• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Isanna
    skrutthumlan2 skrev 2009-01-15 15:40:10 följande:
    vem eller vilka på fl säljer egensydda sittdynor som passar bugaboo vagnar?
    Ditten datten har jag köpt ifrån. Fina och otroligt välsydda!
  • Baglady
    josch skrev 2009-01-15 18:44:54 följande:
    Hej!Jag har en fråga till er med Bugaboo Camelion.Hur gamla var erat barn när ni bytte från liggdel till sittdel ?Min dotter är fem månader , visst borde man kunna sätta på sittdelen redan nu ? mvh, Josephine

Min dotter var 6 månader. Du kan säkert byta redan nu!

Kolla gärna i min blogg!

• modestyclara

AsfaltsBlomma skrev 2009-01-15 11:08:12 följande:

Fortsätter med mitt ståbrädedilemma. De två från Lascal som det länkades till här, kan man fästa upp dem när brädan inte används? Detta kan man kanske med alla iofs...
    Nä nu sätter jag ner foten i ståbräde-diskussion utan att ha läst slutet på tråden :-O Den enda som är något att ha är bugaboos egen. Så nu var det sagt. Me loooove.
  • modestyclara

Nikas skrev 2009-01-15 11:16:35 följande:

panzermensch skrev 2009-01-15 10:41:36 följande:
    jaja åkpåssnack tack :Dska förmodligen plocka upp en klarblå åkpåse idag... valde mellan den och en grå, den gråa kändes ju lite boring, samtidigt ett jäkligt säkert kort.har en Elodie Details Retro Revolution (i liggvagn, lilleman är bara 4 månader) och en Buggy Snuggle svart mocka/grå päls, har haft den i liggvagnen några ggr, funkar fint det med. Men den gör sig säkerligen bäst i sittdelen sen.Nåt annats som passar till blå åkpåse/blå retro hobo? :D inga megatjocka åkpåsar dock...
    Jag älskar den klarblå åkpåsen såg massor av buggor idag på väg hem -mums. Funderar på om jag ska ha en sån till hösten till min svarta gecko -*längtar* Till våren är geckon röd med liggdel och det känns lite overkill att skaffa svart liggdel också (fast bara lite )
  • modestyclara

Nikas skrev 2009-01-15 13:59:40 följande:

hörrni, inte buggarelaterat men jag orkar inte starta trådar eller leta efter någon det passar i...jag har en 4 månaders grabb här hemma, har hittat en sååå söt overall till honom (Lindex, fleece, grafitgrå med vita stjärnor och grönt innertyg), som han ska börja använda om ett par v. och använda ända till någon gång i april...har köpt både storlek 74 och 80. 80 är rejält för stor... men räcker 74 tror ni? han är ca 69 lång nu. Har fortf. 63 i tröjor, 62/68 i byxor och 68/74 i bodysar...detta är ju så svårt, vill inte att den ska ens vara i närheten till för liten innan vi är klara med den (då ska han vara ca 7 månader).*världsproblem*
    Jag kör alltid på för stora overaller till så små- de ska ju ändå inte röra sig så mycket i dem. Behåll den större
  • modestyclara

jempy80 skrev 2009-01-15 15:18:00 följande:

Nån som har haft med sig buggan till thailand? funkar de bra? jag vet inte om jag ska ta med den eller brio race till min då 14 månaders.de är juh rätt ojämna vägar och så och sen om man ska till stranden tänkte jag. sen har jag ingen resväska till den och då lär dom väll "döda" den när dom kastar runt den?
    Om man flyger från Arlanda så kan man hyra transportväska till vagnen där för några hundra-lappar. Air-shells tror jag de heter.
  • Lisenlisen

Hur mkt är rimligt att betala för en Bugaboo Frog i jeanstyg som är i gott skick. Ska Frogen slutas sälja överallt förresten?

*Absolut ingen annons!*

• Isanna
    modestyclara skrev 2009-01-15 19:24:14 följande:
    AsfaltsBlomma skrev 2009-01-15 11:08:12 följande: Nä nu sätter jag ner foten i ståbräde-diskussion utan att ha läst slutet på tråden :-O Den enda som är något att ha är bugaboos egen. Så nu var det sagt. Me loooove.
    Jag håller inte med.  Om man ska plocka bort den ofta så är Bugaboos skitdryg eftersom man måste tippa vagnen för att få loss den. Buggyboard maxi funkar perfekt på både Bee och cam och de kan man tippa upp helt mot varukorgen när de inte används.
  • AsfaltsBlomma

Ja, men då så... Har du testat nån annan också? Det som jag tycker verkar vara en nackdel med Bugaboos egna är att den verkar så lång så att man får gå antingen bredvid vagnen eller väldigt obekvämt bakom. Men alla är kanske samma. Ska kila in i BT och kolla lite nu.

modestyclara skrev 2009-01-15 19:24:14 följande:
    AsfaltsBlomma skrev 2009-01-15 11:08:12 följande:
    Nä nu sätter jag ner foten i ståbräde-diskussion utan att ha läst slutet på tråden :-O Den enda som är något att ha är bugaboos egen. Så nu var det sagt. Me loooove.
  • Lokatt

jag gillar oxå buggas egna ståbräda! Det är ju bara att dra upp den i snodden när den inte ska användas.

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16