• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • modestyclara

AsfaltsBlomma skrev 2009-01-15 19:41:53 följande:

Ja, men då så... Har du testat nån annan också? Det som jag tycker verkar vara en nackdel med Bugaboos egna är att den verkar så lång så att man får gå antingen bredvid vagnen eller väldigt obekvämt bakom. Men alla är kanske samma. Ska kila in i BT och kolla lite nu.
    Jag har provat en buggyboard med snabbfäste. Vet inte hur många gånger den lossnade under färd och dottern for i gatan. Dessutom repar den chassit där man fäster den och så slår man i den hela tiden. Buggans egna är lång men smal(rymmer två barn om det krisar) men man kommer in under med fötterna, den är lätt att fälla upp och jag vet inte varför man vill ta av den? Men jag ska tillägga att jag har bara kört bräda till sittdel.
  • Kajsan

Jag sålde min ståbräda från buganboo och köpte en Buggyboard, som jag gillade mycket bättre!

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Kajsan

Och nej, jag hade inte en ståbräda fårn Bugganboo, däremot en ålande bäbis i famnen när jag skrev

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • AsfaltsBlomma

Att den lossnade är ju riktigt illa! :-O Sen vill jag inte ha ett repat chassi heller.
    Jag får nog helt enkelt testa mig fram. Finns ju begagnade till salu lite då och då så då förlorar man ju inte direkt pengar om man inte trivs med den.

modestyclara skrev 2009-01-15 19:47:02 följande:
    AsfaltsBlomma skrev 2009-01-15 19:41:53 följande:
    Jag har provat en buggyboard med snabbfäste. Vet inte hur många gånger den lossnade under färd och dottern for i gatan. Dessutom repar den chassit där man fäster den och så slår man i den hela tiden. Buggans egna är lång men smal(rymmer två barn om det krisar) men man kommer in under med fötterna, den är lätt att fälla upp och jag vet inte varför man vill ta av den? Men jag ska tillägga att jag har bara kört bräda till sittdel.
  • Lille Mammsen
    min super-snygga blå ligger fortfarande inplastad....japp,helt sjukt...får väl plocka fram den och anv. den innan vintern är över
    modestyclara skrev 2009-01-15 19:26:33 följande:
    Nikas skrev 2009-01-15 11:16:35 följande:
    Jag älskar den klarblå åkpåsen såg massor av buggor idag på väg hem -mums. Funderar på om jag ska ha en sån till hösten till min svarta gecko -*längtar* Till våren är geckon röd med liggdel och det känns lite overkill att skaffa svart liggdel också (fast bara lite )
  • modestyclara

AnniPanni skrev 2009-01-15 10:39:08 följande:

www.lascal.se/Default.aspx här väl den som rekomenderades förut om jag minns rätt. Buggyboard Maxi (är ju tom en Bugga på bilden )..Jag har en Buggyboard äldre modellen på UJn och det passar tyvärr INTE på Buggan
    En sån hade jag -fast svart. Hata.
  • Lille Mammsen

Lyllos....väntar på att butiken ska kontakta mig (mail terrar dom typ varje dag dock ej i dag faktiskt) fick info från butiken att bugaboo skulle skicka den 7:e
    Ia 70 skrev 2009-01-15 19:17:42 följande:

Beställde nytt chassi + ram till Buggan i måndags. (trasigt) I dag kom det med UPS Ngn sa att det lät lite för bra med fem arbetsdagars leverenstid...Vad är då tre dagar!! Jihooo säger JAG i alla fall GLAD!
  • oOrosamarängerOo
    jempy80 skrev 2009-01-15 17:51:35 följande:
    SooJuicy skrev 2009-01-15 17:16:39 följande: va e de för fel på phuket? ;) jag gillar de stället. har varit på flera olika ställen i thai, men tycker de e bra där.fast vi ska inte åka charter så vi kommer nog åka till andra ställen oxå. vi åker i mars så då ere VARMTmen jag är övertygad, tar inte med buggan =) sliter på racen ist.
    Inget större fel på Phuket...förutom då att det är totalt sönderexploaterat, överturistat, konstlat, mallisala80taletnr2, för mycket "svennar" mm...inte min smak bara, föredrar det mer genuina Thailand
  • panzermensch

Whii vann en orange (gamla ) fleeceklädsel på tradera !

ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • Nikas

Vad har ni för åkpåsar på våren i buggan? Jag har en Buggy Snuggle men vill ha en liiite varmare också, men ingen supertjockis...

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16