• Nemia noj

Retrovagntråden 14

Välkommen till Retrovagnstråden!

Här hittar du oss som gillar allt som har med retrovagnar att göra. Tillsammans har vi ganska mycket kunskap om äldre vagnar och kan ofta komma fram till både ungefär hur gammal en vagn är och vilket märke det är på den.

Undrar du nåt om en äldre barnvagn så fråga gärna. Det brukar finnas i alla fall någon som har koll på vagnen antingen det är en 40talare eller än tidig 90talare. Har du frågor om hur man tar hand om och lagar eventuella slitningsskador så fråga oss gärna eller kolla i vår blogg www.retrovagn.blogspot.com där har vi lagt in en del tips.

Vill du se fina vagnar så har många av oss bilder på sina vagnar i sina gallerier. Du är välkommen att titta på dem men låna dem inte till annonser eller liknande utan att fråga om lov. Det är inte uppskattat. Frågar man däremot är många av oss villiga att hjälpa till.

OBS! Denna tråd har en starkt beroendeframkallande verkan. Det är möjligt att du kommer att bli helt insnöad på galonsufletter, stänkskärmar och kromade chassin om du hänger här. Detta kan t ex orsaka hål i plånboken och en extas vid åsynen av en äldre vagn...!
    3 barn.. 4 Änglar...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-18 17:19
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40267553.html
  • Svar på tråden Retrovagntråden 14
  • Boothwalker

Rutiga vagnar är oftast 60tal tror jag... =)

SABL skrev 2009-01-07 17:17:00 följande:
    Jag såg en jättefin liggvagn på stan idag, ingen aning om årsmodell eller märke men den var grön och mörkblå rutig och möjligvis kan det vara en 60-talare. Lite bullig men ändå lite stramare. Den var riktigt snygg!
    Il pleur dans mon c?ur comme il pleut dans la rue
  • EowynAurora

SABL skrev 2009-01-07 16:57:02 följande:

Men Grattis! Oj vad roligt, när kommer den lill*?
    tack så mkt jag testade härom dan så d e väldigt tidigt än...men den borde titta ut runt den 16 september nångång
  • daphniamagna

Hej allihopa!

Har inte varit inne på ett braaa tag nu.
    Vad har hänt sen sist?

God fortsättning till alla!

• Tessax

Jag har och jag fick 4-5 napp varje gång. Dela gärna med dig om du får för många svar (speciellt om du hittar en Rondo )

AlexandraK skrev 2009-01-07 16:03:51 följande:
    Jag kan absolut tänka mig att skaffa lite fler retrovagnar. Inte i samlarsyfte utan mer "för ombyte". Någon att ha med sig när man bara ska till bvc, en vagn att ha på alla bilträffar vi åker på, ngn att ha när man ska gå på stan. Så jag satte in en annons i tidningen, Skånskan, igår. Kommer förhoppningsvis in på söndag. Vill nå dom som inte har dator, lite äldre människor som kanske har barnens vagn kvar på vinden / i källaren. Fick ju knappt plats med ngt i annonsen, fick bara skriva 15 ord så det blev såhär: " Har du kvar barnvagnen från 60-70-80-talet? Ring om du inte ska ha för många hundralappar."Får väl se om det blir ngt svar. Hade varit kul om jag hade kunnat samla in Skånes alla fina retrovagnar. *fniss*Ngn som gjort likadant? Har ni fått något bra napp? Eller som ngn skrev - bara en massa sena 90-talare?
  • AlexandraK
    Tessax skrev 2009-01-07 18:40:36 följande:
    Jag har och jag fick 4-5 napp varje gång. Dela gärna med dig om du får för många svar (speciellt om du hittar en Rondo )
    Absolut! Och hittar jag "din" Rondo kan jag garantera att det blir din.
Svar på tråden Retrovagntråden 14