• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • panzermensch

Jaga någon sida som med tur inte hunnit ändra priserna än!

I am nobodys wife. Never will I ever be a fucking wife.
  • fröken ida

Hej på er!

Jag har fullt upp med jobb numera och har inte hunnit följa denna tråd särskilt mycket, så denna fråga kanske upprepar sig. Ni får ursäkta mig i såfall.

Är det någon som har koll på vad priserna för begagnade ligger på just nu? Är det lika dåligt som i höstas? Vi funderar på att sälja vår bugga nu när vi ska flytta. Edvin känns nästan för stor för den och UJ:n används mycket mer. Den har det gamnla chassiet men tillverkades sista månaden den modellen gjordes. Till vagnen har jag även en åkpåse, mugghållare och två sufletter. Bör man sälja dem separat eller låta det ingå i vagnen för att locka till sig köpare?

*Detta är ingen annons såklart*

• Miss Boring

Angående lättkördhet och Frog/Cameleon dilemmat... Blir Froggen lika lättkörd med Cameleons hjul? (Särksilt framhjul menar jag, skiljer ju mer på dem) OCH blir Cameleon mer lättkörd med Froggens hjul?
    Någon som fattar? Alltså, beror det mest på hjulen, eller chassiet eller båda ihop?

• Senap
    JennnyT skrev 2009-03-02 14:55:17 följande:
    Angående lättkördhet och Frog/Cameleon dilemmat... Blir Froggen lika lättkörd med Cameleons hjul? (Särksilt framhjul menar jag, skiljer ju mer på dem) OCH blir Cameleon mer lättkörd med Froggens hjul? Någon som fattar? Alltså, beror det mest på hjulen, eller chassiet eller båda ihop?
    Jag tycker det mest beror på chassit.
    Men jag vet Modestyclara föredrar gecko/frog-hjul.
    Kombo?
    My sugar is raw
  • Fröken Småland
    JennnyT skrev 2009-03-02 14:55:17 följande:
    Angående lättkördhet och Frog/Cameleon dilemmat... Blir Froggen lika lättkörd med Cameleons hjul? (Särksilt framhjul menar jag, skiljer ju mer på dem) OCH blir Cameleon mer lättkörd med Froggens hjul?Någon som fattar? Alltså, beror det mest på hjulen, eller chassiet eller båda ihop?
    Jag tycker inte att hjulen spelar någon roll, utan det är chassit som avgör. Både Frog och Gecko är betydligt mer lättkörda än Cameleon oavsett hjul. Sen kan jag tycka att swivelhjulen utan ställbar fjädring känns säkrare på något vis. Idiotsäkert liksom

Bakhjulen till Frog gillar jag dock inte alls, de är både fula och låter konstigt
    Nytt namn - samma gamla gris
  • sweetlina

skulle behöva nya framhjul till min cam är d enån som vevt nån sida som inte höjt priserna än?

• Miss Boring

Tack! Fler frågor...

Om man har Frogchassi till Cameleonram, finns det risk att det välter lättare då det inte är gjort för varandra? Konstruktionen är ju redan lite "vinglig"?

Akta/Gracoadapter finns det flera varianter av den eller bara en endaste en?

• Stargirl
    fröken ida skrev 2009-03-02 10:07:57 följande:
    Hej på er!Jag har fullt upp med jobb numera och har inte hunnit följa denna tråd särskilt mycket, så denna fråga kanske upprepar sig. Ni får ursäkta mig i såfall.Är det någon som har koll på vad priserna för begagnade ligger på just nu? Är det lika dåligt som i höstas? Vi funderar på att sälja vår bugga nu när vi ska flytta. Edvin känns nästan för stor för den och UJ:n används mycket mer. Den har det gamnla chassiet men tillverkades sista månaden den modellen gjordes. Till vagnen har jag även en åkpåse, mugghållare och två sufletter. Bör man sälja dem separat eller låta det ingå i vagnen för att locka till sig köpare?*Detta är ingen annons såklart*
    Jag tycker priserna är rätt höga just nu. Nu när priset dessutom gått upp med 10% så ha lite is i magen en månad till så får du nog ut rätt bra.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • Fröken Småland
    JennnyT skrev 2009-03-02 15:18:43 följande:
    Tack! Fler frågor...Om man har Frogchassi till Cameleonram, finns det risk att det välter lättare då det inte är gjort för varandra? Konstruktionen är ju redan lite "vinglig"?Akta/Gracoadapter finns det flera varianter av den eller bara en endaste en?
    Ingen ökad tipprisk, konstruktionen är identisk och bara måtten skiljer med fem cm. Bilstolsadaptrarna vet jag inget om men det har inte nämnts något här i tråden de senaste åren att det skulle finnas flera varianter av samma adapter.
    Nytt namn - samma gamla gris
  • Miss Boring

Fröken Småland skrev 2009-03-02 15:22:27 följande:

Ingen ökad tipprisk, konstruktionen är identisk och bara måtten skiljer med fem cm. Bilstolsadaptrarna vet jag inget om men det har inte nämnts något här i tråden de senaste åren att det skulle finnas flera varianter av samma adapter.
    Okej, funderar fortfarande på Froggen som jag tittade på häromdagen... Antingen köpa hela den för 3500 inkl en adapter som jag säljer, eller köpa ett nytt frogchassi, eller den där Froggen i Stockholm på Blocket för 5000kr (nån som vet ngt om den???) Sälja/behålla cameleon? Hjälp!!!! Känns jobbigt, men känner mig inte helt nöjd med camen...
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16