• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • panzermensch

dottern är 1 meter och börjar väl smått peta på sufletten i cam i allafall med mössa

Sogu skrev 2008-12-20 09:59:06 följande:
    Vad är maxlängden på ett barn för att det ska kunna sitta i sittdelen på cameleon/frog/gecko? Alltså hur lång kan man vara utan att slå i suffletten?
    ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • Sogu

panzermensch skrev 2008-12-20 10:05:30 följande:

dottern är 1 meter och börjar väl smått peta på sufletten i cam i allafall med mössa
    Okej, det bästa är väl att gå till en återförsäljare o låta barnet provsitta. Blir nog imorgon... Camen känns som den ultimata vagnen, vill haaa... hoppas bara jag gillar den irl oxå
  • Sundri
    V hjärtar J skrev 2008-12-20 00:57:23 följande:
    Någon som har en Petunia Pickle Bottom ? har lite frågorÄr den "lagom" stor och inte stöter i sittdelen när man ska ändra läge på den ?Är det bra med plats för att ha med ( tre smågosedjur,snuttefilt,en barnmats burk och pipmugg + blöjor och ett paket med tvättlappar ,eventuellt få plats med en body+byxa)
    Jag har packat min nu (som ska med till BB =) och tycker att jag fick ner ganska mycket mer än jag trodde i den, en tjock filt, två ombyten kläder, vinterocerall mm jag kan ta en bild på det jag har i den och lägga i mitt galleri så kan du se!
    Jag störde mig inte på att den stötte i liggdelen, det skulle jag komma ihåg, dotter somnade i vagnen....
    Ha bild på den både med sitt och liggdel!
  • Sundri

jag menar stötte i sittdelen, sorry, har lagt in en bild nu iaf!

• orzia1

ngn som vet om det är ngn skillnad på en amerikansk bugaboo mot en "svensk"?

*den friske har många önskningar den sjuke bara en*
  • imaj
    orzia1 skrev 2008-12-20 11:37:10 följande:
    Banden till selen sitter på sittdelsbas istället för på ramen och kommer ut mitt i ryggen istället för på sidorna... D.v.s. inte så stor skillnad, dock måste man göra nya hål för selen i sittdelstoppen om man vill köpa nya i EU. Hoppas du förstår hur jag menar !
  • AnniPanni

orzia1 skrev 2008-12-20 11:37:10 följande:

Selet till sittdelen sitter lite annorlunda. I sverige sitter sälva "snörena" fast i ramen, på de amerikanske sitter de fast i själva sittdelsbasen och då i bak. Europeiska sittdelsklädslar funkar då inte utan att man syr om de då hålen hamnar fel.
    Annars är det väl ingen skillnad vad jag vet.
  • Kajsan
    V hjärtar J skrev 2008-12-20 00:57:23 följande:
    Någon som har en Petunia Pickle Bottom ? har lite frågor Är den "lagom" stor och inte stöter i sittdelen när man ska ändra läge på den ? Är det bra med plats för att ha med ( tre smågosedjur,snuttefilt,en barnmats burk och pipmugg + blöjor och ett paket med tvättlappar ,eventuellt få plats med en body+byxa)
    Nä, så mycket tror jag inte du får plats med, de är ganska små.
    Men sitter helt underbart på!
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • orzia1

Okej, tack för svar, jag förstår vad ni menar  har nämligen en bekant som är på semester i Usa, som har hittat en affär som säljer ut bugaboo+ en massa annat till de, så då kanske jag ska be henne köpa en till mig+ en extra klädsel o ta med sig hem (som om de inte har tillräckligt att bära med sig hem redan   )

Får då en den i färgen jag vill ha (brun+rosa) + extra klädsel+ filt för 6000

(ska bara ringa tomten o fråga om jag kan få bidrag till den    ) 

*den friske har många önskningar den sjuke bara en*
  • Det ljuva livet
    orzia1 skrev 2008-12-20 12:10:12 följande:
    Okej, tack för svar, jag förstår vad ni menar  har nämligen en bekant som är på semester i Usa, som har hittat en affär som säljer ut bugaboo+ en massa annat till de, så då kanske jag ska be henne köpa en till mig+ en extra klädsel o ta med sig hem (som om de inte har tillräckligt att bära med sig hem redan   )Får då en den i färgen jag vill ha (brun+rosa) + extra klädsel+ filt för 6000(ska bara ringa tomten o fråga om jag kan få bidrag till den    ) 
    Oj, vilken butik? Mina föräldrar är i USA nu och ska redan ta med sig en Cam+klädsel och mugghållare hem. Men om jag kan fynd nått mer så gör jag gärna det!
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16