• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • Anonym

Det jag undrar är vad hyresvärden och kommunen gör för att få stopp på detta.

Något måste ju göras för att få barnen och de gamla att kunna samsas och lära känna varandra.

Vad gör föräldrarna i området? Skolan och fritis?

• Anonym (troll)

kansk dax att ta tag i problemet hemmma och gällande barnen! Vet vad jag pratar om!!!! all min respekt för den trakaserade tanten!

• Domoni

Har inte läst tråden utan svarar endast på TS inlägg.

Starkt av er att anmäla i ett litet samhälle. Helt otroligt att man inte kan komma överrens i dagens samhälle. Hade någon slagit mitt barn med käpp och sedan inte förstått att det var fel hade jag också anmält. Vet inte, men det verkar ju inte som tant Kestin har bett om ursäkt för att hon slog ett barn eller? Även om hon måste fått veta att din son inte var den som plågat henne i flera år eller vad det nu stod i någon av artiklarna.

Synd att man måste välja att låta sitt barn få stryk eller flytta pga att alla tycker sig ha rätten att välja sida och förstöra.

Stå på dig och man skäms när man hör om pengainsamlingen och polisens agerande. Även om din son kanske gjorde fel så gjorde tant Kerstin ett ännu grövre fel och borde inte få samhällets stöd. Plus att faktum kvarstår att din pojk är 9 år gammal medan tanten är väsentligt mycket äldre.

• AnnAhl93

TBS skrev 2008-12-23 19:06:40 följande:

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 18:58:25 följande:
    Det här fick vi lära oss i högstadiet, jag trodde att det var obligatoriskt.Hur ömsesidig respekt fungerar är ju själva grundvalen i ett fungerande samhälle, hur missade du den biten? det togs upp såväl på svenska-lektionerna som samhällskunskapen.För de flesta är "respekt" ett viktigt, men enkelt ord.
    Ni fick lära er att söka på wikipedia på högstadiet? Fantastiskt
  • jones

Fint. Dom gamla ska bara sitta still och lida i det tysta för man får inte göra nått för att försvara sig.
    Jag börjar starkt fundera på självmord om detta är vad som väntar mig om några år.

• Censur
    AnnAhl93 skrev 2008-12-23 19:11:50 följande:
    TBS skrev 2008-12-23 19:06:40 följande: Ni fick lära er att söka på wikipedia på högstadiet? Fantastiskt
    vad respekt betyder... suck.
    How about a nice cup of shut the fuck up!?
  • Anonym (troll)
    jones skrev 2008-12-23 19:13:14 följande:
    Fint. Dom gamla ska bara sitta still och lida i det tysta för man får inte göra nått för att försvara sig.Jag börjar starkt fundera på självmord om detta är vad som väntar mig om några år.
    håller med dig fullt ut.....
  • TBS

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 19:11:50 följande:

TBS skrev 2008-12-23 19:06:40 följande:
    Ni fick lära er att söka på wikipedia på högstadiet? Fantastiskt
    haha, nädå! När jag gick högstadiet var wikipedia en avlägsen framtidsvision.
    Jag har fortfarande ovanan att memorera sådant jag lärt mig, och förstå orden INNAN jag använder dom i en debatt.
  • Anonym (troll)

Alla vill ha en syndarbock, känner inte tanten så där kan jag inge säga men jag vet allt för mycket om trådstataren så någon sympati får du  inte av mig men ett råd......

kanske man borde undra varför pojken beter sig som han gör????

om ni ta tag i era problem och i ditt liv så kommer barnet få en trygghet vilket dom saknar totalt

Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!