Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo BEE tråden nr 2!!

Lille Mammsen skrev 2009-02-06 09:44:32 följande:
    om man har en skrivare... Diggar ORG.böcker oxå
    Ja men du kan ju ladda ner dem och läsa på datorn. Du behöver inte skriva ut dem.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • Stargirl
    ami skrev 2009-02-08 23:23:51 följande:
    Jag köpte min mugghållare innan Bee fanns, så därför var det väl bara 2 fästen med. Visst är det det viktigaste. Kan knappt använda been nu därför att det saknas en mugghållare! Undrar bara vart jag ska beställa så man säkert får med 3 fästen? Bor alldeles för lååångt från butik som säljer bb grejer.
    Lille Mammsen skrev 2009-02-09 07:55:46 följande:
    Vadå? köpa ett slöst BEE fäste då eller? Jag köpte en Mugghållare hos Haven för några veckor sedan och tar för givet att det skall finnas 1st fäste till BEE i detta pkt! Annars borde väl Bugaboo skicka...eller?Noas mamma skrev 2009-02-08 23:27:04 följande:
    Jag misstänker att ni kan få dessa frå Bugaboo. Testa att maila till [email protected]
  • Stargirl

Dottern i sin Bee....

Hon älskar att mysa och leka i sin Beevagn. Typiskt att hon har både smutsiga och fula kläder *s*

• Stargirl
    Lille Mammsen skrev 2009-02-12 13:27:36 följande:
    Kunde man skriva till [email protected] på svenska Hur lång tid brukar det ta innan man får svar?
    Näe, de pratar nog bara engelska är min erfarenhet.
  • Stargirl
    Lille Mammsen skrev 2009-02-12 13:33:33 följande:
    JaHa...någon här skrev att man kunde skriva på sveeeeenska
    Det finns några som pratar svenska hos Bugaboo.

[email protected] hittade jag på nätet iaf.
  • Stargirl
    vickan8 skrev 2009-02-12 15:38:25 följande:
    Har mailat Diana på Bugaboo med frågan om man kan få tag på "Bee-muggfästet" via de. Hon svarade inom 5 min,väldigt imponerande! Här är hennes svar:Hej Viktoria,tyvarr inte.Utan vand dig till narmaste aterforsaljare sa kan dom hjalpa dig.Mvh DianaTyvärr verkar det som man får köpa en mugg till! Lär väl knappast finnas någon återförsäljare som säljer en sån lite pidutt!
    Jag förslår att du frågar i din butik så får de kontakta Bugaboo för att beställa dessa. Jag är säker på att jag hört att ngn fått en gratis då just den rätta saknades i paketet.
  • Stargirl
    Lille Mammsen skrev 2009-02-12 17:11:25 följande:
    PS Och HAVEN kan ta sig i H****N "F**K OFF" Sorry,men att idioterna på HAVEN (talat med 2st) står o säger att det är bara o kontakta bugaboo BlaaBlaaBlaaa.....dom hittade inte inst.Boken o DVD + garantikortet....men de va bara o kontakta bugaboo....ellerhur NOT!!! Kunde inte bugaboo skicka...varför fick jag inge svar på! Just nu ligger Både Haven + Bugaboo på MINUS här hemma *GGGRRRRRRRRRRR*
    Men instruktionerna kan du ladda ner på hemsidan. DVD är ju de ansvariga för för den ligger ju i lådan. Inte kan man kräva sånt av ett företag att skicka nya delar för att butiken slarvat bort dem.  garantikortet kan du fylla i på nätet.
  • Stargirl
    nica83 skrev 2009-02-15 12:47:35 följande:
    Fast min fråga var väl mer om det är 2 år från första köpet? För snart har det gått 1 år nämligen och det är väl det som tillverkaren lämnar som garanti, medan svensk lag säger två år. Tänkte om Bugaboo krånglar ifall det har gått mer än 1 år och vagnen går sönder igen? (De borde ju inte med tanke på vad jag varit med om)
    2 år från första köpet. Att byta ut delar eller få dem lagade under garanti tiden förlänger inte garanti tiden på en produkt om inte annat anges i garanti villkoren. Det är tillverkaren som ger garantin till produkten till butiken och butiken går sedan under svensk lag gentemot köparen.
    Du är alltså inte Bugaboos kund utan du är butikens kund och måste driva din sak genom din butik då de är kunder till Bugaboo....blir du kolkare
  • Stargirl
    nica83 skrev 2009-02-15 12:59:50 följande:
    Det är enligt lkonsumentköplag SAMMA fel 3 ggr så ar man rätt att häva ett köp.
    Olika fel = så ska tillverkaren laga felet alt byta ut till nya delar.
  • Stargirl
    nica83 skrev 2009-02-15 14:49:36 följande:
    Isf står det i praxis? För jag hittade inget själv att det måste vara samma fel när jag kollade konsumentköpL har jag för mig iaf. Men det går även att häva om felet är av väsentelig betydelse för mig, vilket är en tolkningsfråga och kan bli svårt såklart, men inte omöjligt.
    Ja det är samma fel 3 ggr som gäller enligt konsumentköps lagen. Sen är det en tolkningsfråga som du säger väsentlig betydelse samt om man kan använda produkten under tiden man väntar på nya delen. Ex om man har köpt en vinterjacka med en luva som spruckigt i sömmen så kan man använda jackan under tiden man väntar på att få luvan lagad eller få en ny luva. Är det blixlåset som inte går att stänga så är det ju av väsentlig betydelse om man inte har en annan jacka.

Har jobbat med dessa frågor i ett tidigare arbete. Ibland kan butiken erbjuda en låne produkt under tiden och väljer man att inte acceptera den så ifrån såger man sig rätten att klaga om det tar lång tid att få reservdelen då man blivit erbjuden en låneprodukt under väntetiden. Ex om man har en dator som ej fungerar så kan butiken erbjuda en likvärdig dator (behöver inte vara av samma märke) dvs en laptop om datorn i fråga är en laptop.
Svar på tråden Bugaboo BEE tråden nr 2!!