• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • namera

Jag finner det läskigt med de signaler de som samlar ihop pengar sänder ut. Det är inte okej med våld mot barn (eller någon människa överhuvudtaget). Gå samman för att skapa en trygg närmiljö (för såväl barn som vuxna) istället för att spä på en redan urartad situation.

• TBS

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 17:49:08 följande:

TBS skrev 2008-12-23 17:13:34 följande:
    Visst är det så, men man märker direkt vilka som har haft en svår barndom. Försöker man att göra något som är olämpligt genom att gå runt de olika förbuden föräldrarna satt upp så har man inte fått en riktig uppfostran.
    Gör man???...

Jag erkänner villigt att jag i tonåren försökt gringgå de flesta regler som mina föräldrar har satt upp.
    De har bannat, skällt och vid oräkneliga tillfällen även hämtat mig från diverse, för en tonåring, olämpliga platser.
    Däremot har de aldrig gett upp hoppet om att kunna tala mig tillrätta, och med åren fick jag ett eget förstånd, som jag använder när jag fostrar mitt eget barn.

Jag lär honom att vara snäll och respektfull och att ALDRIG NÅGONSIN, hur arg han än blir, bära hand mot någon annan levande varelse.

Hur jag hade varit som människa idag, om mina föräldrar kränkt eller slagit mig, vet jag inte. Kanske skulle jag sitta på ett forum och försvara barnmisshandel??
  • Censur

däremot borde alla saker som händer gamlingarna kanske dokumenteras så att någon kan kolla upp barnen för det är verkligen inte OK att de beter sig som de gör heller.
    Två fel ger inte ett rätt.

How about a nice cup of shut the fuck up!?
  • Anonym

TBS skrev 2008-12-23 17:45:34 följande:

De flesta förstår tack och lov att det finns andra sätt att fostra barn.Allterantivet till att slå dem med en käpp är INTE att acceptera beteendet.Jösses! finns det verkligen så här många hjärndöda vuxna??
    jaa tyvärr så finns det så många hjärndöda vuxna, och det lär finnas flera.
  • Anonym (helle)
    o GUTEGIRL o skrev 2008-12-23 17:56:25 följande:
    Personligen har jag skickat ett julkort till damen, och skulle inte tveka att göra det igen. Det måste finnas lite sunt förnuft någonstans, och Kerstin ger det sunda förnuftet ett ansikte. Man petar inte in körsbär i folks brevlådor. Fattar man inte det så får man väl helt prata med folk på det språk de förstår, i det här fallet ett rapp med tantens käpp. Att behandla gamla människor så respektlöst är fan inte klokt.
    kan bara hålla med!
  • AnnAhl93

TBS skrev 2008-12-23 17:59:26 följande:

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 17:49:08 följande:
    Gör man???...Jag erkänner villigt att jag i tonåren försökt gringgå de flesta regler som mina föräldrar har satt upp.De har bannat, skällt och vid oräkneliga tillfällen även hämtat mig från diverse, för en tonåring, olämpliga platser. Däremot har de aldrig gett upp hoppet om att kunna tala mig tillrätta, och med åren fick jag ett eget förstånd, som jag använder när jag fostrar mitt eget barn. Jag lär honom att vara snäll och respektfull och att ALDRIG NÅGONSIN, hur arg han än blir, bära hand mot någon annan levande varelse.Hur jag hade varit som människa idag, om mina föräldrar kränkt eller slagit mig, vet jag inte. Kanske skulle jag sitta på ett forum och försvara barnmisshandel??
    Bra för dig att du verkar ha kommit ur din tragiska barndom och lyckats uppfostra din egen son på ett bra sätt. Dock så vill jag fortfarande veta vad det finns för alternativ till värdelösa föräldrar när det inte går att lära barnet respekt på "vanligt" sätt.
  • Anonym

o GUTEGIRL o skrev 2008-12-23 17:56:25 följande:

Personligen har jag skickat ett julkort till damen, och skulle inte tveka att göra det igen. Det måste finnas lite sunt förnuft någonstans, och Kerstin ger det sunda förnuftet ett ansikte. Man petar inte in körsbär i folks brevlådor. Fattar man inte det så får man väl helt prata med folk på det språk de förstår, i det här fallet ett rapp med tantens käpp. Att behandla gamla människor så respektlöst är fan inte klokt.
    så om en nioåring höll på med dig som är 30-40 år? så skulle du också gå ut och slå till ungen?
  • Anonym (helle)

nu har ju inte ts sagt allt heller för den delen.barnet har ju även gjort andra hemskheter som inte har kommit fram

• Censur
    Anonym (helle) skrev 2008-12-23 17:46:40 följande:
    amen.mycket bra sagt.många föräldrar fattar inte vad uppfostran är för något,villket visar sig i denna tråd!
    jag ska uppfostra mina barn genom att lära dom att man visar hänsyn till andra, inte slåss och att inte komma med elaka påhopp. Men det är bara jag. Så stackars mina barn då....
  • Censur
    AnnAhl93 skrev 2008-12-23 18:05:09 följande:
    TBS skrev 2008-12-23 17:59:26 följande: Bra för dig att du verkar ha kommit ur din tragiska barndom och lyckats uppfostra din egen son på ett bra sätt. Dock så vill jag fortfarande veta vad det finns för alternativ till värdelösa föräldrar när det inte går att lära barnet respekt på "vanligt" sätt.
    genom aga då eller?
    Hur ska normala (värdelösa?) föräldrar göra när de faller för grupptrycket?

Jag vet vad JAG skulle göra och misshandel ingår inte i de planerna.
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!