• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Ell

Jag är i valet och kvalen om man ska skaffa en sommarsuflett till sommaren. Har en Gecko och tycker deras silvriga är så fin men är den praktisk? Blir det för "kall" om det blir en kall och blåsig sommar? Har man användning för parasoll? Jga hade parasoll på min förra vagn men störde mig lite på att det var så svajigt. Är det samma med BB´s? Vart fäster man parasollet på en gecko?

Många frågor..

♥ (¯`°?.¸ ♥ Wilmer & Junie ♥¸.?°´¯) ♥
  • Billabong
    Lille Mammsen skrev 2009-02-05 12:03:27 följande:
    Tack för det nya hoppet di gav mgi!
    Hoppas att de började skissa för ett bra tag sedan... För det tog dem två ÅR att ta fram mugghållaren. Och det innebär väl att det skulle ta omkring femton år att få fram en syskonvagn om de arbetar i samma takt med den.
  • mamma på vift
    dinana skrev 2009-02-05 12:19:48 följande:
    mamma på vift: vart får du tag på alla fina tyger? vill också ha... *kollat in bildtråden*
    fyndar en del på tradera, en del på lokala tygaffären Furulunds, och en massa på www.stoffochstil.com
    *Mamma till 1 prins och 1 groda*
  • mamma på vift
    numberone skrev 2009-02-05 13:08:49 följande:
    Hur mycket tyg bör man beställa till en suflett....
    Räkna med 1 meter till sinsidan och 1 meter till utsidan. Då finns det lite spelrum oxå.
  • numberone
    mamma på vift skrev 2009-02-05 13:09:40 följande:
    Räkna med 1 meter till sinsidan och 1 meter till utsidan. Då finns det lite spelrum oxå.
    Oj räcker det?!?! jisses vad billigt det blir ... ja om man nu gör rätt så klart
  • mamma på vift
    numberone skrev 2009-02-05 13:10:38 följande:
    Oj räcker det?!?! jisses vad billigt det blir ... ja om man nu gör rätt så klart
    japp det räcker gott o väl...blir tom lite över! Ett tips är att du syr i något tyg du inte är rädd om första gången så att du kan testa dig fram. Inge kul att köpa fint tyg o det blir fel!
  • numberone
    mamma på vift skrev 2009-02-05 13:13:32 följande:
    japp det räcker gott o väl...blir tom lite över! Ett tips är att du syr i något tyg du inte är rädd om första gången så att du kan testa dig fram. Inge kul att köpa fint tyg o det blir fel!
    Ne det är sant... å då har man ju lite ett mönster sen att gå efter med. För just det där med mönstret tycker jag är lite svårt... hur har du gjort ditt, vill ju inte sprätta sönder en suflett först!
  • mamma på vift
    numberone skrev 2009-02-05 13:14:47 följande:
    Ne det är sant... å då har man ju lite ett mönster sen att gå efter med. För just det där med mönstret tycker jag är lite svårt... hur har du gjort ditt, vill ju inte sprätta sönder en suflett först!
    Jag fällde upp suffletten helt och hängde ett gammalt trasigt lakan över sår suffletten. Sen ritade jag av alla delar som suffletten består av. La till 1 cm sömnsmån där fram och bakstycke sitter ihop och klippte ut. Sen testsydde jag och justerade tills jag var nöjd.
  • numberone
    mamma på vift skrev 2009-02-05 13:19:40 följande:
    Jag fällde upp suffletten helt och hängde ett gammalt trasigt lakan över sår suffletten. Sen ritade jag av alla delar som suffletten består av. La till 1 cm sömnsmån där fram och bakstycke sitter ihop och klippte ut. Sen testsydde jag och justerade tills jag var nöjd.
    aaah bra idé!! Tack för tipset..... Dina är verkligen super fina!
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16