• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • december bebis

Ts hade jag varit er hade jag nog flyttat. Där både ni o barnen kan få det lugnt. Om nu din son är oskyldig så lär ni ju få det bättre om ni flyttar.
    Har en bekant som är ovän med grannarna oavsett var de bor, men det är jämnt bara grannarnas fel.... Så tycker dom. Det jag vill ha sagt är att ibland vägrar man att se att man själv oxå kanske kan göra nått åt sin situation. Säger inte att så är fallet hos er, men reagerar fortfarande på att du säger att din son är helt oskylfdigt. Ni är bara offer, visst kan det vara så, men kan ju oxå vara så att sonen hittat fel vänner när ni flyttade dit. Vänner som kanske utnyttjar honom o får med honom i busandet. Som nyinflyttad är det oxå lätt att dras till fel barn o att försöka imponera på barnen så man får kompisar. Låter som att ni blundar för den möjligheten . Allt är tantens fel..... Barn är inte alltid felfria o barn talar inte alltid sanning.

• Erik Forsell

december bebis skrev 2009-01-16 19:29:29 följande:

Sen är det jäkligt illa att vuxna människor terroriserar ts som de gör. Att man sen sänder en massa pengar till tanten e ju oxå helt sjuk. Hade jag varit tanten skulle jag nog gjort om det när jag behövde lite pengar Hon har nog fått mer pengar än till böterna vid detta laget.
    Du är säker på att det är VUXNA människor som utför de handlingar som TS säger sig vara målet för? Hur kom du fram till den geniala slutsatsen? Det är detta jag menat tidigare - håll er till fakta för när ni börjar sätta era EGNA känslor och tankar på pränt så hamnar vi i jäkligt dunkla korridorer.
    Samma sak gäller dina ord 'en massa pengar till tanten'... Hur vet du att det var 'en massa'. Vad är 'en massa'??
  • Erik Forsell

Erik Forsell skrev 2009-01-16 20:20:13 följande:

december bebis skrev 2009-01-16 19:29:29 följande: Du är säker på att det är VUXNA människor som utför de handlingar som TS säger sig vara målet för? Hur kom du fram till den geniala slutsatsen? Det är detta jag menat tidigare - håll er till fakta för när ni börjar sätta era EGNA känslor och tankar på pränt så hamnar vi i jäkligt dunkla korridorer. Samma sak gäller dina ord 'en massa pengar till tanten'... Hur vet du att det var 'en massa'. Vad är 'en massa'??
    FÖRLÅT MIG? Jag läste alldeles galet. Du hade ju alla indianer i kanoten och JAG missbedömde dig. Vill du piska mig så är det okej.
  • Erik Forsell

december bebis skrev 2009-01-16 19:44:37 följande:

Ts hade jag varit er hade jag nog flyttat. Där både ni o barnen kan få det lugnt. Om nu din son är oskyldig så lär ni ju få det bättre om ni flyttar. Har en bekant som är ovän med grannarna oavsett var de bor, men det är jämnt bara grannarnas fel.... Så tycker dom. Det jag vill ha sagt är att ibland vägrar man att se att man själv oxå kanske kan göra nått åt sin situation. Säger inte att så är fallet hos er, men reagerar fortfarande på att du säger att din son är helt oskylfdigt. Ni är bara offer, visst kan det vara så, men kan ju oxå vara så att sonen hittat fel vänner när ni flyttade dit. Vänner som kanske utnyttjar honom o får med honom i busandet. Som nyinflyttad är det oxå lätt att dras till fel barn o att försöka imponera på barnen så man får kompisar. Låter som att ni blundar för den möjligheten . Allt är tantens fel..... Barn är inte alltid felfria o barn talar inte alltid sanning.
    NU ska jag ta en konjak och samla mig. Jag svarar fel och på fel ställe. Jag har skrivit i din gästbok. Sorry för att jag rackade ner på dig!
    Överlag var detta, ditt inlägg, ungefär i linje med vad jag och många andra försökt få fram tidigare. Tack för kloka ord!
  • Anonym (MAMMA....)

WOW!! DET LÖNAR SIG ATT SLÅ BARN!! HELT FANTASTISKT!!

Sandra, kan inte du gå ut och dra till gängen som skär era däck och ger er det hett om öronen..! Då kommer du att bli hyllad och överröst med blommor och så får du kanske bidrag till böterna från tanten!

NÄ, FY FÖR ATT BO DÄR, FLYTTA MEDANS NI KAN!!

KRAM PÅ ER!

• Anonym (aga = fel)

Erik Forsell: Om du bemödar dig med att läsa bakåt i tråden är det först på senare sidor vi lyckats framföra vår åsikt att inget rättfärdigar att man slår barn. Nån mobb är vi således inte utan tvärtom. Den stora majoriteten har stöttat någon som misshandlar barn.

