• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Aprap

hej brudar!!!
    Vi fick lära oss av en kattexpert att ifall katten inte lyssnar så ta tag i nacken och fram med hårspray och spraya på tassarna. smakar tydligen förjäkligt för katten men ej farligt.så fram med flaskan o vagnen så slipper du katten i vagnen! =) Vi hade alltid på vitpeppar men han sa att dom blir dåliga i magen av det.

• TAALs mamma

Dom skandinaviska åkpåsarna har hål i ryggen men själv föredrar jag att stoppa ut selen på sidorna iaf eftersom då är det lättare att komma åt selen..

Suri skrev 2009-02-25 23:28:29 följande:
    JAg ahr en USA-köt cameleon och på den sitter ju selen lite annorlunda. Nu undrar jag om skandinaviska åkpåsarna har hål för midjebältet eller om jag måste köpa åkpåse i USA? Ni som har en bugga-åkpåse, kan någon kolla om det är två hål långt ner på ryggen, ganska mitt på. Hoppas ni förstår.
  • Suri
    TAALs mamma skrev 2009-02-26 16:32:17 följande:
    Dom skandinaviska åkpåsarna har hål i ryggen men själv föredrar jag att stoppa ut selen på sidorna iaf eftersom då är det lättare att komma åt selen..
    Hur menar du?

Och hörrni, ska jag verkligen köpa en åkpåse nu? Har beslutsångest... Suck. Hade tänkt att han skulle ha liggdelen tills det blev vår och ordentlgit varmt så han kunde klara sig utan bugga-åkpåse. Åtminstone till hösten. Men nu bli han 5 månader om en vecka. Han vill se ut och han sitter så bra i sittdelen. Han är ju mer vaken nu och blir frustrerad av att ligga plant i vagnen. Så det blir nog att använda sittdelen tidigare än jag tänkt.
    OM jag inte köper buggaåkpåse (har köpt så mycket, maken blir gaaaalen) hur bäddar jag bäst i sittdelen till en liten? Det snöar ju nu.. Känns inte så ombonat i sittdelen utan åkpåsen. Jag bör nog köpa en va? Ska ju ändå ha en till hösten. Sitter bebisar bra i sittdelen med åkpåsen?
    Läs inte detta www.gutegirl.blogspot.com det är inte ok att hänga ut varandra på FL!!!
  • villemina

Hej!

Har kollat i bildtråden nu o letat upp bilderna på Bee: smala vingar kontra tjocka vingar.

Den jag ska hämta på lördag har tjocka vingar (har klämt på den idag), säger det nåt om tillverkningsdatum eller så?

Görs de fortfarande med två olika storlekar på dessa grejer?

Tror bara de hade med tjocka vingar i affären jag var i...

Vilket är att föredra och hur hittar jag en Bee med TUNNA vingar...?

• MBA

behöver bra råd!
    ska köpa en bugaboo åkpåse, vill ha den i färgen offwhite, men undrar om det är ett dumt val,kommer den bli för smutsig?
    min dotter är 6månader, kommer att använda den nu tills det blir lite varmare, sen blir det inget förrän hösten o då är hon 1år o börjar gå. men undrar går dom mycket ute då?

• modestyclara

MBA skrev 2009-02-26 18:25:05 följande:

behöver bra råd!ska köpa en bugaboo åkpåse, vill ha den i färgen offwhite, men undrar om det är ett dumt val,kommer den bli för smutsig? min dotter är 6månader, kommer att använda den nu tills det blir lite varmare, sen blir det inget förrän hösten o då är hon 1år o börjar gå. men undrar går dom mycket ute då?
    Den går ju iofs att tvätta men även om du tar av skorna innan du sätter barnet i åkpåsen så är ju ytterkläderna oftast smutsiga och då är ju påsen skitig på en gång...
  • modestyclara

Det är väldigt praktiskt med åkpåse. Händer att jag stoppar ner min 3,5-åring i vår om jag ska från A till B och inte orkar klä på henne skor och vinterbrallor... Så en åkpåse har du användning för lääänge...

Suri skrev 2009-02-26 16:45:22 följande:
    Hur menar du?Och hörrni, ska jag verkligen köpa en åkpåse nu? Har beslutsångest... Suck. Hade tänkt att han skulle ha liggdelen tills det blev vår och ordentlgit varmt så han kunde klara sig utan bugga-åkpåse. Åtminstone till hösten. Men nu bli han 5 månader om en vecka. Han vill se ut och han sitter så bra i sittdelen. Han är ju mer vaken nu och blir frustrerad av att ligga plant i vagnen. Så det blir nog att använda sittdelen tidigare än jag tänkt.OM jag inte köper buggaåkpåse (har köpt så mycket, maken blir gaaaalen) hur bäddar jag bäst i sittdelen till en liten? Det snöar ju nu.. Känns inte så ombonat i sittdelen utan åkpåsen. Jag bör nog köpa en va? Ska ju ändå ha en till hösten. Sitter bebisar bra i sittdelen med åkpåsen?
  • TAALs mamma

Hahaha svårt att förklara, men jag tycker inte om när midjebanden på min USA frog sitter i ryggen, blir så svårt att få fram dom när sonen redan sitter i vagnen, så även om det finns hål midjebanden i ryggen så använder jag hålen i sidan på åkpåsen som är till för den skandinaviska varianten.
    Så även om du får tag i en gammal åkpåse där inte hålen i ryggen finns så funkar det utmärkt att trä igenom selen på sidorna av åkpåsen.. hoppas du förstår mitt luddiga svar

Suri skrev 2009-02-26 16:45:22 följande:
    Hur menar du?Och hörrni, ska jag verkligen köpa en åkpåse nu? Har beslutsångest... Suck. Hade tänkt att han skulle ha liggdelen tills det blev vår och ordentlgit varmt så han kunde klara sig utan bugga-åkpåse. Åtminstone till hösten. Men nu bli han 5 månader om en vecka. Han vill se ut och han sitter så bra i sittdelen. Han är ju mer vaken nu och blir frustrerad av att ligga plant i vagnen. Så det blir nog att använda sittdelen tidigare än jag tänkt.OM jag inte köper buggaåkpåse (har köpt så mycket, maken blir gaaaalen) hur bäddar jag bäst i sittdelen till en liten? Det snöar ju nu.. Känns inte så ombonat i sittdelen utan åkpåsen. Jag bör nog köpa en va? Ska ju ändå ha en till hösten. Sitter bebisar bra i sittdelen med åkpåsen?
  • Hannnas

o jag tycker inte alls man har nytta av åkpåse länge Generad tycker det räcker fint med bara overallen nu när det är vinter o en pläd om han somnar vilket händer så sällan... KANON när han var liten däremot...

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Fröken Småland

Och jag håller med modestyclara . Åkpåse är grymt även för större barn, så mysigt och ombonat. Jag tar ofta fleeceställ och åkpåse istället för ytterkläder på min snart två-åring, fast det beror förstås mycket på vad vi skall göra. Men vi som bor på landet måste alltid åka bil (och ofta långt) och då skall inte barnen behöva sitta med tjocka overaller på sig i bilen.

Nytt namn - samma gamla gris
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16