute! Uj´n ligg nerpackad tills ivår pga vill rulla min lilla-gubbe imot mig så länge det går....är den åldriga typen som ej vill vända förtidigt! Men finner du en UJ typ beggad o billig (om du nu ej vill ha ny?) så köp! Dessa 2 vagnar e super att variera imellan! Köpte aldrig någon sulky till näst yngsta pga UJ´n va så smidig....
    Nathalie Löwqvist skrev 2008-12-13 23:23:15 följande:

Har en till fråga som jag undrar om någon vill och kan svara på.Det är så här att för några dagar sen när jag skulle ut med vagnen mitt i snöovädret så kom jag knappt ingen stans för mina swirvelhjul tog stopp av allt snö. Undrar nu om vinter hjulen är ett måste?? som det känns som just nu. Tänkte åka och titta på en urban jungle imårn och ha den som vintervagn istället. Någon som tänker eller kanske redan använder en UJ som vintervagn?? Jag är rädd för att jag då bara kommer att använda en utav vagnarna jämt, känns lite onödigt också med två stycken.
  • blingring

Nathalie:
    Testade på vinterhjulen för första ggn idag!
    Mannen hade dock satt dem fel, så d låste sig hela tiden..

Men efter o fixerat dem så gick de bra o de tog sig fram bra i snön.
    Men fy vad jobbigt de var inne i butiker, kändes otympligt när man skulle vända när man är van vid att d går hur lätt som helst. Fick göra som "omoderna" vagnar o trycka ner handtaget, fy!

Men som sagt i snö var d toppen! Men resten var ingen höjdare.. Antar att d inte kan sitta fel fortf, men vändradien blev kass.

• Kajsan
    straw2008 skrev 2008-12-13 21:32:01 följande:
    Åh jag gick lös o köpte en offwhite fleecefilt till mig o vagnearna i julklapp! Hur är dessa filtar? Är de tjocka o mysiga eller samma (enligt mig) taskiga kvalle som bb åkpåsar? Någon som har en ?
    Bugaboofilten är en tunn sommarfilt i microfiber.
    Jag har packat ner mina för vintern, de kommer fram igen när det blir varmt ute.
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Leo och Elliots Mamma

Kajsan skrev 2008-12-14 06:29:15 följande:

Bugaboofilten är en tunn sommarfilt i microfiber. Jag har packat ner mina för vintern, de kommer fram igen när det blir varmt ute.
    Åhhh, vart får man tag i en bugaboo filt???
  • Leo och Elliots Mamma

Funderar på om jag ska byta min Bee mot en cam, är inne på mitt tredje! chassi på been och gissa vad...handtaget glider på det med. Och nu känner jag att jag inte vet om jag orkar med problemvagnen mer och ska byta till en cam.Men samtidigt trivs jag sååå med Been och det känns som om man kan ha den längre (dvs tills det att barnet är äldre, nu är minstingen 8 månader) än vad man kan ha camèn...Vad tror ni? Plus att man kan ha Bugaboos egna ståbräda till camèn oxå (har en treåring, fyra i mars så nu behöver jag inte UJ syskonvagnen längre om jag kan ha ståbräda). Kollat på Buggyboard till Been men den är för smal inte så bra som Bugaboos egna....Så snälla, vad tror ni andra bugaboo människor????

• panzermensch

vill oxå ha snö.. finns det ingen snödans?

Lille Mammsen skrev 2008-12-13 22:40:45 följande:
    Då får hon ta o vänta till vår....jag vill inte ha mer J*VLA regn i detta land tex här i 08-omr.....Jag vill ha SNÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ........Japp...jag e EGO
    ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • Senap
    Svar på #367
    Jag har bara använt Cam till min numera 3-åring som slutade åka vagn när han var 2½ år.
    My sugar is raw
  • Senap

Vinterhjulen: Jag tycker det är lättare att lyfta handtaget än trycka ned det när jag ska svänga med vinterhjulen.

My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16