Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo tråd nr 16

mamma2003 skrev 2008-12-30 11:54:47 följande:
    Hur menar du då? Jag utgår från att du har en Cameleon/Gecko/Frog och en åkpåse som passar till den. Du brukar väl trä selbanden genom klädseln på sidorna så att de kommer ut vid barnets höft? Om det inte fungerar så är inte åkpåse och klädsel kompatibelt.
    Om åkpåse och sittdelsbas inte är kompatibla kan det bero på att din sittdelsbas är amerikansk eller att du har en Bee-åkpåse. Jag gjorde nya hål i min Bee-åkpåse så att den passar även i min Camelon samt i Bee när jag trätt om selen så den kommer från sidorna istället för ryggen *hatar*
  • Fröken Småland
    Hedvig Med H skrev 2008-12-30 12:08:08 följande:
    mamma2003.. ja nu när jag ska dra ut sidoremmarna igenom så blir det liksom för kort? och runt blir knöligt? jag har köpt vagnen på babytrader och åkpåsen i butik nere på stan.
    Då skall de vara kompatibla, alltså bara en fråga om teknik/justering . Selbanden som sitter runt ramen skall alltså först in vid sidan på klädseln och de är tillräckligt långa. Har du kollat så att öglan som sitter runt ramen sitter i höjd med hålet på klädseln? Annars blir det ju en bit extra där att dra och då räcker inte remmarna. Fortsätt att finjustera bara så kommer det att funka!
  • Fröken Småland
    Shoegirl skrev 2008-12-30 16:45:15 följande:
    Eum - nej, jag tror inte det.
    HA! Där fick du för att du var spydig. Jag bekräftade eftersom det var mycket "så vitt jag vet", "tror jag" och "jag är inte säker"

*
    blänger surt på Shoegirl och önskar henne en tur med Gustavsbergsbussen*

• Fröken Småland
    Shoegirl skrev 2008-12-30 17:49:59 följande:
    Nej, huuuu! Eslöv. Där pratar de ju skånska!
    Ooops, kontroversiellt uttalande. Tur att jag är smålänning så jag inte tar illa upp

Fast i Eslöv finns väl inga toastolar?
  • Fröken Småland

Äsch, mitt dåliga skämt med att köra Gustavsbergsbussen verkar inte vara känt utanför Smålandia. Det som åsyftas är alltså att hänga över "ratten" på Gustavsbergsporslinet (=må illa alltså). Fast det var inte roligt innan det blev sönderanalyserat heller

Fast allvarligt talat så hoppas jag att det snart går över Shoegirl, för ibland tror man på allvar att man skall bli tokig!

• Fröken Småland
    panzermensch skrev 2008-12-30 18:56:48 följande:
    Bara madrass verkar ju gå på sjuhundra?? (kollade på kidzshop) är det sant?
    Japp!
  • Fröken Småland
    bulankulan skrev 2009-01-03 18:41:19 följande:
    Hur u hela friden får jag på vinterhjulen??? Jag får inte de till att sitta helt fast!! Har försökt med allt!!FINDUS2:JÄTTE GRATTIS!!Adelia eller Adelina sulle jag döpt henna till.Det är mina favvoi just nu:)
    Du måste snäppa fast dem med det vita fästet. Sen när du vill fälla chassit utan att ta av hjulen så snäpper du loss dem med samma fästen så går de att vrida och chassit kan fällas ihop.
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16