• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Senap

Jag har alltid rest med Bugaboon men från 2 års ålder sov han inte på dagtid så då tog vi Zappen. Optimal som resvagn då man kan ha den som handbagage.
    (Kvällarna var inte ett problem för oss då vi oftast var i Spanien i eget hus och egen restaurang)

My sugar is raw
  • oOrosamarängerOo
    Mawe123 skrev 2009-02-06 13:56:32 följande:
    Hur gamla har era barn varit när ni slutat använda bugaboo Cameleon?Har bokat utlandsresa till nästa vinter och då kommer sonen att vara 2,5 år. Ska jag införskaffa väska för vagnen och ta den med eller shoppa en annan vagn?Tror ni han är för stor för buggan då? Hur har ni andra gjort?
    Hade utgått lite från beroende på vart man reser, men hade generellt inte släpat med buggen till 2½-åring utan föredrar paraplyvagn, maclaren techno och quest har jag.
    ♥snitt i april♥
  • JohannaL

har bestämt mig för en bugaboo med ståbräda nu tror jag istället för en phil o ted syskon vagn, men dåe min fråga i och med att sättet redan e format hur långa kan barnen då bli innan det blir några prolem att sitta i dem, vi verkar nämligen få långa barn,,, e den hyfsat lätt att släpa upp för ett antal trappsteg också?

• Mawe123

Tusen tack för alla svar!

Hmm men ni tycker ju lite olika Flört

Vi åker till Koh Lanta Thailand och kommer att vara där tre veckor, känner att jag absolut måste ha en vagn, men velar som sagt om det är en transportväska jag ska köpa eller en helt ny vagn.. Jag har bara buggan nu och är grymt nöjd med den så kankse lika bra att den får följa med.

William 000213, Lowe 070712
  • oOrosamarängerOo
    Mawe123 skrev 2009-02-06 18:26:28 följande:
    Tusen tack för alla svar! Hmm men ni tycker ju lite olika Vi åker till Koh Lanta Thailand och kommer att vara där tre veckor, känner att jag absolut måste ha en vagn, men velar som sagt om det är en transportväska jag ska köpa eller en helt ny vagn.. Jag har bara buggan nu och är grymt nöjd med den så kankse lika bra att den får följa med.
    Ska ni bo på klong dao, inte ha med den på utflykter etc så ta buggen, men skulle hellre rek dig att köpa en paraplyvagn.
    ♥snitt i april♥
  • oOrosamarängerOo

Vart ska ni bo föresten *nyfiken*

♥snitt i april♥
  • Mawe123
    SooJuicy skrev 2009-02-06 18:37:12 följande:
    Vart ska ni bo föresten *nyfiken*
    Vi ska hyra hus, nära Klong Dao, vad kan det vara 250 m från stranden kanske.

Vet du om det finns  paraplyvagnar att köpa där?
  • oOrosamarängerOo
    Mawe123 skrev 2009-02-06 18:40:26 följande:
    Vi ska hyra hus, nära Klong Dao, vad kan det vara 250 m från stranden kanske.Vet du om det finns  paraplyvagnar att köpa där?
    Åhh va härligt! Nä finns inte där, tror närmast är Krabi stad som säljer, men är riktigt usel kvaletet, sämre än billigaste b-märkena som finns här.
    ♥snitt i april♥
  • Mawe123
    SooJuicy skrev 2009-02-06 18:43:45 följande:
    Åhh va härligt! Nä finns inte där, tror närmast är Krabi stad som säljer, men är riktigt usel kvaletet, sämre än billigaste b-märkena som finns här.
    Det var synd, annars hade det varit en variant att ta med buggan och sen köpa en slit och släng sulky där för utflykter och sånt och bara lämna den när vi åker hem, men då stryker jag den idén..
  • Tessie tessie

Jag har ett problem. Min cam har helt plötsligt blivit vind/sne i chassit. Någon som haft samma problem o har nåt tips? Tror ni det går att fixa, eller är det bara att byta ut chassit nu. Lite trist då jag ganska nyligen köpt vagnen, dock begagnad.

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16