• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • Censur
    AnnAhl93 skrev 2008-12-23 18:28:46 följande:
    Anonym skrev 2008-12-23 18:26:39 följande: Ja? Eller skulle Kerstin springa ut med reumatism och käpp och jaga ungjävlarna om de inte gjort något? Du inser hur orimligt det är?
    det är inte ett dugg orimligt.
    How about a nice cup of shut the fuck up!?
  • Censur
    AnnAhl93 skrev 2008-12-23 18:31:16 följande:
    johansson79 skrev 2008-12-23 18:28:59 följande: OK! Du funderar inte på att skriva ett nytt inlägg eller räcker inte kapaciteten till?
    vad är det med dig egentligen?
    Jag uppfattar dina kommentarer som väldigt otrevliga och provocerande.
  • TBS

TBS skrev 2008-12-23 18:31:29 följande:

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 18:25:26 följande:
    Det kan hända att han inte gör, men problemet är ändå inte löst.Du kan bara tillfälligt skrämma honom till lydnad.För du tror väl inte att han, från och med nu, har lärt sig att inte terrorisera folk?Alla kan inte förväntas beväpna sig med käppar för att slå på barn och ungdommar som inte har vett i skallen att låta andras saker vara ifred. Förr eller senare växer den här killen också upp och blir stor (och stark) då är det bra om han har fått lära sig att vara snäll mot andra.
    Mitt inlägg är formulerat som om ts son faktiskt är skyldig till trakasserier. Jag vet inte om så är fallet, exemplet gäller ALLA barn som någon gång betett sig illa.
  • Bumms
    AnnAhl93 skrev 2008-12-23 02:36:50 följande:
    Mymlan L skrev 2008-12-23 02:28:45 följande: Ja, jag ser inga problem i det. Om en äldre dam slog till min son lite löst med en käpp efter att han trackasserat henne så skulle det inte göra mig något. Jag hade däremot tagit åt mig som fan och pratat allvar med min son samt gått med honom till den äldre damen och bett om ursäkt samt lämnat en lite fredsgåva.Godnatt
    ja och vad lärde sig pojken av det?

Jo, att det är rätt att slå andra, eftersom HAN måste be om ursäkt när det var HON som tog till handen (käppen).

Min son får faktiskt säga förlåt när det är han som gjort någon annan illa, inte tvärtom...det verkar ju vara ett utmärkt uppfostringssätt...*ironi*

Att ni ens tycker att det är det rätta gör mig mörkrädd, hoppas inte jag bor i närheten av er som tycker tanten gjorde rätt!
    Milos Mamma
  • AnnAhl93

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 18:25:26 följande:
    Det kan hända att han inte gör, men problemet är ändå inte löst.Du kan bara tillfälligt skrämma honom till lydnad.För du tror väl inte att han, från och med nu, har lärt sig att inte terrorisera folk?Alla kan inte förväntas beväpna sig med käppar för att slå på barn och ungdommar som inte har vett i skallen att låta andras saker vara ifred. Förr eller senare växer den här killen också upp och blir stor (och stark) då är det bra om han har fått lära sig att vara snäll mot andra.
    Förhoppningsvis har han lärt sig för alltid. Har han inte det är han fruktansvärt dum och behöver därmed mer stryk alternativt en fosterfamilj.
  • Censur
    AnnAhl93 skrev 2008-12-23 18:35:12 följande:
    TBS skrev 2008-12-23 18:31:29 följande: Förhoppningsvis har han lärt sig för alltid. Har han inte det är han fruktansvärt dum och behöver därmed mer stryk alternativt en fosterfamilj.
    det är vanligare att slagna barn blir sådana som trakasserar andra. Är det vad du vill lära dina barn så får det stå för dig.
    Mina barn ska lära sig att sånt är jävligt fel och att de inte ska acceptera att bli behandlade så. Av NÅGON.
  • AnnAhl93

Censur skrev 2008-12-23 18:33:50 följande:

vad är det med dig egentligen?Jag uppfattar dina kommentarer som väldigt otrevliga och provocerande.
    Du får uppfatta dom hur du vill bara du inser att mina åsikter är dom rätta.
  • Anonym (mamman)

skulle jag tagit med min son och bett om ursäkt för att han fick en bula i huvet och 2 blåmärken av tanten?

det här är ju inte heller första gången hon slår ett barn, det har hänt tidigare med tydligen enligt mina grannar ialla fall....

jag tycker jag tog mitt ansvar som mamma, sonen kom hem gråtande, jag och en granne går över till tanten och frågar vad som hänt.
    hon själv berättar att hon slagit min son för att dom sprang i trappen och förde liv och att hon inte ångrar sig utan skulle kunna göra om det, hon var aggresiv och hotfull mot både mig och grannen, det gick inte prata med henne alls, hon hade bara inställningen på att hon handlat rätt och att hon glädjeligen skulle ta sitt straff och sina böter.
    Först då anmälde jag eller det gjorde jag väl inte heller, jag ringde till polisen och det hela ledde till åtal.

hon erkände i rätten och fick sitt straff i form av böter som hon skulle betala till brottsofferjouren Inte till mig eller sonen för något skadestånd var det aldrig tal om, fast att Kerstin ljugit och sagt det till tidningen, efter det har det nästantill var dag stått det ena efter det andra i tidningen
    Helt plötsligt hade hon blivit trakaserad av ett barngäng i flera år osv.....
    varför har inte det framkommit tidigare? och vad har min son med det att gör? vi som bott en vecka på området och kommer från en annan stad 15 mil bort, skulle min son då kanske cyklat 15 mil var dag för att trakasera Kerstin???
    Kerstin säger att barnen rycker upp hennes blommor från balkongen osv Men hur är det möjligt då hennes balkong är 4 meter över marken, vad jag vet har jag inte sätt ett barngäng springandes omkring med en stege under armen....

• TBS

Förhoppningsvis har han lärt sig för alltid. Har han inte det är han fruktansvärt dum och behöver därmed mer stryk alternativt en fosterfamilj.
    Vad har han lärt sig? (förutom att det är dumt att jäklas med just den här tanten)
  • AnnAhl93

TBS skrev 2008-12-23 18:37:41 följande:

Vad har han lärt sig? (förutom att det är dumt att jäklas med just den här tanten)
    Han borde ha lärt sig att visa respekt för andra människor annars är han dum i huvet.
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!