• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Diana och Thea

pluttmaja skrev 2009-02-06 11:57:01 följande:

goddagens på er!!Har nu varit ute o provkört vagnen i två dagar. Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Kan ju säga att jag inte kommer att sälja min uj.Drar era vagnar oxå åt något håll?? Min drar så förbannat åt vänster.tycker den e lite stum o köra, men det är säkert en vanesak.
    Lutar vägen? Hos min mamma lutar alla trottoarer lite grann så man får styra åt ett håll för att få vagnen att gå rakt. Vi bytte just från UJ till Bugaboo och tyckte att BB´n är så mycket skönare att köra. Men klart en smaksak.
  • Lille Mammsen

Bugaboo drar lite eller mycket om det sluttar! Lite stum men lättare en UJ DOCK så e UJ bra mycket sköööönare o köra...tycker "jag" och därför kommer min UJ bli kvar här iallafall! Men Bugaboo´n e ju smidig o fördelen att ha vändbar sitts...var färför min Bugga fick flytta in!

pluttmaja skrev 2009-02-06 11:57:01 följande:
    goddagens på er!!Har nu varit ute o provkört vagnen i två dagar. Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Kan ju säga att jag inte kommer att sälja min uj.Drar era vagnar oxå åt något håll?? Min drar så förbannat åt vänster.tycker den e lite stum o köra, men det är säkert en vanesak.
  • pluttmaja

tackar för svaren.. ska klura lite på det där med däcken.. Det kan ju vara att det är snöslask o så ute just nu.

Lille Mammsen skrev 2009-02-06 12:34:34 följande:
    Bugaboo drar lite eller mycket om det sluttar! Lite stum men lättare en UJ DOCK så e UJ bra mycket sköööönare o köra...tycker "jag" och därför kommer min UJ bli kvar här iallafall! Men Bugaboo´n e ju smidig o fördelen att ha vändbar sitts...var färför min Bugga fick flytta in!
    Min bugga fick flytta in pga den anledningen oxå..

Problemet för mig är att jag har en gammal fraktur i handen som ska opereras, därför har uj varit så underbar att köra för dne är så lätt. Nu med buggan har smärtan kommit åter i handen redan efter två dagar
    Får se hur mkt jag står ut med...
  • dinana

Nackdelen är väl om det kommer snö.. för då låser sig ju svirvelhjulen hela tiden då de blir fulla med snö på fem sekunder... har vinterhjul men jag täntke sälja dem.. tills snön kom nu.. ångrar mig... varför skulle jag sälja dem för... Har inte varit någon snö här på hela vintern men nu när jag säljer dem så kommer de tio centimeter... och här är det minsann ingen som plogar gångvägarna.

★ Molly ?061216 ★ (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • Mawe123

Hur gamla har era barn varit när ni slutat använda bugaboo Cameleon?

Har bokat utlandsresa till nästa vinter och då kommer sonen att vara 2,5 år.

Ska jag införskaffa väska för vagnen och ta den med eller shoppa en annan vagn?

Tror ni han är för stor för buggan då?

Hur har ni andra gjort?

William 000213, Lowe 070712
  • dinana

Min dotter får minsann sluta med vagn i sommar för då får vi tillökning.

• Stargirl
    Mawe123 skrev 2009-02-06 13:56:32 följande:
    Hur gamla har era barn varit när ni slutat använda bugaboo Cameleon?Har bokat utlandsresa till nästa vinter och då kommer sonen att vara 2,5 år. Ska jag införskaffa väska för vagnen och ta den med eller shoppa en annan vagn?Tror ni han är för stor för buggan då? Hur har ni andra gjort?
    Vi använde Cameleon till sonen tills han var 3,5 sen slutade han med vagn för vi fick ett tredje barn.  Vi hade en Quinny Zapp ett tag men då Buggan var så smidig så behövdes ingen extra sulky. Dottern är 2 år och vi kommer att ha Buggan minst i ett år till om inte mer. Man kan ju ta bort sufletten mot slutet.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • Stargirl
    Hur gamla har era barn varit när ni slutat använda bugaboo Cameleon?Har bokat utlandsresa till nästa vinter och då kommer sonen att vara 2,5 år. Ska jag införskaffa väska för vagnen och ta den med eller shoppa en annan vagn?Tror ni han är för stor för buggan då? Hur har ni andra gjort?
    Jag menar alltså ta med den.....skönt med en riktig vagn på semestern.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • dinana

Vi har en ståbräda med Tiny Tot till vår bugga.

• Sofia8

Vi kommer att ha ung samma situation i sommar. Vi tar med Buggan. Jag "hyr" en transportväska av min syster när vi reser. Hon köpte en och jag lånar den då vi reser och köper ngt till henne från resan. Hade hon inte haft väskan hade jag köpt en och sålt den sedan ihop eller separat då vi är klara med vagnen.
    Vi har alltid rest med våran Cameleon och har aldrig ångrat och tyckt synd om de som reser med rangliga paraplyisar utan suflett, varukorg eller liggläge. Vi gör ju mycket saker på kvällarna så vill ha en vagn där vi kan ha fullt liggläge så skruttis kan sova medan vi äter.
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16