• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • titti76
    modestyclara skrev 2009-02-25 20:25:15 följande:
    titti76 skrev 2009-02-25 20:04:02 följande: Testa allt. Alla vita delar kan man trycka på Ta av och sätt på sittdel från chassi, klicka av och på hjul, fäll ihop och fäll upp vagnen. Kolla att chassit ser rakt ut när sittdelramen är på (alltså inte är skevt). Prova att juster lutningen på sittdelen. Kolla om chassit är mycket repor på (=prutmån). Kolla om gummit är helt på handtaget, är myggnätet helt, provmontera och kontrollera regnskyddet. Kolla att kardborrbanden som håller upp varukorgen är hela och att tyget är helt på hela vagnen. Ta av suffletten från vagnen så ser du sittdelen bättre. Provknäpp selen...hmm..nu kommer jag inte på nåt mer...Geckon brukar inte ha några kända fel direkt men det är ju alltid bra att kolla allt
    Stort tack! Jag återkommer med resultat! Förresten, kan man köpa till Foam-hjulen från Cam? Skönt med punkteringsfria däck.
    - nöjd med två? -
  • MGn

villemina skrev 2009-02-25 13:42:47 följande:

Om man beställer en vagn som finns på lager hos Kidzshop.se, hur lång tid tar det innan man får den? Någon som köpt vagn av dem...?
    Jag har köpt tre vagnar där, alla har kommin inom fem dagar
  • modestyclara

titti76 skrev 2009-02-25 20:31:38 följande:

Stort tack! Jag återkommer med resultat! Förresten, kan man köpa till Foam-hjulen från Cam? Skönt med punkteringsfria däck.
    Japp. Det har jag gjort. Passa på att beställa dem nu innan februari är slut så att du slipper prishöjningen!
  • Ingrid08

Om man vill byta till cam sufflett på geckon, måsteman även byta fästen? Samt passar ett cam regnskydd på geckon?

• modestyclara

Ingrid08 skrev 2009-02-25 22:16:49 följande:

Om man vill byta till cam sufflett på geckon, måsteman även byta fästen? Samt passar ett cam regnskydd på geckon?
    Nä bara suffletbågarna behöver bytas. Antar att cam-regnskyddet passar eftersom det är lite större men jag har inte provat...använder inte regnskydd längre då min minsta är drygt 2 år...
  • olm
    Svar på #7033
    måste bara fråga jag har nyss skaffat en gecko och fattar inte det där med sufflet bågar och isåfall hur många måste man köpa och är det svårt att sätta på???
  • modestyclara

olm skrev 2009-02-25 22:27:52 följande:

Svar på #7033måste bara fråga jag har nyss skaffat en gecko och fattar inte det där med sufflet bågar och isåfall hur många måste man köpa och är det svårt att sätta på???
    Du behöver bara nya sufflett-bågar om du vill ha en cam-sufflett på geckon. Två bågar behövs, precis som för gecko-suffletten. Man lossar tyget på suffletten vid fästena (närmast ramen), det sitter fast med små gummisnoddar. Sedan är det bara att dra loss pinnarna ur fästena...
  • olm

modestyclara skrev 2009-02-25 22:32:26 följande:

olm skrev 2009-02-25 22:27:52 följande:
    Du behöver bara nya sufflett-bågar om du vill ha en cam-sufflett på geckon. Två bågar behövs, precis som för gecko-suffletten. Man lossar tyget på suffletten vid fästena (närmast ramen), det sitter fast med små gummisnoddar. Sedan är det bara att dra loss pinnarna ur fästena...
    tack så mycket!! nu börjar jag fatta lite mera!! jag har en svart suflett som jag tycker e tråkigt ska skaffa dom där bågarna nu sen ska jag fortsätta shoppa,,,,,
  • olm

föresten vart kan man köpa så man får dom som snabbast..??

• modestyclara

olm skrev 2009-02-25 22:40:17 följande:

föresten vart kan man köpa så man får dom som snabbast..??
    kidzshop.se och innan feb blir mars för då höjs priserna
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16