• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • modestyclara
    3barnsmor35 skrev 2009-02-26 21:05:32 följande:
    Nu blir det en Cameleon...jag har supernojja redan, tuta inte i mig nya grejer!!! hehehe
    F'låt
  • Josan123

villemina skrev 2009-02-26 21:01:52 följande:

En annan fråga: Ni som har Buggorna som en liten "hobby", hur tar era respektive detta?! Min sambo IDIOT-förklarar mig, typ. Jag visade nyss demo-filmen på Been och han kallade vagnen för det värsta han någonsin sett. Ordagrant: "Ja, det gäller ju att det bara är sånt golv som det är där (vitt, sterilt, blankt golv i filmen!) annars välter väl skiten!! Minsta dammkorn och man kommer inte fram! HAHA! Usch, det var den fulaste vagn jag sett!" Och så sitter jag och suktar och vill ha en sådan NU (helst igår)!!
    Känner igen det, min man var helt emot been men var väl mer priset han inte gillade. Nu är han jätte nöjd med been. Hälsa din sambo att han kommer bli nöjd den funkar bra att köra även utanför plankt cementgolv
  • villemina

Josan123 skrev 2009-02-26 21:10:44 följande:

Känner igen det, min man var helt emot been men var väl mer priset han inte gillade. Nu är han jätte nöjd med been. Hälsa din sambo att han kommer bli nöjd den funkar bra att köra även utanför plankt cementgolv
    Mmmh... Hoppas det! Min sambo vet inte ens om vad den kostar... Tror faktiskt han hade svimmat om jag berättat.
    En gång köpte jag en paraplyvagn för 50:- på Jysk, sedan dess tror han att det inte finns vagnar som är dyrare än så.

(Jysk-vagnen trillade ihop efter 2 månader, men det har han nog glömt! )
  • Senap
    En annan fråga: Ni som har Buggorna som en liten "hobby", hur tar era respektive detta?! Min sambo IDIOT-förklarar mig, typ. Jag visade nyss demo-filmen på Been och han kallade vagnen för det värsta han någonsin sett. Ordagrant: "Ja, det gäller ju att det bara är sånt golv som det är där (vitt, sterilt, blankt golv i filmen!) annars välter väl skiten!! Minsta dammkorn och man kommer inte fram! HAHA! Usch, det var den fulaste vagn jag sett!" Och så sitter jag och suktar och vill ha en sådan NU (helst igår)!!
    Alltså, vilken reklamfilm är realistisk miljö?
    Den blåa mensen på bindorna?
    Gubbarna i Listerine?
    Att Pernilla Wahlgren färgar håret själv i badkaret?

Säg att du vill ha en och dra med dig karlsloken till en butik!
    My sugar is raw
  • villemina

Shoegirl skrev 2009-02-26 21:18:00 följande:

Alltså, vilken reklamfilm är realistisk miljö?Den blåa mensen på bindorna?Gubbarna i Listerine?Att Pernilla Wahlgren färgar håret själv i badkaret?Säg att du vill ha en och dra med dig karlsloken till en butik!
    Nä, jag tror min sambo hade fått klipulver innanför tröjan om han följt med in i en barnvagnsbutik!!
    Det har aldrig hänt - han saknar helt det intresset!

Jag köper en ändå - frågar han vad den kostade så ljuger jag lite. En vit lögn har väl aldrig skadat.
  • Suri
    TAALs mamma skrev 2009-02-26 18:46:15 följande:
    Hahaha svårt att förklara, men jag tycker inte om när midjebanden på min USA frog sitter i ryggen, blir så svårt att få fram dom när sonen redan sitter i vagnen, så även om det finns hål midjebanden i ryggen så använder jag hålen i sidan på åkpåsen som är till för den skandinaviska varianten. Så även om du får tag i en gammal åkpåse där inte hålen i ryggen finns så funkar det utmärkt att trä igenom selen på sidorna av åkpåsen.. hoppas du förstår mitt luddiga svar
    Nu förstår jag precis. Du förklarar så bra så!
    Ska nog ta och köpa en åkpåse ändå. Men jag har jätteångest över att sluta använda liggdelen. Det känns som att jag inte har någon bebis längre... Ledsen
    Fast vagnen blir mycket bättre med sittdelen, han sitter bra, ser bra och vi får fin kontakt. Varför tvekar jag?
    Läs inte detta www.gutegirl.blogspot.com det är inte ok att hänga ut varandra på FL!!!
  • Fröken Småland

villemina: När det gäller Bee:s smala och tjocka vingar så tillverkades de parallellt så det säger inte så mycket om åldern på vagnen. Vilket inte spelar någon roll heller eftersom det är skick som avgör andrahandsvärde osv. Om de smala eller tjocka vingarna är att föredra har jag svårt att uttala mig om men en del säger att den med de tjockare blir trång för barnet, särskilt vintertid. Jag har den med de tjockare vingarna men min lille spinkis (snart två år) skramlar runt i den även med åkpåse i.

Det finns en Bee-tråd men jag har tyvärr inte adressen. Någon annan som vill klistra in?

Nytt namn - samma gamla gris
  • Suri

Hur gammalt är barnet ungifär, när benen växer över kanten på sittdelen och knävecket hamnar där det ska vara? Så att inte benen står rakt ut. Om någon förstår vad jag menar..?
    På cammen.

Läs inte detta www.gutegirl.blogspot.com det är inte ok att hänga ut varandra på FL!!!
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16