Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo tråd nr 16

Stort grattis Fridus2!

Vad heter tidigare barn? (ger en hint om vilken smak på namn ni har)

• Fröken Småland
    daniels baby skrev 2009-01-04 21:30:58 följande:
    hörrni behöver lite hjälp....handlar inte dock om bugga men ändå. köpte en klädsel till min uj från en här på FL innan jul... å ingen klädsel har dykt upp än!betalade 125 kr i frakt för att få kolli nr å allt men fick inget. å nu svarar personen inte när jag skriver till den!!nån som har tips på hur jag ska gå till väga?
    Börja med att ringa istället för att skriva. Anta att datorn kraschat? För visst kollade du upp namn, adress och telefonnummer innan du betalade? Hoppas du får din klädsel snart!
  • Fröken Småland
    Ia 70 skrev 2009-01-05 11:09:45 följande:
    Tillbaka fr Lindvalllen med ett  igen BF 8 sep-09 (om allt går bra) Blir vårt 3:e barn o första som får åka "LiggBugga"
    Grattis!  
  • Fröken Småland
    Shoegirl skrev 2009-01-05 11:14:34 följande:
    Liggdelen går preciiiiiis in i vår hiss. Jag kommer alltså få stå på ett ben och balansera bredvid. (Vi bor högst upp 4 trappor.)Jag har en skadad höft så jag måste ta det extremt lugnt efter förlossningen och inte snedbelasta så jag funderar på en liten mjuklift i liggdelen för enklare hisstransport.Vilken rekommenderas? P&T?
    Babyproffsens är rätt små och smala. P&T borde också gå bra.
  • Fröken Småland
    L och A skrev 2009-01-05 16:55:34 följande:
    L och A skrev 2009-01-03 21:56:13 följande: Kan någon snäll själ hjälpa mig med detta?Måste reklamera ett gammalt chassi som släpper spärren på handtaget, alltså inte för att dra ut handtaget utan för att flytta den över vagnen. Dottern slog ansiktet i en trappa när jag och sambon lyfte henne över en liten trappa!
    OJ!!! Gick det bra efter omständigheterna?

Reklamera gör du där du köpt vagnen. Ta med kvitto bara så får du sannolikt ett nytt chassi när Bugaboo kollat på det, under förutsättning att det inte är mer än två år sedan du köpte vagnen.
  • Fröken Småland
    Zafon skrev 2009-01-05 22:08:43 följande:
    Hej, hej! Är bugaboo-oskuld och ska kolla på en begagnad Cameleon imorgon. Har sett i listan i trådstarten vad som är nytt på den senaste modellen. Men har ni något tips på hur jag snabbt identifierar att det är den senaste modellen jag tittar på? Hur ser ni att det är den senaste modellen? Jag förstår att jag kan titta på kvitto och fråga säljaren men jag vill kunna se det själv så man inte blir lurad Tack på förhand!!Zafon
    På kvittot står inget om vilken modell det är; en Cameleon är en Cameleon. Däremot kan du se vilken version av chassi det är, är det den gamla modellen så finns det vingmuttrar att justera höjden på handtaget med och är det den nya modellen så justerar man höjden med snäppfästen (den äldre modellen är att föredra när man köper begagnat eftersom den nya haft en del problem). Så enkelt var det . Lycka till imorgon!
  • Fröken Småland
    Shoegirl skrev 2009-01-06 21:12:39 följande:
    Är det inte i påsen under Mamma2003s säng? *funderar*
    *försöker spela indignerad men fnissar istället*
  • Fröken Småland
    Shoegirl skrev 2009-01-07 16:12:17 följande:
    Dagens i-landsproblem:Sälja sandbasen och bara ha brun (ska inköpas) eller behålla sand för att den är så snuskigt snygg med denimsuffla? *funderar* Sittdelen är ju såååå snygg i sand. *kliar pannan*
    Men Shoegirl, det är väl rätt onödigt att ha en massa extra klädslar liggande? Man skall vara förnuftig och sälja av det gamla innan man köper nytt förstår du.

Mästaren har talat
  • Fröken Småland
    Shoegirl skrev 2009-01-07 18:51:28 följande:
    Hur många åkpåsar var det? *nyfiken i en strut*
    *viskar* Nio åkpåsar Generad

Och faktum är att jag har en jättebyrå i en stor garderob så ni hade rätt allihopa (utom Shoegirl) *räcker ut tungan*. Fast det var längesen allt fick plats i byrån, alla baserna har flyttat ut och bor numera i en transportväska som nästan spricker . Mina älsklingar; åkpåsarna, ligger ovanpå byrån och ser vackra ut. Jag kollar till dem varje kväll innan jag går och lägger mig 

Under sängen bodde mycket riktigt en mus fram tills helt nyligen. Nu finns den inte hos oss längre *musmördare*
  • Fröken Småland
    modestyclara skrev 2009-01-07 19:07:47 följande:
    mamma2003 skrev 2009-01-07 19:03:51 följande: :-O Oj, tänk om musen hade bitit hål i åkpåsarna -vilken tragedi! Hoppas du har högt lösöre på hemförsäkringen.
    Men jag äger inget annat. Har pantat möblerna för att köpa åkpåsar
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16