• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Lokatt

Jolley skrev 2008-12-04 22:50:18 följande:

hahahaha *fnissar högt*
    Det är alltså sånt där våra vagnar gör när vi inte ser?! Tyckte den luktade lite rök igår morse
  • imsa

tack tack =)

jo lite klarare blev jag. men precis det du säger var ett av våra argument för att köpa vagnen i sverige. så den är köpt i sverige, såklart. för mig kvittar ett par tusingar om jag kan ha igen det på service och med våra lagar. det blir less krångel då.
    så jag håller helt med dig, köp vagnen i sverige

Stargirl skrev 2008-12-04 09:11:43 följande:
    Imsa: Jag svarar i denna tråden. Då jag jobbat lite med sånna frågor ang konsumetköps lagar etc i mitt förr jobb så kan jag kanske klargöra lite i frågan. Köper du en vara från ett annat land går du under deras konsument lagar. Du är Babytraders kund och inte Bugaboos. Dvs om du köper din vagn hos en svensk butik så måste butiken självklart gå under alla svenska lagar. Butiken är Bugaboos kund och det spelar ingen roll vad de kommer överens om mellan sig men du ska ha rätt till alla lagar. Köper du dock vagnen från utlandet har du inga svenska rättigheter. Eu lagar gäller dock. Att Babytrader säger att Bugaboo säger si eller så är ovesäntligt då köpet är mellan dig och Babytrader. Du kan dock inte föra svenska lagar mot ett Holländskt/Tyskt bolag. Blir du klokare? Jag vet inte om jag förklarat på ett bra sätt? Därför har jag alltid hävdat att det är säkrast att köpa stora saker i Sverige. I det långa loppet vinner man på det.
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • SoFo89
    imsa skrev 2008-12-04 23:15:20 följande:
    tack tack =)jo lite klarare blev jag. men precis det du säger var ett av våra argument för att köpa vagnen i sverige. så den är köpt i sverige, såklart. för mig kvittar ett par tusingar om jag kan ha igen det på service och med våra lagar. det blir less krångel då.så jag håller helt med dig, köp vagnen i sverige
    Har du bytt klädsel på vagnen?
    ღSigne 071027ღ
  • 070815

Nya chassit???
    Jag köpte i våras- har fått nya skruvar men handtaget är fortfarande "löst".
    Har reklamerat emn väntar på svar. är det ngn annan skillnad på det nya chassit?

• Riskiflickan

malinkaunitz skrev 2008-12-04 16:56:21 följande:

Nu har jag beställt silver jag med :) men har en frog och skulle ha nya spännen. beställde från kidzshop och dom hade bara till en av sidorna.. var kan man få tag på spännen mer? vill ju kunna använda silver när jag får det .. :)
    Har de sagt att de bara har till ena sidan eller? När jag beställde hade de inga i lager, men beställde in... fick dom efter 4 dagar, snabbt jobbat!!! :) Samma med vinterhjulen....
  • Riskiflickan
    v i r r a skrev 2008-12-04 21:35:41 följande:
    Hallå alla! Har tjuvkikat lite i denna tråd och har någon gång ställt en fråga. Nu är det äntligen dags att beställa! Jag har lite funderingar om vindskydd eller footsack till cameleon sittdelen. Har ni några förslag på hur man kan lösa (det enligt mig stora) problemet att det inte finns vindskydd för benen till sittdelen!?! Någon av alla er pyssliga som sytt själva? Finns det något att köpa som passar? Åkpåse sägs ju vara ett alternativ men jag känner bestämt att jag vill ha ett "överdrag"!
    Finns en fin beskrivning med bild å allt på sida 11 i denna tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38964183-1.html
  • Simple me

Godmorgon!
    Rusk har vi här regn och blask med pyttelite snö vill ha stora vita flingor som lägger sig så fint på backen..
    Liksom lyser upp allt grå trist Och så vill jag ha en ny åkpåse ..
    Kan inte bestämma färg bara.
    Vad tror ni om:
    Denim bas med silvertopp vilken färg på åkpåse?
    eller
    Röd bas rödåkpåse silver topp.
    Är lite sugen på brunbas/sandbas sand/brun topp sand eller brun åkpåse.
    hmm detta har hållt mig vaken i natt*har jag problem eller

Varför finns inte denim åkpåse

Skulle även kunna tänka mig en brun bas med blå topp och åkpåse i blå eller brunt

Smakråd behövs och tas tacksamt emot

• imaj
    straw2008 skrev 2008-12-04 19:55:21 följande:
    Men nästan 4000 bara för sittvagn? Jag tycker det luktar stöldvagn.... Hursomhelst så tror jag att jag har rekordet på BEE, fick min hemkörd till vasastan i sthlm för 2400 bagis !! Vi har provkört till ICA o vi älskar den!
    J*klar vilket bra pris! Vilke färg blev det? Har du bild på den?? *nyfiken i en strut*
  • Fröken Småland

Simple me: Då röstar jag på helbrun, det tror jag att jag skall byta till idag. Alternativt denim med silvertopp men då är det svårare med åkpåse. Hmmm, marin kanske? Ja, varför gör inte Bugaboo en åkpåse i denim? Ofattbart

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16