• Erik Forsell

Anonym (aga = fel) skrev 2009-01-16 21:15:28 följande:

Erik Forsell: Om du bemödar dig med att läsa bakåt i tråden är det först på senare sidor vi lyckats framföra vår åsikt att inget rättfärdigar att man slår barn. Nån mobb är vi således inte utan tvärtom. Den stora majoriteten har stöttat någon som misshandlar barn.
    Vet du en sak? Om DU hade bemödat dig att läsa bakåt i tråden så hade DU sett att vi blev aktiva i tråden ungefär samtidigt, du och jag. Det gäller att ha lite koll om man vill komma med brasklappar och de bästa debatterna förs om man inte gömmer sig under anonymitetens flagg, anser jag. Gör man ett snabbt överslag gällande de fyra första sidorna så är det ungefär 45 inlägg som är till TS favör emedan endast fem (FEM!!) anser att TS borde ha bättre koll på sitt barn då detta har ett npf. Utöver dessa är det ett gäng inlägg från TS som stundom eldar upp massorna och sen finns några inlägg var skrivna på sådan usel svenska att jag gav ut läsandet i inledningsskedet och således inte vet vilken 'sida' de står på. De flesta inlägg som inte håller med ts handlar mest om att man ställer frågor till modern, att man inte anser sig ha fått hela sanningen (vilket senare har visat sig stämma) och/eller så har man helt frankt försökt se hela saken från TVÅ håll (man har således haft förståelse för BÅDA sidorna).
    Jag anser således att du har fel när du skriver "Den stora majoriteten har stöttat någon som misshandlar barn.". Det är inte så jag ser på saken men jag respekterar att vi tolkar annorlunda. Jag vill också tillägga att det är många som försökt få till stånd en diskussion med ts men hon vägrar konsekvent att svara på annat än medhåll i stil med att 'tanten borde rappas'. Jag försökte i ett tidigt skede att hjälpa ts via meddelandefunktion men något svar har inte anlänt.
    Till sist: en del inlägg ang detta har varit ytterst intressanta att läsa. Eller hur ska man ställa sig till ngn som skriver //...Det är andra barn som tanten ska slå om nu hon är trött på att de kastar saker o så. Fattar absolut inte hur de kan kasta skit mot just er som nyss flyttade. ...// Det blir nästan liiite humor i det hela!
  • Erik Forsell

Till TS: jag har bett dig om diarenr via meddelandefunktionen men du verkar ju ha missat det. Eftersom du är aktiv i tråden så postar jag min fråga här.

Sen hade jag en fråga till som du kanske har svarat på men jag finner inte det svaret (hänvisa gärna isf). Du skriver "Det är tanten själv som ringer tidningen hela tiden och vill vara med....." Vad har du för källa på det? Jag har talat med journalistkompisar på flera tidningar och enligt dessa har du fetfel. Har du modifierat sanningen eller skrev du fel?

• Loppanjkpg

det spelar väl ingen roll om tanten blivit trackaserad elle inte barn e barn o barn kan va elaka o bete sej dumt men mycke av deras betende ingår i deras utveckling och hur illa än ett barn än beter sej så är det aldrig ok att slå ett barn! hur f'n ressonerar folk???? det rann över för tanten.. hallå så resonerar säkert dom som skakar och slår sina barn och männen och kvinnorna som slår sina respektive. Men att slå någon och framför allt ett litet barn är aldrig ok. tanten e väl gammal nog att veta att har man problem med trakasserier lyfter man luren o ringer 112. sluta försvara en barn misshandlare de här e ju helt sinnessjukt. till TS flytta där i från folk där verkar ju inte vetiga, jag känner verkligen med er gud vilken hemsk situation först att ens älskade barn blir utsatt för något sånt här o sen bli behandlade på det sättet fy F.

• buffen

det här är ju helt sjukt ju! hur tänker folket som står på kärringens sida!? vad händer ni ts, ska ni bo kvar bland människor me dessa värderingar? stackar din son... fy faaan! skickar en stoooor styrke kram till hela familjen

• Anonym (????)

johansson79 skrev 2009-01-26 16:54:28 följande:

vi har hittat ett hus så snart flyttar vi!!!
    Vad bra Hoppas det stället är bättre än åtvidaberg.
  • Anonym (MAMMA....)

STORT GRATTIS!!!

Hoppas ni och barnen får det lugnt och skönt nu!
    Det var bra gjort!

• Erik Forsell

johansson79 skrev 2009-01-26 16:54:28 följande:

vi har hittat ett hus så snart flyttar vi!!!
    Du är ju smått otrolig. Jag säger givetvis grattis och hoppas att det blir bästa lösningen för er. Däremot måste jag få tillägga att jag tycker det är småsint och oerhört konstigt att du använder en föräldrasajt till att ösa ur ditt missnöje, elda upp massorna och ge din vinkling av historien - men konsekvent utelämnar stora delar av historien samt undviker att svara på sådant som skulle kunna bringa en tvivelaktig skugga över dina uttalanden. Jag är van vid att man diskuterar och resonerar rakt, ärligt och konkret och du blev för mig en gåta. Nåväl, jag letar rätt på diarienurmet själv istället och önskar er stort lycka till med flytten.
  • fem i familjen

Hej TS! bra att ni var med i corren!
    Det är inte klokt att vuxna människor trakasserar en familj sådär.
    De är sura över hur barnen behandlat tanten,men uppför sig värre själva!
    VÄLDIGT konstigt enligt mig.

Hoppas ni får det bättre nu,tänker på er.

Hoppas oxå att alla åtvidbarn är snälla så att inte tanten får spelet igen och börjar veva med käppen.

• Anonym

Mmm hoppas huset ligger långt från annat folk så dem slipper er

• BaraVaraMamma

Anonym skrev 2009-02-09 02:25:15 följande:

Mmm hoppas huset ligger långt från annat folk så dem slipper er
    Det är nog skönare för familjen och slippa sönderskurna däck, hot osv så det är nog skönare för familjen och slippa dem inskränkta som bor i åtvidaberg.
  • sockerbulleen

fyfan vad sjukt, de är alltid dom elaka människorna som kommer undan med allt, hur kommer det sig undrar man ju lite??!

Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!