• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • modestyclara

Aprap skrev 2009-02-25 15:47:31 följande:

men hur va d med inställningen av fjädringen..bebben har ju inte kommit utan nu är den våran 2åring som sitter i den o hon väger ca 13kg och sittsen lutar lite extra bakåt gick d o ställa in på nå sätt? hittade inget i listan som ni gjort.
    Man kan flytta fjädringen på framhjulen. 5 kg per hack. Så tredje hacket räknat inifrån vore väl lagom?
  • Renstjärna

Puffar för min fråga... Hoppas, hoppas att någon kan svara!

Renstjärna skrev 2009-02-24 15:54:59 följande:
    Nu måste jag kolla med er erfarna användare...Jag har adaptern till Acta Graco Logico S (babyskyddet alltså). Det är bara det att det är nästan stört omöjligt att få fast skyddet i adaptern. Man får trycka ner framändan jättehårt samtidigt som man bänder ut den röda haken på skyddet så att det fäster runt metallstången på adaptern. Skall det verkligen vara så här besvärligt. Knappt att det går! Hur har ni andra haft det? Har jag fått ett måndagsexemplar?
  • Gozzi

Vi har adapter till vagnen/babyskyddet, och det funkar hur bra som helst.
    Glider i med ett "klick" bara!

• titti76

Passar en Gecko till en 2½- åring eller blir det för trångt? Vad skulle ni betala för en -07, svart? (obs ingen annons)

- nöjd med två? -
  • mammatill2härligavildar
    Renstjärna skrev 2009-02-25 15:57:03 följande:
    Jag har inte adaptern själv, men har hört/läst nån stanns om det du beskriver. Å jag har för mig att det berodde på årsmodell på babyskyddet el nåt sånt. Kanske att dom allra nyaste graco inte satt lika bra, alltså så som du beskrev.

MEN, jag kan va helt ute å cykla nu.

Suck, varför skriver jag om jag inte vet. *trött*
  • Noiis

hur gör du med adaptern? sätter du fast adaptern i babyskyddet innan du sätter den på vagnen? vet att endel sätter adaptern på vagnen först och sedan får problem att få på babyskyddet. annars vet jag inte

• modestyclara

titti76 skrev 2009-02-25 19:23:30 följande:

Passar en Gecko till en 2½- åring eller blir det för trångt? Vad skulle ni betala för en -07, svart? (obs ingen annons)
    Ja, dock kan man slå i suffletten med huvudet om man är lång. Min 3,5-åring åker gecko utan att klaga men då har vi cam-sufflett på med cam-sufflettpinnar i... Fast geckon är allra snyggast utan sufflett tycker jag. Så snygg, så ren

Jag skulle ge 4-5000 kr...
  • mamma på vift
    Renstjärna skrev 2009-02-25 15:57:03 följande:
    Adaptern är egentligen gjord för modellen som heter autobaby, den innan logico s, dock funkar det att ha logico s på adaptern men man får hjälpa till med handen för att få fast den röda piggen.
    Min blogg om livet som 2 barns mamma www.mammapavift.blogspot.com/
  • titti76
    modestyclara skrev 2009-02-25 19:44:47 följande:
    titti76 skrev 2009-02-25 19:23:30 följande: Ja, dock kan man slå i suffletten med huvudet om man är lång. Min 3,5-åring åker gecko utan att klaga men då har vi cam-sufflett på med cam-sufflettpinnar i... Fast geckon är allra snyggast utan sufflett tycker jag. Så snygg, så ren Jag skulle ge 4-5000 kr...
    Okej, tror att det är Cam-sufflett på vagnen.

Jag ska titta på den, några brister/fel man ska tänka på?
    - nöjd med två? -
  • modestyclara

titti76 skrev 2009-02-25 20:04:02 följande:

Okej, tror att det är Cam-sufflett på vagnen.Jag ska titta på den, några brister/fel man ska tänka på?
    Testa allt. Alla vita delar kan man trycka på Ta av och sätt på sittdel från chassi, klicka av och på hjul, fäll ihop och fäll upp vagnen. Kolla att chassit ser rakt ut när sittdelramen är på (alltså inte är skevt). Prova att juster lutningen på sittdelen. Kolla om chassit är mycket repor på (=prutmån). Kolla om gummit är helt på handtaget, är myggnätet helt, provmontera och kontrollera regnskyddet. Kolla att kardborrbanden som håller upp varukorgen är hela och att tyget är helt på hela vagnen. Ta av suffletten från vagnen så ser du sittdelen bättre. Provknäpp selen...hmm..nu kommer jag inte på nåt mer...

Geckon brukar inte ha några kända fel direkt men det är ju alltid bra att kolla allt
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16