Inlägg från: Vildkorn |Visa alla inlägg
  • Vildkorn

Trådträff Mars 09

Nu har min bökiga tjej somnat så jag kan lägga mig i diskussionen.
    Problemet är att ni förmodligen kommer handla i stan. Där är inte matpriserna speciellt låga tyvärr. Så om era uträkningar stämmer vet jag inte riktigt.
    Tänkte sätta mig och kolla runt lite hur det ser ut med mataffärer.

♥ Älskade Skruttan ♥
  • Vildkorn

Behövde inte kolla så länge. Såg att de har Prisextra inte så långt ifrån vandrarhemmet. Antar att det är mest lönsamt att handla där.

♥ Älskade Skruttan ♥
  • Vildkorn
    Kicko skrev 2009-03-18 22:04:23 följande:
    Blir detta rätt? 1l gräddfil 40:-6-7 paket tortilliabröd 120:-5 kg köttfärs 300:-avsett för 5 kg santamarias kryddmix 100:-1 kg ost 60:-2 tacosås-medium 40:-champinjon 20:-3 lök 20:-8 tomat 40:-1 st sallad 20:-1 tzatsiki  30:-2 burkar majs 10:-4 Röd/gul paprika 30:-1 Mildaculiness 15:-3 gurka 20:-2 Taco tubs. 40:-guaccamole (creme fraige, vitlök, lime, avocado, sambal oelek 100:-50 kr/ vuxen 25 för större barn  låter det bra?
    Det låter jättebra.
    Tycker att vi bestämmer de summorna nu så slipper vi älta det mer.
    ♥ Älskade Skruttan ♥
  • Vildkorn
    Hedebris skrev 2009-03-18 22:56:24 följande:
    hehe :) Men ett kilo köttfärs går på 29-39kr kilot t ex. 40*5kg = 200. Men som sagt, bättre att ta i.
    Ett kilo köttfärs kostar sällan 39 kr/kg här. Bara när de har erbjudanden i stort sett.
    Så 300 kr för köttfärsen låter ganska realistiskt.
    ♥ Älskade Skruttan ♥
  • Vildkorn
    Såphia skrev 2009-03-19 09:15:30 följande:
    Ska sanningen fram är det väl rätt ovanligt idag att det kostar 39:- för färs även här i Skåne. Då är det erbjudande. Handlar alltid mycket eftersom vi är en storfamilj och handlar alltid på lågprisaffärer och har man tur är det 39:-/kg, men oftast ligger det på 49-59:-/kg. Ja inte fläskfärs kanske, men det handlar jag aldrig.Pizzor och kebab är billig mat i Malmö, det är sant. Vi käkade varsen pizza i Sthlm och vars två öl. 600:-!! Men då var vi i Gamla stan och där är det mkt dyrare. Bättre vi säger 50:-/vuxen och 25:-/barn så är vi på rätt sida, hoppas vi. Jag sätter över pengarna innan vi åker Kicko.
    Gamla stan... det finns inget att shoppa där och maten är hutlöst dyr. Tur att det är vackert iaf.
    ♥ Älskade Skruttan ♥
  • Vildkorn
    aesi skrev 2009-03-19 21:22:46 följande:
    Vilken tid skulle vi äta?
    Runt 18-tiden pratade vi om.
    ♥ Älskade Skruttan ♥
  • Vildkorn
    Kicko: Nog för att du kommer se det i din kontohistorik, men jag överförde pengarna till dig så är det gjort.
    ♥ Älskade Skruttan ♥
  • Vildkorn
    Såphia skrev 2009-03-19 16:48:38 följande:
    Enda affärerna i gamla stan är turistbutiker. Vad heter det? Tappat det helt nu...? Souvinirbutiker? Låter fel. Nåja, en triljon butiker till turister med dalahästar och annat skit. Men som sagt, mysigt!
    Precis... det är mestadels souvenirbutiker, dyra restauranger och miljarder av vilsna turister. Är väl lite charmen med stället antar jag.
    ♥ Älskade Skruttan ♥
  • Vildkorn

Kan vi inte bara bestämma att vi möts utanför vandrarhemmet vid 13-tiden? Då kan alla lämpa av sin packning i sydarnas rum. Sen bestämmer vi om det blir någon park eller något annat mer lämpligt beroende på vädret.
    Det är inte alls långt till Rålambshovsparken från vandrarhemmet. Det skulle ju vara perfekt att gå till den så slipper vi åka tunnelbana eller buss allihop med alla vagnar. Och dessutom så tjänar vi in en massa restid och kan lägga den på att umgås istället.

♥ Älskade Skruttan ♥
  • Vildkorn
    Jen ny skrev 2009-03-20 21:37:57 följande:
    Jättebra idé! Finns det lekplats där?
    Nu var det evigheter sen jag var där, men någon typ av lekplats har jag för mig att de har.
    ♥ Älskade Skruttan ♥
Svar på tråden Trådträff Mars 09