• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Fröken Småland
    JennnyT skrev 2009-03-02 15:25:26 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-03-02 15:22:27 följande: Okej, funderar fortfarande på Froggen som jag tittade på häromdagen... Antingen köpa hela den för 3500 inkl en adapter som jag säljer, eller köpa ett nytt frogchassi, eller den där Froggen i Stockholm på Blocket för 5000kr (nån som vet ngt om den???) Sälja/behålla cameleon? Hjälp!!!! Känns jobbigt, men känner mig inte helt nöjd med camen...
    Jag vill/orkar inte kommentera enskilda "till salu"-vagnar men min generella åsikt är att köpa och slakta en begagnad Frog. Sedan säljer du ditt Cameleonchassi tillsammans med Frogdelarna och behåller en hybrid som i mitt tycke är den optimala vagnen
    Nytt namn - samma gamla gris
  • Miss Boring

Fröken Småland skrev 2009-03-02 15:33:53 följande:

Jag vill/orkar inte kommentera enskilda "till salu"-vagnar men min generella åsikt är att köpa och slakta en begagnad Frog. Sedan säljer du ditt Cameleonchassi tillsammans med Frogdelarna och behåller en hybrid som i mitt tycke är den optimala vagnen
    Går det att sälja gamla Frogdelar då? Ram? Klädsel? Hjul?
  • Stargirl
    JennnyT skrev 2009-03-02 15:40:12 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-03-02 15:33:53 följande: Går det att sälja gamla Frogdelar då? Ram? Klädsel? Hjul?
    Jadå, det går. Vet dock inte vad man ska räkna med att man får för dem. Men en frogram kostar ju 1000 kr ny, kläseln om den är fin ger säkert ngt ett par hundra för osv.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • Fröken Småland
    JennnyT skrev 2009-03-02 15:40:12 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-03-02 15:33:53 följande: Går det att sälja gamla Frogdelar då? Ram? Klädsel? Hjul?
    Ja, absolut. Räkna lågt med kanske 40% av nypriset. I synnerhet ramen är nog intressant kan jag tänka mig.
    Nytt namn - samma gamla gris
  • Miss Boring

Tack för hjälpen igen!!! Det finns så många varianter på temat vad man ska göra med olika delar etc :) Men det finns ingen risk att min camram inte passar för att Froggen är gammal (2003) eller ngt? Den jag tittade på hade nya loggan och bältena som på en "svensk" cam.

• fröken ida
    Stargirl skrev 2009-03-02 15:22:11 följande:
    Jag tycker priserna är rätt höga just nu. Nu när priset dessutom gått upp med 10% så ha lite is i magen en månad till så får du nog ut rätt bra.
    Det låter bra. Tack!
  • modestyclara
    Shoegirl skrev 2009-03-02 14:57:14 följande:
    Jag tycker det mest beror på chassit.Men jag vet Modestyclara föredrar gecko/frog-hjul.Kombo?
    Nu har jag inte fått min frog än men har en gecko att jäåmföra camen med. Precis som sko-flickan skriver tror jag det är. Dels tror jag det bredare greppet på handtaget gör sitt till och dels den styvare fjädringen i hjulen på frog/gecko...
  • Miss Boring
    modestyclara skrev 2009-03-02 16:18:42 följande:
    Nu har jag inte fått min frog än men har en gecko att jäåmföra camen med. Precis som sko-flickan skriver tror jag det är. Dels tror jag det bredare greppet på handtaget gör sitt till och dels den styvare fjädringen i hjulen på frog/gecko...
    Men det måste vara något mer i konstruktionen än handtagstjockleken väl? Annars köper jag tejp och lindar på samt två frogframhjul :D
    Fattar inte vad det är dock, de ser ju så lika ut, men kan räcka med nån centimeters skillnad någonstans, en annan vinkel någonstans eller ngt.
  • modestyclara
    JennnyT skrev 2009-03-02 16:23:31 följande:
    Men det måste vara något mer i konstruktionen än handtagstjockleken väl? Annars köper jag tejp och lindar på samt två frogframhjul :DFattar inte vad det är dock, de ser ju så lika ut, men kan räcka med nån centimeters skillnad någonstans, en annan vinkel någonstans eller ngt.
    Ja, nåt mer måste det vara Är chassit kraftigare överhuvudtaget kanske? Jag får rapportera sedan när frog kommit och står bredvid camen...
  • Stargirl
    JennnyT skrev 2009-03-02 16:23:31 följande:
    Men det måste vara något mer i konstruktionen än handtagstjockleken väl? Annars köper jag tejp och lindar på samt två frogframhjul :DFattar inte vad det är dock, de ser ju så lika ut, men kan räcka med nån centimeters skillnad någonstans, en annan vinkel någonstans eller ngt.
    Ramen från frog passar Cameleon utan problem. Samma gäller hjulen, adapters och tillehör. Men tygerna passar inte prefekt.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16