• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • AnnAhl93

Censur skrev 2008-12-23 18:46:14 följande:

nu tycker jag att du ska sluta säga att föräldrarna är värdelösa för det säger mig mer om dig än om TS.
    Nu tycker jag du ska svara på frågan istället för att starta en diskussion om mina åsikter.
  • Censur
    AnnAhl93 skrev 2008-12-23 18:49:25 följande:
    Censur skrev 2008-12-23 18:46:14 följande: Nu tycker jag du ska svara på frågan istället för att starta en diskussion om mina åsikter.
    Jag startar inte en diskussion om dina åsikter. Snarare om din brist på respekt.
    How about a nice cup of shut the fuck up!?
  • TBS

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 18:46:13 följande:

TBS skrev 2008-12-23 18:43:06 följande:
    Genom att förstå att man inte behandlar andra människor hur som helst och att det då får konsekvenser om han gör det igen?
    Du är då för gullig! ;)

Respekt har inget med konsekvenser eller bestraffning att göra.

Det är ett ord som beskriver social samverkan, som bygger på att du behandlar andra väl. Respekt kan således aldrig krävas, bara förtjänas.
  • Anonym

Det verkar som om andra ungdomar hade trakasserat grannen men att hon gav sig på ts son. Det är inte rätt att ge sig på ett barn fysiskt. Det är inte heller rätt att ge sig på någon som inte har trakasserat. Om det är så att detta har pågått i flera år och ts nyligen flyttat dit så kan ju omöjligt ts son ha busat med tanten förut och frågan är väl om han ens gjorde det denna gång.

Hur kan någon tycka att det är rätt att bara öppna dörren och slå till en person där utanför? Det kan ju vara vem som helst som går förbi och blir drabbad.

• Driftwood

TBS skrev 2008-12-23 18:52:26 följande:

Respekt har inget med konsekvenser eller bestraffning att göra. Det är ett ord som beskriver social samverkan, som bygger på att du behandlar andra väl. Respekt kan således aldrig krävas, bara förtjänas.
    Visa ord
  • december bebis

Ts hur agerar ni nu? Låter ni fortfarande era barn leka med de barn som fortfarande sägs trakassera samma trapp eller hus? Hur agerar de andra barnens föräldrar om det som står i tidningen så fortsätter ju barnen med dumheter där. De andra barnens föräldrar borde ha kunnat stoppa detta långt innan nått hände din son kan man ju tycka. Har också en 8 åring, kan nästan lova att jag fått veta om han umgåtts med barn som hittat på sånt, eller själv hållt på med sånt bus som bör anses som trakasserier. Visserligen bor vi i ett litet område, men någon av de andra barnens föräldrar borde ha vetat/ anat nått om detta om de nu var intresserade... Damens handlande var fel, men ts hon felade inte ensam. Barnens trakasserier var fel, att ingen av de andra föräldrarna gjort nått är fel. Låter de bara barnen springa vind för våg eller?

• enny signatur

Flashbackaren skrev 2008-12-23 17:17:01 följande:

Svar på #300Eller så behöver barnet inte trakassera någon . Är det så jävla svårt att uppfostra ett barn till att inte trakassera äldre?
    Är det så svårt att fgölja lagen och inte slå folk?
  • Anonym (J)

Vad är detta? Alla tycker synd om ungen men ingen som tänker på Kerstin? En gammal och även sjuk tant som har blivigt trakaserad i sitt eget hem? Jag har alltid fått lära mig att RESPEKTERA äldre. Sen kanske det inte var just denna unge som förtjänade det mest och det var ju lite oturligt. Men Kerstin blev förbannad, precis som jag med hade blivigt. Hur mysket ska tanten få utstå? Hon är väl inte mer än människa?

• AnnAhl93

TBS skrev 2008-12-23 18:52:26 följande:

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 18:46:13 följande:
    Du är då för gullig! ;)Respekt har inget med konsekvenser eller bestraffning att göra.Det är ett ord som beskriver social samverkan, som bygger på att du behandlar andra väl. Respekt kan således aldrig krävas, bara förtjänas.
    Jag ser att du besökt wikipedia, det var duktigt av dig. Men för att citera hela wikipediaartikeln då:

"Respekt brukar användas som exempel på socialt kapital. I denna mening handlar respekt om det värde som omgivningen sätter på en persons handlingar och dennes åsikter. Respekt kan sålunda inte utkrävas, endast förtjänas.

En annan mening med respekt är att behandla omgivningen med artighet, välvilja, god tro et cetera. I denna mening kan respekt sägas handla om det som Kant kallar det kategoriska imperativet: handla så att maximen för ditt handlande kan upphöjas till allmän lag.

Respekt anses ur personalistisk filosofi vara en kärleksfull handling. D.v.s. handlingsakt sådan att den andre blir till. För att respektera något eller någon måste man ha sett värdet hos det respekterade. Du kan inte visa äkta respekt för någon person utan att inte samtidigt älska det ty det slutgiltiga målet med att respektera någon är den andres tillblivelse."
  • Censur
    Anonym (J) skrev 2008-12-23 18:58:11 följande:
    Vad är detta? Alla tycker synd om ungen men ingen som tänker på Kerstin? En gammal och även sjuk tant som har blivigt trakaserad i sitt eget hem? Jag har alltid fått lära mig att RESPEKTERA äldre. Sen kanske det inte var just denna unge som förtjänade det mest och det var ju lite oturligt. Men Kerstin blev förbannad, precis som jag med hade blivigt. Hur mysket ska tanten få utstå? Hon är väl inte mer än människa?
    det rättfärdigar inte att hon slår ett barn.
    How about a nice cup of shut the fuck up!?
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!