• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Miss Boring

JOLLEY SKREV I TRÅD 15:

"Gokväll på er!

Kan inte ni berätta hur era Buggor ser ut?
    Vad har ni (Cameleon, Gecko eller Bee)?
    Vilka färger har ni på er vagn?
    Vilken färg skulle ni välja idag om du fick ett nytt set?

*har inget att göra & behöver inspiration*"

SVAR:
    Jag har en "gamla" Cameleon med skruvarna. Vagnen har mörkgrå bas. Sen har jag nyss köpt en grå åkpåse till den. Har cerise fleecesufflett eller svart canvassufflett på för tillfället. Sydde en fleecedyna i OTH-modell som jag har när jag inte har åkpåse, se galleriet. (Har en del andra delar liggande också.)

Skulle vilja ha ett helt nytt set alt bara sufflett i gamla orangea (har skrynklat min sufflett i tvätten), samt en åkpåse i gamla blå...

Testade för övrigt orange sittdelstyg och resten gråsvart, det tyckte jag var snyggt. Är inte så förtjust i brunt till alla gråsvarta detaljer på vagnen *hukar mig*. Slänger vagnen i bilen varje gång den ska användas så allt i offwhite kan jag bara glömma, ställer sittdelen på sidan längst in så det skulle inte bli vackert...

• Stargirl
    Imsa: Jag svarar i denna tråden. Då jag jobbat lite med sånna frågor ang konsumetköps lagar etc i mitt förr jobb så kan jag kanske klargöra lite i frågan.

Köper du en vara från ett annat land går du under deras konsument lagar. Du är Babytraders kund och inte Bugaboos. Dvs om du köper din vagn hos en svensk butik så måste butiken självklart gå under alla svenska lagar. Butiken är Bugaboos kund och det spelar ingen roll vad de kommer överens om mellan sig men du ska ha rätt till alla lagar.
    Köper du dock vagnen från utlandet har du inga svenska rättigheter. Eu lagar gäller dock.
    Att Babytrader säger att Bugaboo säger si eller så är ovesäntligt då köpet är mellan dig och Babytrader. Du kan dock inte föra svenska lagar mot ett Holländskt/Tyskt bolag.

Blir du klokare? Jag vet inte om jag förklarat på ett bra sätt?
    Därför har jag alltid hävdat att det är säkrast att köpa stora saker i Sverige. I det långa loppet vinner man på det.
    *~Bugaboo RULES~*
  • imaj
    JennnyT skrev 2008-12-04 07:20:14 följande:
    SVAR:Jag har en "gamla" Cameleon med skruvarna. Vagnen har mörkgrå bas. Sen har jag nyss köpt en grå åkpåse till den. Har cerise fleecesufflett eller svart canvassufflett på för tillfället. Sydde en fleecedyna i OTH-modell som jag har när jag inte har åkpåse, se galleriet. (Har en del andra delar liggande också.)Skulle vilja ha ett helt nytt set alt bara sufflett i gamla orangea (har skrynklat min sufflett i tvätten), samt en åkpåse i gamla blå...Testade för övrigt orange sittdelstyg och resten gråsvart, det tyckte jag var snyggt. Är inte så förtjust i brunt till alla gråsvarta detaljer på vagnen *hukar mig*. Slänger vagnen i bilen varje gång den ska användas så allt i offwhite kan jag bara glömma, ställer sittdelen på sidan längst in så det skulle inte bli vackert...
    Vad fint det var med din OTHdyna, den ser ut att passa jättebra ihop med sufletten .
  • Ia 70

Hej tjejer, altså undrar om jag har blivit topsetnarkoman eller??
    Hur många olika topset har Ni?

Jag har ett i svart canvas, röd fleece, blå fleece, orange fleece och i förrgår köpte jag grön fleece. Alltså 5 st!!!

För övrigt åkte jag o stora killen på en maginfluensa ev den lindrigare typen, men ändå
    O så fick jag höra att vattkoppor börjat härja i Stockholm (Vasastaden) Hmm vi ska till Sälen över nyår undrar om vi kan parera det på ngt vis?? Antagligen inte.

imaj : Tack för att du startade upp en ny trår Har lagt till tråden i bildtråden

• Stargirl
    Ia 70 skrev 2008-12-04 11:33:56 följande:
    Hej tjejer, altså undrar om jag har blivit topsetnarkoman eller??Hur många olika topset har Ni?Jag har ett i svart canvas, röd fleece, blå fleece, orange fleece och i förrgår köpte jag grön fleece. Alltså 5 st!!!För övrigt åkte jag o stora killen på en maginfluensa ev den lindrigare typen, men ändå O så fick jag höra att vattkoppor börjat härja i Stockholm (Vasastaden) Hmm vi ska till Sälen över nyår undrar om vi kan parera det på ngt vis?? Antagligen inte.imaj : Tack för att du startade upp en ny trår Har lagt till tråden i bildtråden
    Vi har just nu rosa canvas (tänkte sälja men ångrade mig), brun canvas och sand fleece. Just nu har jag brun bas och sand fleece med brun åkpåse.
    Har även rosa sommarsuflett i den gamla rosa färgen.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Ia 70

Stargirl: brun bas och sand fleece med brun åkpåse, Ååååå så snyggt Var du tvungen att säga det
    Har grå bas (bara grå) hihi. grå åkpåse, men anv. den inte då tjejen e 1 1/2 år o har overall o skor, så borde sälja den.

• SoFo89
    Stargirl skrev 2008-12-04 09:11:43 följande:
    Imsa: Jag svarar i denna tråden. Då jag jobbat lite med sånna frågor ang konsumetköps lagar etc i mitt förr jobb så kan jag kanske klargöra lite i frågan.Köper du en vara från ett annat land går du under deras konsument lagar. Du är Babytraders kund och inte Bugaboos. Dvs om du köper din vagn hos en svensk butik så måste butiken självklart gå under alla svenska lagar. Butiken är Bugaboos kund och det spelar ingen roll vad de kommer överens om mellan sig men du ska ha rätt till alla lagar.Köper du dock vagnen från utlandet har du inga svenska rättigheter. Eu lagar gäller dock. Att Babytrader säger att Bugaboo säger si eller så är ovesäntligt då köpet är mellan dig och Babytrader. Du kan dock inte föra svenska lagar mot ett Holländskt/Tyskt bolag.Blir du klokare? Jag vet inte om jag förklarat på ett bra sätt?Därför har jag alltid hävdat att det är säkrast att köpa stora saker i Sverige. I det långa loppet vinner man på det.
    Köper nog aldrig någonsin mer stora saker från utlandet, babytrader är helt klart dom värsta jag varit med om.  Nu vill dom inte häva mitt köp längre, oväntat.
    ღSigne 071027ღ
  • Ia 70

Jo e det ngn som hört ngt om nästa års prishöjningar? BONTI trodde på 10%.

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16