• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • JohannaL

hjälp ska beställa idag och tänkte kolla för resp nackdelar med fleece el canvastyget, vilket ska man välja?
    snälla snabba svar =)

• modestyclara

JohannaL skrev 2009-02-27 10:25:36 följande:

hjälp ska beställa idag och tänkte kolla för resp nackdelar med fleece el canvastyget, vilket ska man välja?snälla snabba svar =)
    Canvas är snyggare. fleece är dock mysigt att ha på sittdelen
  • modestyclara

eilenna78 skrev 2009-02-27 10:19:05 följande:

Ni som har skaffat Phil&Ted ssyskonvagn, har ni behållt Buggan och isåfall hur länge har ni kört dubbelt?Vilken vagn använde ni mest?
    I slutändan behöver man ju bara en singelvagn så då är ju buggan bra att ha kvar. Jag tycker inte P&T är lika skön att köra som buggan men det är en smaksak...
  • Miss Boring

JohannaL skrev 2009-02-27 10:25:36 följande:

hjälp ska beställa idag och tänkte kolla för resp nackdelar med fleece el canvastyget, vilket ska man välja?snälla snabba svar =)
    Har du råd så beställ en fleecetop+en lös canvassufflett!!! T ex så att cavasen går i färg med vagnen och ngt avvikande på fleecen. Tycker det är jättesnyggt när det bara är färgklick på sittdelstyget!
  • JohannaL

nej några extra saker har jag inte råd med =( dyr som den e. Hon i butiken sa att ingen gilla fleecen för den drog till sig jätte mycket skit, stämmer det?

• ullivera

kan man byta till sittdel redan nu,,thelma är 3 månader..har en cam

Elias 020905 Thelma081128
  • 3barnsmor35

Ingen som kan börja masstillverka top sets hemma, lägga ut på Tradera, så man kan byta lite sen som man vill? =)

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • Miss Boring

JohannaL skrev 2009-02-27 10:56:04 följande:

nej några extra saker har jag inte råd med =( dyr som den e. Hon i butiken sa att ingen gilla fleecen för den drog till sig jätte mycket skit, stämmer det?
    Nej, det vet jag inte precis, kanske löv och sån´t? Har inte hunnit utvärdera min så mkt ännu, hade den inte i somras... Men skulle jag beställa EN topp för 1000 kr så skulle det vara canvas eftersom det ofta går att hitta billiga fleecetoppar senare! De är billigare beg än canvasen oftast! Ett sittdelstyg i fleece kan man få för en hundring ibland på tradera! Så jag hade kört på canvas i neutral färg tror jag!!! Kanske vill du ha åkpåse sedan och då är det också enklast/billigast om du har en neutral vagn så kan du köpa första bästa åkpåse som dyker upp beg. Åkpåsen är det bästa med hela buggan så det antar jag att du ska ha kanske...
  • Miss Boring

JohannaL skrev 2009-02-27 10:56:04 följande:

Jag hade nog faktiskt tagit svart canvastopp i ditt läge tror jag! Något jag funderat på är hur pass mycket solen lyser igenom en ljus topp? Kan de sova där under? Någon som vet?
  • JohannaL

oj tack för jätte bra svar, då kör jag på  canvas. jasså jo åkpåse hade jag inte funderat så mycket på men det kanske man ska ha också då. Tänkte ta  mörkgrå botten och rosa top (älskar rosa), hoppas det blir bra. Paul frank åkpåsarna e de i butik nu elle rkommer de senare?

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16