• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Fröken Småland

Jag har också en denim Frog och jag tycker att rött är absolut snyggast till den. Marin, offwhite och orange funkar också bra.

Lisenlisen skrev 2008-12-13 22:45:14 följande:
    Har en denim Frog och funderar vilken färg på åkpåse jag ska leta efter.... Tips?
  • straw2008

Jag har provat mina nyinköpta snöhjul o det funkade verkligen INTE för oss, jag kunde verkligen inte köra den traktor som vagnen förvandlades till.

Ett tips är dock att om det är snö så vänder man handtaget temporärt så stora hjulen hamnar fram o de små låser man då går det HUR bra som helst att köra över snö o inga snöhjul behövs.

Det måste ni prova!!

• AnniPanni

Nathalie Löwqvist skrev 2008-12-13 23:23:15 följande:

Har en till fråga som jag undrar om någon vill och kan svara på.Det är så här att för några dagar sen när jag skulle ut med vagnen mitt i snöovädret så kom jag knappt ingen stans för mina swirvelhjul tog stopp av allt snö. Undrar nu om vinter hjulen är ett måste?? som det känns som just nu. Tänkte åka och titta på en urban jungle imårn och ha den som vintervagn istället. Någon som tänker eller kanske redan använder en UJ som vintervagn?? Jag är rädd för att jag då bara kommer att använda en utav vagnarna jämt, känns lite onödigt också med två stycken.
    Jag har en Bugaboo och en UJ. UJn anänds mest nu vid snöoäder Jag hade bara köpt till vinterhjulen om det var så att snön vart problem, jag hade redan en UJ sen innan.
    Jag tycker att bugaboo o UJ tilsammans är den perfekta vagnen så det kombinaeras en del
  • AnniPanni

straw2008 skrev 2008-12-14 11:20:13 följande:

Jag har provat mina nyinköpta snöhjul o det funkade verkligen INTE för oss, jag kunde verkligen inte köra den traktor som vagnen förvandlades till. Ett tips är dock att om det är snö så vänder man handtaget temporärt så stora hjulen hamnar fram o de små låser man då går det HUR bra som helst att köra över snö o inga snöhjul behövs. Det måste ni prova!!
    Å jag kan verkligen inte köra med swivlhjulen bak. Det blir ju helt fel med fjädringen som då hamnar bak, hade megaproblem att komma upp på trottoarerna under snökaoset förut.
  • Nathalie Löwqvist
    Svar på #364
    blingring skrev 2008-12-14 01:57:28 följande:
    Nathalie: Testade på vinterhjulen för första ggn idag! Mannen hade dock satt dem fel, så d låste sig hela tiden.. Men efter o fixerat dem så gick de bra o de tog sig fram bra i snön. Men fy vad jobbigt de var inne i butiker, kändes otympligt när man skulle vända när man är van vid att d går hur lätt som helst. Fick göra som "omoderna" vagnar o trycka ner handtaget, fy! Men som sagt i snö var d toppen! Men resten var ingen höjdare.. Antar att d inte kan sitta fel fortf, men vändradien blev kass.
    Ok tack!!
    Som jag känner nu så köper jag nog en Uj och varierar, är rädd för det där med att trycka ner handtaget så att det inte börjar glida som på de flesta. Fast jag har det nya chassit med popnitar så är jag himla rädd för det. Sen tror jag det blir jobbigt i affärer, precis som du säger.
  • Nathalie Löwqvist
    Lille Mammsen skrev 2008-12-14 01:32:49 följande:
    Är också en sån som helst vill ha sonen framåt mot mig, men har hittat en Uj 2007 för 3000 som jag tycker var ett bra pris. Fast nu är den röd och inte direkta pojkfärgen, ska försöka hitta någon billig klädsel eller så har jag tur att det är någon som vill byta =)
  • MammatillO

Hej :)

Hur länge brukar det ta innan en leverans kommer fram ? , Fick mail från kidzshop den 9 December att min vara var skickade och dom har ej ännu kommit :/

• Jolley

Nu kliar det i fingrarna... På MrSvensson.se kan man buda på ett presentkort på kidzshop.se på 5000:-!!!!
    Det är just nu uppe i 255:-...
    Är så sugen på att bjuda... Undrar vad man har för chanser att vinna?!

• imaj
    V hjärtar J skrev 2008-12-14 18:04:54 följande:
    Hej :)Hur länge brukar det ta innan en leverans kommer fram ? , Fick mail från kidzshop den 9 December att min vara var skickade och dom har ej ännu kommit :/
    Den kommer nog på måndag då tror jag
  • imaj
    Leo och Elliots Mamma skrev 2008-12-14 07:24:03 följande:
    Åhhh, vart får man tag i en bugaboo filt???
    I USA, de säljs tyvärr inte i Sverige än....
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16