• Nemia noj

Retrovagntråden 14

Välkommen till Retrovagnstråden!

Här hittar du oss som gillar allt som har med retrovagnar att göra. Tillsammans har vi ganska mycket kunskap om äldre vagnar och kan ofta komma fram till både ungefär hur gammal en vagn är och vilket märke det är på den.

Undrar du nåt om en äldre barnvagn så fråga gärna. Det brukar finnas i alla fall någon som har koll på vagnen antingen det är en 40talare eller än tidig 90talare. Har du frågor om hur man tar hand om och lagar eventuella slitningsskador så fråga oss gärna eller kolla i vår blogg www.retrovagn.blogspot.com där har vi lagt in en del tips.

Vill du se fina vagnar så har många av oss bilder på sina vagnar i sina gallerier. Du är välkommen att titta på dem men låna dem inte till annonser eller liknande utan att fråga om lov. Det är inte uppskattat. Frågar man däremot är många av oss villiga att hjälpa till.

OBS! Denna tråd har en starkt beroendeframkallande verkan. Det är möjligt att du kommer att bli helt insnöad på galonsufletter, stänkskärmar och kromade chassin om du hänger här. Detta kan t ex orsaka hål i plånboken och en extas vid åsynen av en äldre vagn...!
    3 barn.. 4 Änglar...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-18 17:19
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40267553.html
  • Svar på tråden Retrovagntråden 14
  • spuff
    Svar på #777
    Ring, ring!! Snart kommer stackaren bli mailbombad av folk och inse vagnens värde.
  • AlexandraK
    MissMio skrev 2009-01-07 19:43:20 följande:
    Oooom det skulle finnas en marinblå Rondo liggdel, så kanske jag kan få flörta till mig den?!?!(Snääääälla Tessax....... ) Om det inte är för mycket pengar förståss!!!
    Det går säkert att ordna. Men jag verkar nog snål/fattig i min annons så dyra vagnar tror jag inte ngn ringer mig om. =)
  • spuff
    AlexandraK skrev 2009-01-07 19:59:57 följande:
    www.blocket.se/vi/19308551.htm
    Älskar liggdelen, men har inte råd...alla fina vagnar finns utanför sthlm och frakt är så dyrt. Ibland blir jag förbannad på att folk är så medvetna här.
  • Tessax
    AlexandraK skrev 2009-01-07 20:03:10 följande:
    Haha. Nu är vi tre som länkat till den där barnvagnen!
  • Nemia noj
    MissMio skrev 2009-01-07 19:50:45 följande:
    Mailade på den för att höra om fler bilder, så 'hands off' nu tjejer!!!
    typiskt, jag maila oxå på den, men jag bad aldrig om bilder utan bara om han kunde skicka den.
    3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj
    AlexandraK skrev 2009-01-07 20:03:10 följande:
    Haha. Nu är vi tre som länkat till den där barnvagnen!
    Oj.. äum får skylla på att jag är lite Off just nu
    3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj
    Nemia noj skrev 2009-01-07 20:05:44 följande:
    typiskt, jag maila oxå på den, men jag bad aldrig om bilder utan bara om han kunde skicka den.
    Jag är ju heller inte den som ringer på vagnar, så ringer någon på den före så lär jag inte ligga som prio 1 precis

SARA: nej en av mina gammla affärs bekanta.
    3 barn.. 4 Änglar...
Svar på tråden Retrovagntråden 14